Liela daļa iedzīvotāju atbalstu par apkuri saņems automātiski
Valsts atbalsts apkures rēķinu mazināšanai lielai daļai iedzīvotāju, tostarp pensionāriem, tiks piešķirts automātiski, informē Labklājības ministrijā.
Iedzīvotājiem nekur nav jāvēršas.
Paredzētais atbalsts būs kopā ar apkures maksājuma rēķinu.
Savukārt tiem, kuri apkurei izmanto elektroenerģiju, granulas, briketes vai malku, lai saņemtu atbalstu, būs jāraksta iesniegums.
Tos varēs iesniegt no 1. oktobra tajā pašvaldībā, kurā atrodas konkrētais mājoklis.
Pašvaldībām nebūs viegli nodrošināt valsts piedāvātā energoatbalsta pieejamību.
Tā atzīst Latvijas Pašvaldību savienībā.
Atbalstu varēs saņemt, vēršoties pašvaldību sociālajā dienestā.
Pašvaldību savienībā lēš, ka atbalstu varētu prasīt ap 230 000 mājsaimniecību.
Ja iesniegumus rakstīs visi reizē, pabalsta izmaksa var kavēties.
Saglabājas neskaidrība par gāzes pietiekamību apkures sezonā
Joprojām saglabājas neskaidrība, vai apkures sezonā dabasgāzes pietiks.
Uzņēmums "Latvijas gāze" šonedēļ paziņoja, ka nespēs nodrošināt pietiekamas gāzes rezerves.
Ekonomikas ministre Ilze Indriksone no Nacionālās apvienības šodien tikās ar "Latvijas gāzes" valdes priekšsēdētāju Aigaru Kalvīti.
Ministre pēc tikšanās mierināja, ka viss ir kārtībā.
"Latvijas gāze" esot apņēmusies turpināt mājsaimniecību apgādi ierastajā apjomā par iepriekš noteikto tarifu.
Ministre ar Kalvīti vienojusies, ka tiks izstrādāts īpašs plāns, lai nodrošinātu mājsaimniecības jaunajā apkures sezonā.
Iepriekš gan ministre apgalvoja, ka Inčukalna krātuvē gāzes ir vairāk nekā pietiekami.
Tādēļ nav skaidrs, kādēļ vajadzīgs šāds īpašs plāns.
Kurināmā tirgū uzdarbojas krāpnieki
Pieaugot energoresursu cenām, sākuši uzdarboties krāpnieki.
Viņi piedāvā iegādāties kokskaidu granulas vai briketes lētāk nekā tirgū.
Cilvēki vēlas ietaupīt un uzķeras uz šādiem piedāvājumiem,
Krāpnieki lūdz veikt priekšapmaksu, bet pēc tam pazūd ar visu naudu.
Policija aicina uzmanīties.
Vērtēs bērnudārzu pedagogu atalgojuma atbilstību Satversmei
Satversmes tiesa šodien ierosināja lietu, kurā vērtēs bērnudārzu pedagogu atalgojuma atbilstību Satversmei.
Iepriekš 38 Saeimas deputāti aicināja tiesu izvērtēt, vai šībrīža regulējums atbilst pamatlikumam.
Regulējums paredz, ka bērnudārzu pedagogu alga, rēķinot uz vienu darba stundu, ir par piektdaļu mazāka nekā citās izglītības iestādēs strādājošiem pedagogiem.
Latvijas slimnīcās nedaudz pieaudzis Covid-19 slimnieku skaits
Aizvadītajā diennaktī nedaudz palielinājies Covid-19 pacientu skaits slimnīcās.
Patlaban slimnīcās ārstējas 250 Covid-19 pacientu.
Šo infekciju vakar atklāja vēl 1539 cilvēkiem, un saņemts ziņojums par vienu mirušo.
Uzbrūk britu rakstniekam Salmanam Rušdi
Ņujorkas štatā noticis uzbrukums pazīstamajam britu rakstniekam Salmanam Rušdi.
Viņa romāns "Sātaniskās vārsmas" savulaik izsauca tādu islāmistu sašutumu, ka autoram nāves draudu dēļ nācās slēpties.
Uzbrukuma brīdī Rušdi atradās uz skatuves Šatokua institūtā, kur grasījās uzstāties ar runu.
Uz skatuves uzskrēja kāds vīrietis, kurš Rušdi sadūra kaklā.
Rušdi ar helikopteru nogādāts slimnīcā.
Par viņa stāvokli pagaidām ziņu nav.
Ukrainas valdība no Doneckas apgabala plāno evakuēt civiliedzīvotājus
Ukrainas valdība plāno tuvākajos mēnešos no Doneckas apgabala izvest vairākus simtus tūkstošu civiliedzīvotāju.
Viņiem kara dēļ tur ziemā nevarēs nodrošināt pienācīgus dzīves apstākļus.
Savukārt palīdzības organizācijas brīdina, ka finansējuma trūkuma dēļ tām nāksies samazināt savu darbību Ukrainā.
Aglonā sākas ticīgo svētki
Aglonā sākušies Dievmātes Debesīs uzņemšanas svētki.
Svētku dēļ Aglonas apkaimē jārēķinās ar lielāku satiksmi.
Īpaši satiksmes ierobežojumi nav paredzēti, bet smagajām kravas mašīnām aizliegts braukt caur Aglonu.
Šīm mašīnām noteikti apbraucamie ceļi.
No rītdienas līdz 15. augustam maršrutā Rīga–Aglona–Rīga norīkos papildu autobusus un vilcienu.
Būs arī pagarināti esošie autobusu maršruti
Uz Aglonu devušies daudzi svētceļnieki, kam ceļu apgrūtina lielais karstums.
Mediķi iesaka svētceļniekiem karstajā laikā vilkt galvassegas.
Apģērbu iesaka plānu, augumu nosedzošu.
Jālieto arī aizsargkrēms pret saules stariem un bieži jādzer ūdens.
Skeletonists Martins Dukurs noslēdz sportista karjeru
Titulētais Latvijas skeletonists Martins Dukurs noslēdz savu sportista karjeru.
Par to sociālajā vietnē "Instagram" paziņoja pats Dukurs.
Martinam Dukuram ir 38 gadi.
Savas karjeras laikā Dukurs divas reizes kļuva par olimpisko vicečempionu, sešas reizes par pasaules čempionu, bet 12 reizes – par Eiropas čempionu.
Pasaules kausa sacensībās Dukurs 90 reizes kāpa uz goda pjedestāla un 61 reizi uzvarēja.
Laika ziņas
Naktī Latvijā gaidāms pavisam neliels mākoņu daudzums.
Bez nokrišņiem.
Atsevišķos rajonos migla.
Lēns vējš līdz 4 metri sekundē.
Gaisa temperatūra: 8…13 grādi, vietām piekrastē 14…16 grādi.
Rīt dienā neliels mākoņu daudzums.
Bez nokrišņiem.
Lēns vējš līdz 5 metri sekundē.
Gaisa temperatūra: 24…29 grādi, dažviet rietumos līdz 30 grādiem.
Rīgā skaidrs laiks.
Bez nokrišņiem.
Lēns vējš.
Gaisa temperatūra: naktī 14…16 grādi, rīt dienā 27…28 grādi.