Ziņas vieglajā valodā 11. novembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 11. novembrī.

 

 

Ziņas vieglajā valodā 11.novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Latvijā atzīmē Lāčplēša dienu

Svētdien Latvijā atzīmē Lāčplēša dienu.

Tā ir diena, kurā pieminam cīņās par Latvijas brīvību kritušos karavīrus.

Šai dienai par godu visā Latvijā notiek dažādi pasākumi.

Rīgā aizvadīts gan lāpu gājiens, gan militārā parāde.

Lāčplēša dienas vakarā cilvēki arī dodas nolikt svecītes pie Rīgas pils mūra 11. novembra krastmalā.

Vakarā paredzēti vairāki koncerti.

Ap plkst. 20 notiks uguns plosta palaišana Daugavā.

 

Latvija ir visdrošākajā situācijā tās pastāvēšanas vēsturē

Latvija patlaban ir vislabākajā drošības situācijā tās pastāvēšanas vēsturē.

Tā šodien svinīgajā uzrunā militārajā parādē sacīja Saeimas priekšsēdētāja Ināra Mūrniece.

Viņa uzsvēra, ka kopā ar Latvijas karavīriem un zemessargiem Latviju sargā NATO sabiedrotie.

Saeimas priekšsēdētāja norādīja: "Ikviena valsts pilsoņa privilēģija, gods un pienākums ir sargāt Latviju. Lāčplēša gars mūsu tautā ir un vienmēr būs dzīvs."

Valsts prezidents Raimonds Vējonis šodien atrodas ārpus Latvijas.

Tādēļ Lāčplēša dienas militāro parādi pieņēma Saeimas priekšsēdētāja.

Pasaulē atzīmē Pirmā pasaules kara beigu simtgadi

Daudzviet pasaulē šodien atzīmē Pirmā pasaules kara beigu simtgadi.

Tas bija viens no asiņainākajiem kariem.

Kara noslēgumā tika nodibināta arī neatkarīga Latvijas valsts.

Vērienīgākie piemiņas pasākumi notika Francijas galvaspilsētā Parīzē.

Pēc Francijas prezidenta Emanuela Makrona ielūguma pie Triumfa arkas bija sapulcējušies gandrīz 70 valstu līderi.

Viņu vidū arī mūsu Latvijas valsts prezidents Raimonds Vējonis.

Francijas prezidents Emanuels Makrons ceremonijā aicināja pasaules līderus kopīgiem spēkiem cīnīties par mieru.

Makrons aicināja cīnīties pret "attālināšanos, vardarbību un dominēšanu".

 

Francijas policijai šodien nācās apturēt trīs puskailas aktīvistes

Francijas policijai šodien nācās apturēt trīs puskailas aktīvistes.

Viņas mēģināja aizšķērsot ceļu ASV prezidenta Donalda Trampa autokolonnai

Autokolonna bija ceļā uz Pirmā pasaule skara beigu simtgades ceremoniju Parīzē.

Divām aktīvistēm izdevās izkļūt cauri drošības barjerai.

Tad viņas ātri notvēra policisti.

Atgadījuma dēļ Trampa autokolonnai uz mirkli nācās apstāties.

Francijas iekšlietu ministrs Kristofs Kastanērs vēlāk paziņoja, ka Trampa drošība nevienu mirkli nav bijusi apdraudēta.

 

Latvijā no amata atkāpies Studentu apvienības prezidents Dāvis Freidenfelds

Latvijā no amata atkāpies Studentu apvienības prezidents Dāvis Freidenfelds.

Viņš amatā paliks vēl līdz 1.decembrim.

Atkāpšanos Freidenfelds pamato ar to, ka viņa redzējums par organizācijas darbību atšķiras no Studentu apvienības biedru - augstskolu studējošo pašpārvalžu – redzējuma.

Esot arī viedokļu nesakritība organizācijai būtiskos jautājumos.

 

Mediķi aicina neaizmirst vientuļos seniorus

Tuvojoties ziemai un aukstākam laikam, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests aicina neaizmirst seniorus, kuri dzīvo vieni.

Viņiem aukstajā laikā var saasināties veselības problēmas, pat atdzist ķermenis.

Kā norāda mediķi - ja cilvēks ir cietis no ķermeņa atdzišanas, nekavējoties ir jāzvana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam pa tālruni 113.

 

Latvijas klubu izlase šodien Viļņā uzvarēja Baltijas Izaicinājuma kausa izcīņā hokejā

Latvijas klubu izlase šodien Viļņā uzvarēja Baltijas Izaicinājuma kausa izcīņā hokejā.

Noslēdzošajā - trešajā – spēlē Latvijas komanda ar rezultātu 3:0 pārspēja Japānu.

Iepriekš Latvijas izlase pirmajā spēlē ar rezultātu 4:1 uzvarēja Igauniju, bet pēc tam ar rezultātu 2:1 pārspēja arī Rumāniju.

Laika ziņas

Naktī Latvijā būs apmācies laiks.

Vietām neliels lietus.

Austrumos iespējams neliels, slapjš sniegs.

Brāzmains dienvidu, dienvidaustrumu vējš 5-10 metri sekundē.

Kurzemē līča piekrastē vējš brāzmās var sasniegt 16 metrus sekundē.

Gaisa temperatūra: +2…+7 grādi.

Rīt dienā gaidāms pārsvarā mākoņains laiks.

Neliels, īslaicīgs lietus.

No rīta austrumos iespējams neliels, slapjš sniegs.

Dienvidu, dienvidaustrumu vējš 3-8 metri sekundē.

Gaisa temperatūra: +2…+7 grādi, Kurzemes piekrastē līdz +8 grādiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti