Ziņas vieglajā valodā 11.augustā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 11.augustā.

 

Ziņas vieglajā valodā 11.augustā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Mīkstina Covid-19 ierobežojumus

No pirmdienas, 17.augusta, telpās drīkstēs atrasties 1000 cilvēku.
Šobrīd cilvēku skaits vienā telpā nedrīkst būt lielāks par 500.
Ēdināšanas vietas varēs strādāt divas stundas ilgāk - līdz pulksten diviem naktī.
Cilvēku skaits, pulcējoties ārā, nemainīsies.
Tā otrdien, 11.augustā, lēma valdība.
Latvijā šobrīd nav tik daudz saslimušo ar koronavīrusu kā citur pasaulē, tādēļ ierobežojumus pakāpeniski mazina.

Rīgā piketē pasākumu tehniskie nodrošinātāji

Otrdien, 11.augustā, Rīgā piketēja tie speciālisti, kuri pasākumos rūpējas, lai būtu laba gaisma un skaņa.
Pie Kultūras ministrijas pulcējās aptuveni 200 cilvēku.
Pēc tam viņi devās gājienā uz Ministru kabinetu.
Pasākumi koronavīrusa dēļ nenotiek, tādēļ ir lieli zaudējumi.
Speciālisti saka, ka situācija ir kritiska.
Ja nekas nemainīsies – šie uzņēmumi būs jāslēdz.
Valdība sola meklēt izeju no šīs situācijas.

Atbalsta Ķekavas apvedceļa būvniecību

Valdība otrdien, 11.augustā, atbalstīja Ķekavas apvedceļa būvniecību.
Tas būs pirmais lielais projekts Baltijā, ko būvēs gan par valsts, gan privāto naudu.
Būvēs modernu apvedceļu ar četrām joslām, ar tiltiem un tuneļiem.

Atzīmē 100 gadus Latvijas – Krievijas miera līgumam

Pirms 100 gadiem parakstīja Latvijas un Krievijas miera līgumu.

Tajā padomju valdība labprātīgi uz visiem laikiem atteicās no tiesībām uz Latvijas tautu un zemi.
Svinot simtgadi, Latvijā otrdien, 11.augustā, ieradās Igaunijas, Somijas un Polijas ārlietu ministri.
Latvijas ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs uzsvēra, ka šis līgums ir ļoti nozīmīgs.
Igaunijas kolēģis savukārt pauda nožēlu, ka Krievija par saviem solījumiem ir aizmirsusi.

Maluzvejniecībā vaino Valsts vides dienesta amatpersonu

Maluzvejniecībā vaino Valsts vides dienesta amatpersonu.
Amatpersonu pieķēra Rāznas Nacionālajā parkā.
Viņa mēģināja izvairīties no soda un bēga no policijas.
Tā ir amatpersona, kura darbs ir kontrolēt un aizsargāt zivju resursus.

Aiztur 2 ceļu policistus

Aizturēti divi ceļu policisti.
Kāds autovadītājs bija izdarījis pārkāpumu un gribēja izvairīties no soda.
Policisti viņam pieprasīja samaksu par to, lai autovadītājs sodu nesaņemtu.
Samaksa bija diezgan neparasta.
Tie bija vairāki desmiti kilogrami medus.
Policisti šobrīd nedrīkst turpināt darīt savu darbu.

 Var pieteikties novērot Rīgas domes vēlēšanas

Vēl divas nedēļas var pieteikties novērot Rīgas domes ārkārtas vēlēšanas.
Tāda iespēja ir cilvēkiem no 16 gadu vecuma.
Kā notiek vēlēšanu novērošana, var apgūt vēlēšanu komisijas interneta lapā.
Jāaizpilda arī pieteikuma anketa un jāizvēlas iecirknis, kuru novērot.
Rīgas domes ārkārtas vēlēšanas notiks 29.augustā.

Baltkrievijā turpinās protesti

Baltkrievijā ir jāpārtrauc vardarbība pret protestētājiem.
Tā Latvija, Lietuva, Igaunija un Polija uzsver kopīgā paziņojumā.
Valstis lūdz sākt sarunu ar sabiedrību par pārmaiņām, kuras Baltkrievijas iedzīvotāji vēlas.
Politiķi aicina Baltkrievijas varas iestādes atbrīvot visus tos, kuri nelikumīgi ir aizturēti.

Baltkrievijas opozīcijas līdere ierodas Lietuvā

Baltkrievijas prezidenta amata kandidāte Svetlana Tihanovska ir ieradusies Lietuvā.
Viņa īpašā video uzrunā paziņoja, ka šādu lēmumu pieņēma patstāvīgi, taču viņas atbalstītāji uzskata, ka viņu šantažēja.
Lietuva ir gatava palīdzēt baltkrieviem, kuriem viņu valstī draud briesmas.
Lietuva gatava piedāvāt patvērumu šiem cilvēkiem.

Krievijā reģistrē pirmo pasaulē vakcīnu pret Covid-19

Krievijā reģistrēta pasaulē pirmā vakcīna pret Covid-19.
Tā paziņoja Krievijas prezidents Vladimirs Putins.
Viņš sacīja, ka ar šo vakcīnu potējās viena no viņa meitām.
Šobrīd meita jūtoties labi.
Pasaules Veselības organizācija brīdina, ka vakcīnu nevar pasludināt par gatavu, kamēr tā nav izturējusi visas pārbaudes.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti