Ziņas vieglajā valodā 11. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 11. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 11.novembrīPārsla Saktiņa

Latvijā atzīmē Lāčplēša dienu

Šodien ir Lāčplēša diena. 

1919. gada 11. novembrī Latvijas karavīri padzina no Pārdaugavas Bermonta karaspēku. 

Tāpēc šajā dienā godina Latvijas brīvības cīnītājus. 

Cilvēki šajā dienā aizdedz svecītes pie Rīgas pils mūra un savu māju logos. 

Arī šodien Rīgā 11. novembra krastmalā bija daudz cilvēku. 

Viņi nolika svecītes. 

Cilvēki nedrūzmējās un ievēroja Covid-19 dēļ noteiktās prasības.

Polija migrantu krīzes ēnā atzīmē Neatkarības dienu 

Polija šodien atzīmē Neatkarības dienu, tomēr svētki šoreiz ir citādāki. 

Saspīlēta situācija ir uz Polijas–Baltkrievijas robežas. 

Baltkrievijas teritorijā gar robežu ar Poliju atrodas vairāki tūkstoši migrantu, pārsvarā Irākas pilsoņi. 

Šie cilvēki mēģina nelikumīgi iekļūt Polijā. 

Polijas valdība paziņoja, ka to nepieļaus. 

Savukārt Baltkrievijas vadītājs Aleksandrs Lukašenko piedraudēja, ka apturēs gāzes piegādi Eiropai, ja tā ieviesīs jaunas sankcijas pret viņa valsti. 

Eiropas savienība sankcijas Baltkrievijai par radīto migrantu krīzi varētu noteikt jaunnedēļ.

Latvijā turpina mazināties atklāto Covid-19 gadījumu skaits

Visās Latvijas pašvaldībās samazinājies atklāto Covid-19 gadījumu skaits. 

Visaugstākā saslimstība ir Daugavpilī. 

Daudz saslimušo ir Krāslavas un Salaspils novadā. 

Aizvadītajā diennaktī Latvijā infekciju atklāja vēl 1378 cilvēkiem. 

Nomira 48 Covid-19 inficētie. 

Slimnīcās ārstējas 1418 Covid-19 pacienti. 237 ir smaga slimības gaita.

Daugavpils slimnīca varētu zaudēt 300 pret Covid-19 nevakcinētos darbiniekus

Daugavpils slimnīcā pret Covid-19 nav vakcinēti aptuveni 300 darbinieki. 

Pārsvarā tie ir tehniskie darbinieki, māsu palīgi un arī vairāki desmiti māsu. 

Tas nozīmē, ka šie cilvēki zaudēs darbu, ja tuvāko dienu laikā neuzsāks vakcināciju. 

Slimnīcas vadība sacīja, ka situācija ir bēdīga. 

Slimnīca darbu neapturēs, bet poliklīnikā varēs veikt tikai atsevišķus izmeklējumus. 

Piektdien par darbinieku krīzi Daugavpils slimnīcā spriedīs pašvaldības civilās aizsardzības komisija. 

Sēdē piedalīsies arī Veselības ministrijas un citu dienestu pārstāvji.

Rīgā klātienes mācības 4.–12. klašu skolēniem varētu atsākties 22. novembrī

Rīgā klātienes mācības visiem skolēniem varētu atsākties 22. novembrī, nevis 15. novembrī, kad tās atsāksies citu pašvaldību skolās. 

Tādu lēmumu pieņēma Rīgas skolu direktori. 

Viņi ņēma vērā epidemioloģisko situāciju un to, ka nākamnedēļ būs tikai trīs darba dienas. 

Tāpēc nolemts, ka bērni klātienē sāks mācības pēc valsts svētkiem.

Par viltota Covid-19 sertifikāta iegādi būs kriminālatbildība

Par viltota Covid-19 sertifikāta iegūšanu vai glabāšanu būs kriminālatbildība. 

Tā nolēma Saeima. 

Cilvēku varēs sodīt ar brīvības atņemšanu uz līdz vienam gadam, piespiedu darbu vai naudas sodu. 

No kriminālatbildības varēs atbrīvot tos, kuri paši atzīsies un palīdzēs atklāt likuma pārkāpējus.

Eiropas Parlaments atceļ deputāta imunitāti Ušakovam   

Eiropas Parlamenta deputāts Nils Ušakovs.

Eiropas parlaments izdeva deputātu Nilu Ušakovu kriminālvajāšanai Latvijā. 

Lieta ir saistīta ar kādu aizliegto ierīci. 

To atrada Ušakova kabinetā, kad viņš vēl bija Rīgas mērs. 

Ušakovs apgalvo, ka nezina kā paštaisītais fotoalbums ar iebūvētu videokameru nokļuva viņa kabinetā. 

Ušakovs uzskata, ka nav vainīgs. 

Viņš vēlas ātrāk atrisināt un izbeigt pret viņu sākto procesu. 

Ušakovs Eiropas Parlamenta deputāta pilnvaras saglabā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt