Ziņas vieglajā valodā 12. maijā

Ziņas vieglajā valodā 12. maijā

Ziņas vieglajā valodā 12.maijāAgnese Vasermane

    Mainīs augstskolu iekšējo pārvaldību

    Valdība šodien atbalstīja Augstskolu likuma izmaiņas. Ar likuma izmaiņām plāno mainīt augstskolu iekšējo pārvaldību. Par to ziņo Izglītības ministrija.

    Vairākas augstskolu organizācijas, rektoru (augstskolu vadītāju) padome, tirgotāju organizācija, kā arī Latvijas Zinātņu akadēmija iebilst pret likuma izmaiņām. Likums esot mainīts pārāk sasteigti un ārkārtas situācijā.

    Deputātus aicina šīs Augstskolu likuma izmaiņas nepieņemt.

    Pabeigts darbs pie novadu reformas

    Deputātu komisija pabeigusi darbu pie pašvaldību reformas jeb izmaiņām.

    Latvijā grib veidot 42 pašvaldības. Līdz šim Latvijā ir 119 pašvaldību.

    Izmaiņām būtu jāstājas spēkā nākamā gada vidū. Tad Latvijā notiks pašvaldību vēlēšanas.

    Par novadu izmaiņām vēl jālemj visiem Saeimas deputātiem.

    No Covid-19 izveseļošās divas trešdaļas saslimušo

    Latvijā no Covid-19 ir izveseļojušās divas trešdaļas saslimušo. Tie ir 627 cilvēki no kopumā 950 inficētajiem.

    Vakar Covid-19 Latvijā atklāja četriem cilvēkiem. Veica gandrīz divtūkstoš testu. Slimnīcās ievietoja divus pacienti ar Covid-19. Divus citus no slimnīcas izrakstīja.

    Šobrīd slimnīcā ar Covid-19 ārstējas 30 cilvēku. Diviem pacientiem ir smaga slimības gaita.

    Uhaņas pilsētā koronavīrusa analīzes veiks visiem iedzīvotājiem

    Ķīnas pilsētā Uhaņā plāno veikt koronavīrusa analīzes visiem iedzīvotājiem. Uhaņā dzīvo 11 miljoni cilvēku.

    Pēdējās divās dienās Uhaņā atklāja sešus jaunus inficēšanās gadījumus ar Covid-19.

    Ķīnā koronavīrusa izplatība ir ierobežota. Taču Ķīna baidās no jaunas un straujas šīs slimības izplatīšanās.

    Uhaņa bija pirmā vieta pasaulē, kur atklāja saslimšanu ar Covid-19.

    Inficējies arī Putina preses sekretārs Peskovs

    Ar koronavīrusu inficējies Krievijas prezidenta Vladimira Putina preses sekretārs Dmitrijs Peskovs.

    Ar Covid-19 inficējušās vēl vairākas Krievijas amatpersonas. Iepriekš saslima arī Krievijas premjerministrs Mihails Mišustins, būvniecības ministrs Vladimirs Jakuševs un kultūras ministre Olga Ļubimova.

    Krievijā ar koronavīrusu katru nedēļu saslimst vairāk nekā 10 tūkstoš cilvēku. Taču Putins no šodienas liek cilvēkiem atkal iet uz darbu.

    "Ryanair" no 1. jūlija atjaunos 40% lidojumu

    Lidsabiedrība "Ryanair” no 1. jūlija atjaunos 40% lidojumu. Lidojumus gandrīz pilnībā pārtrauca marta vidū koronavīrusa straujās izplatības dēļ.

    Lidojumus plāno atjaunot arī citas lidsabiedrības, piemēram, "airBaltic”.

    Koronavīrusa dēļ ASV dažādi ierobežojumi

    Koronavīrusa dēļ ieviesti dažādi ierobežojumi arī Amerikā.

    Katrā no 50 Amerikas štatiem jeb daļām ierobežojumi ir citādāki. Piemēram, Kalifornijas štata Alamedas apgabalā nedrīkst strādāt rūpnīcas.

    Uzņēmums "Tesla” šiem noteikumiem nepakļaujas. Uzņēmums ir atsācis strādāt. "Tesla” ražo elektromobiļus. Varas iestādes sagaida, ka uzņēmumā ievēros visas nepieciešamās prasības.

    Rīgas maratons notiks oktobra sākumā

    Skriešanas sacensības "Rīgas maratons" notiks oktobra sākumā. Tā informē sacensību rīkotāji.

    Sacensības bija plānotas šajā nedēļas nogalē. Taču koronavīrusa izplatīšanās dēļ sacensības šajā laikā nevar rīkot.

    Ja kāds jau ir reģistrējies maratoram un oktobrī netiks, viņš varēs piedalīties skriešanas sacensībās nākamgad.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti