Ziņas vieglajā valodā 11.februārī

Ziņas vieglajā valodā 11.februārī.

 

Ziņas vieglajā valodā 11.februārīMatīss Rutks

    Vairāk cilvēku pamet Latviju, nekā atgriežas

    Vairāk cilvēku pamet Latviju, nekā atgriežas.
    Nemainīgajai tendencei uzmanību pievērsa sociologs Arnis Kaktiņš.

    Šo cilvēku skaits gan ir uz pusi mazāks nekā krīzes laikā pirms 10 gadiem.
    Taču šādā scenārijā arvien lielākas problēmas būs darbaspēka trūkums.

    Tas izskanēja demogrāfijas un migrācijas tēmai veltītajā konferencē.

    Patēriņa cenas aug

    Patēriņa cenas gada laikā pieauga par 3 procentpunktiem.
    To apzināja pēc šā un pērnā gada janvāra salīdzinājuma.

    Lielāko ietekmi izsauca ar mājokli saistītās preces un pakalpojumi.
    Arī alkoholiskie dzērieni, tabakas izstrādājumi un pārtikas produkti.
    Par to liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

    Latviju vairs neraksturos kā reģionālo finanšu pakalpojumu centru

    Latviju vairs neraksturos kā reģionālo finanšu pakalpojumu centru.
    Viens no iemesliem ir starptautiskais „Moneyval” novērtējums.

    Tas neatbalsta šādu norādi Latvijas finanšu sektora attīstības plānā.
    Informēja atbildīgajā ministrijā.

     Linda Liepiņa pamet “KPV LV” valdi

    Saeimas deputāte Linda Liepiņa atstāja līdzpriekšsēdētājas amatu partijā „KPV LV”.
    Tāpat viņa vairs nebūs valdes locekle.
    Lēmums saistīts ar nesaskaņām partijas biedru uzskatos.

    Ungārija 4 un vairāk bērnu mātes atbrīvos no nodokļiem  

    Nemaksāt nodokļos visu mūžu.
    Šāda privilēģija Ungārijā būs četru un vairāk bērnu mammām.
    Lielām ģimenēm būs arī atvieglojumi automašīnu iegādē un hipotekāro kredītu jomā.

    Izmaiņas uzlabos dzimstību Ungārijā.
    Tā uzskata valsts premjers Viktors Orbāns.

    Irānā atzīmē Islāma revolūcijas gadskārtu

    Irānā atzīmēja 40.gadskārtu kopš Islāma revolūcijas.
    Ielās izgāja simtiem tūkstoši cilvēku.
    Pasākumos Irānas prezidents Hasans Rouhani vērsās pret Amerikas Savienotajām Valstīm.
    Viņa vadītā valsts attīstīs raķešu programmu.
    To teica Rouhani pretēji ASV brīdinājumiem un iebildumiem.

    Sīrijā turpinās sadursmes

    Sīrijas austrumos turpinās sadursmes.
    Tās notiek starp Amerikas Savienoto Valstu atbalstītajiem Sīrijas Demokrātiskajiem spēkiem un teroristu grupējumu „Islāma valsts”.

    Par apšaudītām džihādistu pozīcijām ziņoja arī Lielbritānijā bāzētā sīriešu aktīvistu organizācija.

    Nelsons saņem „Grammy” balvas

    Losandželosā pasniedza „Grammy” balvas.
    Divās kategorijās prestižās „Grammy” balvas saņēma arī latviešu diriģents Andris Nelsons kopā ar Bostonas Simfonisko orķestri.
    Tās viņi ieguva par "Vislabāk producētais klasiskās mūzikas albums" un "Labākais orķestra sniegums".

    Par „Gada ierakstu” un „Gada dziesmu” atzina repera „Childish Gambino” kompozīciju „This is America”.

    Par „Gada albumu” kļuva Keisijas Masgreivsas „Golden Hour”.

    Saistītie raksti
    0 komentāri
    Pievienot komentāru
    Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti