Ziņas vieglajā valodā 12. aprīlī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 12. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 12. aprīlī.
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Izmeklē ķīmisko ieroču lietošanu

Ukraina un rietumvalstis izmeklē, vai Krievijas armija izmantoja ķīmiskos ieročus Mariupolē.

Ja tas apstiprināsies, Rietumi brīdina vēl spēcīgāk reaģēt pret Krieviju.

Slepkavības Bučā

Krievijas prezidents Vladimirs Putins slepkavības Bučā sauc par viltojumu.

Viņš saka, ka turpinās plānu par, kā viņš saka, "speciālo militāro operāciju" Ukrainā.

Putina teiktais ir meli, jo ir pietiekami daudz pierādījumu, ka zvērības Bučā un citās Ukrainas pilsētās pastrādāja Krievijas armija.

Ukraiņus ved uz Sibīriju

Krievija deportētos ukraiņus piespiedu kārtā ved uz Sibīriju un teritorijām aiz polārā loka.

Šādi dokumenti ir britu laikraksta rīcībā.

Tajos minēts, ka ap 100 tūkstošiem cilvēku nonākuši tūkstošiem kilometru attālumā no savām mājām.

Kremlis arī spiežot Mariupoles iedzīvotājus parakstīt dokumentus, kuros teikts, ka viņu pilsētu apšaudīja Ukrainas karaspēks.

Pastiprina robežkontroli

Ukrainas robežsargi pastiprina kontroli uz robežas ar Moldovas Piedņestras reģionu un Baltkrieviju.

Tas tāpēc, ka pieļauj uzbrukumu Ukrainai no Baltkrievijas teritorijas.

Pusotrs miljards Ukrainai

Pasaules Banka piešķirs Ukrainai pusotru miljardu dolāru.

Nauda paredzēta, lai Ukraina varētu turpināt sniegt svarīgākos pakalpojumus, arī maksāt ārstiem un pensionāriem.

Bēgļi Latvijā

Gandrīz puse Ukrainas kara bēgļu Latvijā jāuzņem valstspilsētām.

Tā lēma valdība.

Latvijā varētu iebraukt 30 000 Ukrainas bēgļu.

Visvairāk bēgļu būtu jāuzņem Ogrei, tai seko Valmiera un Tukums.

Patlaban ir reģistrēti 20 tūkstoši Ukrainas iedzīvotāju.

Līdz šim vairums atrada mājvietu paši vai arī apmetās pie draugiem un radiem.

Plāno gāzes rezerves

Latvijā plāno veidot dabasgāzes rezerves.

Tās veidos energoapgādes drošībai.

Vēl nav zināms, cik ilgā laikā rezerves būs jāizveido un kas gāzi iepirks.

Tas jādara, lai pasargātos gadījumā, ja Latviju atslēdz no Krievijas un Baltkrievijas sistēmas.

Liedz iebraukt Latvijā

No sestdienas līdz šodienai Muitas pārvaldes darbinieki Latvijā lieguši iebraukt gandrīz diviem simtiem kravas automašīnu ar Krievijas un Baltkrievijas numura zīmēm.

Tas saistīts ar to, ka Krievijas un Baltkrievijas kravu pārvadātājiem vairs nav ļauts šķērsot Eiropas Savienības robežu.

Kovida izplatība Latvijā

Lielākā saslimstība ar Covid-19 Latvijā šobrīd ir Preiļos, Daugavpilī un Alūksnē.

Kopumā ar kovidu slimo arvien mazāk – vakar infekciju atklāja 938 cilvēkiem.

Miruši trīs inficēti cilvēki.

Gripa

Arī ar gripu Latvijā slimo mazāk.

Pagājušā nedēļā pie ģimenes ārstiem vērsās 30 šādi pacienti.

Rīgā protestē

Šovakar ap 250 cilvēku Rīgā pulcējās pie Brīvības pieminekļa.

Viņi protestēja pret Civilās savienības likumu.

Ja šo likumu pieņems, attiecības varēs reģistrēt arī viendzimuma pāri.

Lūsis – īpaši aizsargājams

Īpaši aizsargājamo sugu sarakstā valdība šodien iekļāva Eirāzijas lūsi.

Tas nozīmē, ka turpmāk lūšus medīt nedrīkstēs.

Valis Ragaciemā?

Rīgas līcī iepretim Ragaciemam, iespējams, redzēts valis.

Dzīvnieku pētnieks Valdis Pilāts saņēma video, kurā redzama, visticamāk, vaļa aste.

Pieļauj, ka tas varētu būt kuprvalis.

"Zelta ābele"

Paziņoti grāmatu mākslas konkursa "Zelta ābele" laureāti.

Gada mākslinieks šogad ir Mārtiņš Ratniks.

Balvu par mūža ieguldījumu grāmatniecībā saņēma Dace Pugača.

Laika ziņas

Nakts būs daļēji mākoņaina, vietām veidosies migla.

Piekrastes rajonos var būt stipra migla.

Diena saulaina un bez nokrišņiem, pēcpusdienā mākoņu daudzums palielināsies.

Pūtīs lēns vējš.

Gaisa temperatūra naktī no -4…1 grādam.

Dienā 9…13 grādi, vietām piekrastē 3…8 grādi.

Rīgā – daļēji mākoņains, bez nokrišņiem.

Gaisa temperatūra naktī ap nulli, dienā 10…12 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti