Ziņas vieglajā valodā 12. maijā

Ziņas vieglajā valodā 12. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 12. maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Somijas amatpersonas atbalsta dalību NATO

Somijas prezidents Sauli Nīniste un premjerministre Sanna Marina atbalsta valsts dalību NATO.

Oficiālo lēmumu par Somijas pievienošanos NATO paziņos svētdien.

Iestāšanās var ilgt vairākus mēnešus.

NATO ģenerālsekretārs Jenss Stoltenbergs sola ātru pievienošanās procesu.

Somijas lēmums pievienoties NATO nepatīk Krievijai.

Krievija saka, ka ir apdraudēta, un brīdina par sekām.

Arī Somijas kaimiņvalsts Zviedrija gatavojas lemt par dalību NATO.

Sāks izmeklēt iespējamos Krievijas kara noziegumus Ukrainā

Sāks izmeklēt iespējamos Krievijas kara noziegumus Ukrainā, nobalsoja ANO Cilvēktiesību padome.

Runa ir par noziegumiem, kas pastrādāti kara sākumā.

ANO augstā cilvēktiesību komisāre Mičela Bačeleta uzsvēra, ka netālu no Kijivas atrasti tūkstošiem līķu, un daudzi no šiem cilvēkiem sodīti ar nāvi.

Rezolūciju par izmeklēšanu atbalstīja 33 valstis, bet 12 atturējās.

Pret nobalsoja tikai Ķīna un Eritreja.

Krievija no Cilvēktiesību padomes ir izslēgta.

Ukrainā aktīvākā karadarbība - austrumos un dienvidos

Ukraina 78. dienu aizstāvas pret Krievijas uzbrukumiem.

Aktīvākā karadarbība notiek valsts austrumos un dienvidos.

Krievijas aviācija turpina bombardēt metalurģijas kombinātu „Azovstaļ”, kur atrodas Mariupoles pēdējie aizstāvji.

Rūpnīcas teritorijā atrodas vēl aptuveni tūkstotis karavīru, no kuriem gandrīz puse ir smagi ievainoti.

Ukraina patlaban risina sarunas ar Krieviju par 38 smagi ievainotu karavīru evakuāciju.

Daži policisti zaudēs amatu par neizdarībām pie pieminekļa Uzvaras parkā

Par neizdarību 10. maijā pie pieminekļa Uzvaras parkā daži policisti zaudēs amatu.

Valsts policijas priekšnieks Armands Ruks teica, ka policistu vadītāji nepildīja pavēles.

Pie pieminekļa notika nekārtības.

Cilvēki trokšņoja un slavināja Krieviju.

Policija to pieļāva.

Saeima atceļ juridiskos šķēršļus pieminekļa Uzvaras parkā nojaukšanai

Pieminekli Uzvaras parkā varēs nojaukt.

Saeima atcēla ar Krieviju noslēgtās vienošanās.

Par nobalsoja 68 deputāti, bet 18 deputāti bija pret.

Lielākā daļa deputātu uzskata, ka piemineklis simbolizē padomju okupāciju.

Un tagad šis simbols saistās ar Krievijas iebrukumu un pastrādātajiem noziegumiem Ukrainā.

Tagad par padomju pieminekļa nojaukšanu lems Rīgas dome.

Rīgas vadība saka, ka dome gatava pieņemt politisku lēmumu par šī pieminekļa nākotni.

Cilvēki aktīvi ziedo pieminekļa Uzvaras parkā nojaukšanai

Tikmēr "ziedot.lv" cilvēki ziedo naudu Uzvaras parka pieminekļa nojaukšanai.

Kopš trešdienas vakara saziedoti ap 160 tūkstošiem eiro.

Ziedojuma pieteikumā teikts, ka naudu izmantos nojauktā pieminekļa būvgružu izvešanai.

Mājsaimniecības varēs saņemt atbalstu par Ukrainas bēgļu izmitināšanu

Latvijas mājsaimniecības varēs saņemt līdz 300 eiro atbalstu mēnesī, ja bez maksas izmitinās no kara bēgošos Ukrainas civiliedzīvotājus.

Tā ceturtdien, 12. maijā, lēma Saeima.

Par vienu izmitināto pienāksies 100 eiro mēnesī, par katru nākamo – 50.

Atbalsts nevarēs pārsniegt 300 eiro un būs ne ilgāk kā 3 mēnešus.

Covid-19 izplatība samazinās

Covid-19 izplatība Latvijā turpina samazināties.

Aizvadītajā diennaktī infekciju atklāja 198 cilvēkiem.

Arī slimnīcās Covid-19 pacientu skaits samazinās.

Patlaban tajās ārstējas 202.

Miruši divi inficēti cilvēki.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt