Ziņas vieglajā valodā 11.maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 11.maijā

Ziņas vieglajā valodā 11.maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Mediķiem maz aizsardzības līdzekļu

Mediķiem ir ļoti maz aizsardzības līdzekļu – respiratoru, halātu un aizsargkombinezonu. Tie drīz var beigties. Par to brīdina veselības ministre Ilze Viņķele no partijas "Attīstībai/Par". Aizsardzības līdzekļi ir vajadzīgi, lai mediķi nesaslimtu ar Covid-19 un citām slimībām. Respiratori ir sejas aizsarglīdzekļi. Tie aiztur gaisa pilienus un sīkas daļiņas, kas var pārnest vīrusus.

Ģirģens uzskata, ka policija 9. maijā labi strādājusi

9.maijā policija pie Uzvaras pieminekļa strādāja labi. Tā norāda iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens. Viņš ir no partijas "KPV LV". Pēc ministra teiktā, pārmetumi policijai ir saistīti ar cilvēku viedokļiem par 9.maiju. Tad atsevišķās valstīs atzīmē Uzvaras dienu pēc Otrā pasaules kara. Latvijas premjerministrs Krišjānis Kariņš no partijas "Jaunā vienotība” prasīja Ģirģenam paskaidrot policijas darbu 9.maijā pie Uzvaras pieminekļa. Tur daudz cilvēku gāja nolikt ziedus.

Covid atklāts vēl septiņiem cilvēkiem

Covid-19 atklāja septiņiem cilvēkiem Latvijā. Pieci inficēšanās gadījumi atklāti Rīgā. Divi – Siguldas novadā. Analīzes veica vairāk nekā 500 cilvēkiem. Slimnīcā ar Covid-19 patlaban ārstējas 30 pacientu. Divi no viņiem ir smagā stāvoklī.

Daudz saslimušo sociālās aprūpes centros

5% ar koronavīrusu inficēto ir no sociālās aprūpes centriem. Tā ir ļoti liela saslimušo daļa. Tā norāda vīrusu slimību speciālisti. Covid-19 ir atklāts 12 sociālās aprūpes namos vismaz 46 cilvēkiem. Inficējušies gan aprūpes centru iemītnieki, gan darbinieki. Analīzes uz koronavīrusu veiktas visos aprūpes centros ārpus Rīgas. Drīz būs pārbaudīti arī visi Rīgas sociālās aprūpes centru iemītnieki un darbinieki.

Autobusos varēs neielaist pasažierus bez deguna un mutes aizsegiem

Reģionālo maršrutu autobusos šoferi varēs neielaist pasažierus bez deguna un mutes aizsegiem. No rītdienas visiem sabiedriskā transporta pasažieriem ir jāaizsedz mute un deguns. Seju var aizsegt ar aptiekā pirktu sejas aizsargmasku, šalli vai lakatu. Pēdējā laikā ar sabiedrisko transportu atkal sāk braukt vairāk cilvēku. Vairāk ar krustiņiem nebūs noteiktas arī sēdvietas, kurā vietā drīkst un kurā nedrīkst sēdēt.

Sejas aizsegu lietošanu uzraudzīs kontrolieri

Autobusos, trolejbusos un tramvajos Rīgā sejas aizsargmasku lietošanu uzraudzīs kontrolieri. Ja kāds brauciena laikā nebūs aizsedzis muti un degunu, to lūgs izdarīt kontrolieri. Sabiedriskajā transportā skanēs paziņojumi latviešu, krievu un angļu valodā. Informācija par mutes un deguna aizsegšanu parādīsies arī datora ekrānos.

Nīderlandē darbu atsāk skolas un bērnudārzi

Nīderlandē šodien atsāka darboties skolas un bērnudārzi. Tos slēdza pirms diviem mēnešiem korona-vīrusa izplatīšanās dēļ. Skolās starp cilvēkiem jābūt pusotru metru lielam attālumam. Vecākus skolās un bērnudārzos neielaiž. Visi bērni ir sadalīti divās grupās. Vieni apmeklē skolu vai bērnudārzu vienu dienu, otri otru. Pārējās mācību iestādes Nīderlandē atsāks darboties pēc trim nedēļām, jūnija sākumā.

Dienvidkorejā mēneša laikā lielākais Covid-19 saslimšanas gadījumu skaits

Dienvidkorejā atklāja lielāko saslimšanas gadījumu skaitu ar Covid-19 pēdējā mēneša laikā. Tādēļ skolas Dienvidkorejā paliks slēgtas. Skolas bija plānots atvērt šonedēļ. Dienvidkorejā no jauna ir aizvērti bāri un naktsklubi. Koronavīruss no jauna izplatījies šajās vietās.

Tenesiste Sevastova saņēmusi balvu par spēli Federāciju kausā

Tenisiste Anastasija Sevastova saņēmusi balvu par savu spēli Federāciju kausā. Šīs sacensības notika februārī. Sevastova spēlēja ar slaveno tenisisti Serēnu Viljamsu. Sevastova uzvarēja. Sevastovai par piedalīšanos Federāciju kausā pienākas 3000 ASV dolāru. Šo naudu Sevastova ziedos labdarībai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti