Ziņas vieglajā valodā 12. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 12. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 12. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Lielās līnijās vienojas par budžetu

Pēc partiju pēdējām sarunām par valsts budžetu var secināt, ka koalīcija "lielās līnijās" par to ir vienojusies.

Tā aģentūrai LETA sacīja "Attīstībai/Par!" līdzpriekšsēdētājs Daniels Pavļuts.

Vienošanās paredz paaugstināt neapliekamo minimumu no nākamā gada līdz 3600 eiro gadā jeb 300 eiro mēnesī.

Tāpat atbalstīta minimālās algas palielināšana līdz 500 eiro no 2021. gada.

Ir arī citas vienošanās.

 

Atkritumus Rīgā pagaidām izvedīs trīs firmas

Rīgas dome vienojās ar trim uzņēmumiem par atkritumu izvešanu no galvaspilsētas.

Atkritumus izvedīs "Clean R", "Eco Baltia vide" un "Lautus".

To paziņoja Rīgas mērs Oļegs Burovs no partijas „Gods kalpot Rīgai”.

Kā norādīja Burovs, valdības izsludinātais ārkārtas stāvoklis ļauj nepārslēgt līgumus ar iedzīvotājiem.

Mērs solīja, ka atkritumi tiks izvesti tādā pat apjomā un par tādu pašu cenu kā līdz šim.

Savukārt 23. septembrī tiesa skatīs Rīgas domes sūdzību par Konkurences padomes lēmumu saistībā ar uzņēmumu „Tīrīga”.

Šim uzņēmumam dome uzticēja atkritumu izvešanu uz 20 gadiem.

Konkurences padome aizliedza „Tīrīgai” slēgt līgumus ar iedzīvotājiem.

 

Daugavpils izstāsies no Pašvaldību savienības

Daugavpils izstāsies no Latvijas Pašvaldību savienības.

Tā nolēma Daugavpils domes deputāti.

Izstāšanās iemesls esot savienības nespēja pārstāvēt pašvaldību intereses situācijā, kad valdība pašvaldībām uzliek lielāku slogu.

Kā piemēru slogam Daugavpils min bērnu ēdināšanas izmaksas pirmsskolās.

 

Pasludina "PNB bankas" maksātnespēju

Slēgtā "PNB banka"
Slēgtā "PNB banka"

Tiesa pasludināja "PNB banku" par maksātnespējīgu.

Par bankas maksātnespējas procesa administratoru apstiprināts Vigo Krastiņš.

"PNB banka" vērsīsies prokuratūrā ar lūgumu atcelt tiesas lēmumu.

Tā paziņoja "PNB bankas" nu jau bijusī valdes locekle Anna Verbicka.

Viņa arī norādīja, ka lielākā daļa no "PNB bankas" 500 darbiniekiem, visticamāk, darbu zaudēs.

Par to gan būs jālemj maksātnespējas administratoram.

 

Rod naudu pensiju piegāžu sadārdzinājumam 

Labklājības ministrija ir atradusi naudu, lai segtu pasta izmaksas pensiju piegādēm dzīvesvietās.

Par to Saeimas sēdē paziņoja labklājības ministre Ramona Petraviča no partijas "KPV LV".

Paredzamās izmaksas ir divi miljoni eiro.

No nākamā gada „Latvijas pasta” noteiktā maksa par pensiju, pabalstu vai atlīdzību piegādi dzīvesvietā būs divas reizes augstāka nekā patlaban.

 

Itālija veido sistēmu imigrantu izdalīšanai pa Eiropas valstīm

Itālija cenšas izveidot automātisku sistēmu Vidusjūrā izglābto nelegālo imigrantu izdalīšanai pa citām Eiropas Savienības valstīm.

Tā ziņo avoti diplomātu aprindās.

Šādas sistēmas izveidošana pieliktu punktu sarunām par katru gadījumu atsevišķi.

Vairākas valstis, tostarp Francija un Vācija, jau piekritušas jaunas sistēmas izveidošanai.

Jaunas sistēmas izveidošanā gatavas piedalīties arī Luksemburga, Malta, Portugāle, Rumānija un Spānija.

Tā ziņo Itālijas laikraksti.

Piektdien augsta ranga eksperti tiksies Maltā, lai sagatavotos turpmākajām sanāksmēm šajā jautājumā.

To ziņu aģentūrai AFP atklāja avots Briselē.

 

Atrod planētu ar ūdeni

Zinātnieki pirmo reizi ārpus mūsu Saules sistēmas atraduši ūdens tvaikus.

Tie apzināti uz planētas, kas atrodas dzīvībai piemērotā temperatūras zonā.

Par to paziņoja Londonas Universitātes koledžas zinātnieki.

Planēta ir divreiz lielāka par zemi. Tās masa ir astoņas reizes lielāka.

Šī planēta ir galvenā kandidāte dzīvības pastāvēšanai ārpus Zemes.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti