Ziņas vieglajā valodā 11. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 11. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 11. novembrīMatīss Rutks

     

     

     

    Budžetu virza apstiprināšanai galīgajā lasījumā

    Deputāti nākamā gada budžetu virza pēdējam lasījumam.

    Saeimas komisijā politiķi apstiprināja plānoto naudas sadalījumu.

    Opozīcijas ierosinājumus vairākums noraidīja.

    Taču gala lēmumu par budžetu parlaments pieņems šonedēļ.

    Tas notiks 13. un 14. novembra Saeimas sēdēs.

     

    Apturēts reģionālo pārvadājumu konkurss

    Iepirkumu uzraugs aizliedza reģionālo pārvadājumu konkursu

    Tas saistīts ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem.

    Iepirkumu uzraudzības birojs saņēma sūdzības no pārvadātājiem.

    Tādējādi nepieciešamas izmaiņas nolikumā.

    Autotransporta direkcijai tajā jāpārstrādā vairāki nosacījumi.

    Pagaidām birojs konkursu apturēja.

     

    Bezdarba līmenis Latvijā nemainās

    Latvijā oktobra beigās bez darba bija 52,5 tūkstoši cilvēku.

    Tie ir 5,7% no ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem.

    Šāds bezdarba līmenis ir gandrīz identisks septembra rādītājiem.

    Tā informēja Nodarbinātības valsts aģentūrā.

    Zemākais bezdarbs joprojām bija Rīgas reģionā.

    Augstākais – Latgales pusē.

     

    Honkongā protestos jauns vardarbības uzliesmojums

    Honkongas protestos jauns vardarbības uzliesmojums.

    Demonstrācijās vienu cilvēku sašāva policists.

    Savukārt Ķīnas politikas atbalstītāju aktīvisti aizdedzināja.

    Abas personas atrodas kritiskā stāvoklī.

    Nemieros cilvēki joprojām pieprasa lielāku demokrātiju.

    Bet politiķi viņu prasībām nepiekāpsies.

    Tā paziņoja Honkongas administrācijas vadītāja.

    Tikmēr dati liecina par protestu ietekmi uz ekonomiku.

    Tā saruka straujāk, nekā prognozēts.

     

    Spānijas parlamenta vēlēšanās uzvara premjera partijai

    Spānijas parlamenta ārkārtas vēlēšanās uzvarēja premjera partija.

    Taču viņa politiskais spēks neieguva absolūto vairākumu.

    Balsojumā pozīcijas zaudēja arī premjera potenciālie partneri.

    Tādējādi aktuāla paliek politiskā strupceļa varbūtība.

     

    ES pagarina sankcijas pret Venecuēlu

    Eiropas Savienība (ES) pagarināja sankcijas pret Venecuēlu.

    Tās ierobežos prezidenta Nikolasa Maduro valdības sabiedrotos.

    Šādā veidā dalībvalstis aicināja uz demokrātisku krīzes risinājumu.

    Ekonomiskas un politiskas problēmas Venecuēlā ir gandrīz gadu.

    Tās pastiprina Maduro un opozīcionāra Huana Gvaido nesaskaņas.

    Viņi abi cīnās par varu un ietekmi valstī.

     

    Latvijā atzīmē Lāčplēša dienu

    Latvijā šodien ar dažādiem pasākumiem atzīmē Lāčplēša dienu.

    Drīzumā pie Lielā Kristapa skulptūras Daugavā ielaidīs uguns plostu.

    11. novembra krastmalā notiks militārā parāde.

    Vēlāk gaidāms arī iedzīvotāju gājiens pāris Akmens tiltam uz Latvijas Nacionālo bibliotēku.

    Pasākumi notiek daudzviet Latvijā.

    Tajos uzsver 1919. gada nozīmi Latvijas vēsturē.

     

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti