Ziņas vieglajā valodā 11. martā

Ziņas vieglajā valodā 11. martā.

Ziņas vieglajā valodā 11. martāLauris Zvejnieks

     

     

     

     

    Vīrusa slimība "Covid-19" turpina izplatīties

    Slimības "Covid-19" uzliesmojums pasaulē sasniedzis pandēmijas līmeni. Par to paziņojusi Pasaules Veselības organizācija.

    Nākamo dienu un nedēļu laikā esot gaidāma saslimšanas un nāves gadījumu skaita palielināšanās.

    Zviedrija paziņojusi par Ziemeļvalstīs pirmo nāves gadījumu no "Covid-19". Upuris ir kāds gados vecs pacients.

    Igaunijā vēl trim cilvēkiem konstatēta šīs slimība. Tagad tur saslimušo skaits sasniedzis 16.

     

    "Covid-19" jaunumi Latvijā 

    Latvijā saslimšana ar "Covid-19" konstatēta desmit cilvēkiem.

    Lai mazinātu slimības izplatības riskus, Rīgas Stradiņa universitāte pārtraukusi klātienes lekcijas. Nodarbības notiks attālināti ar interneta starpniecību.

    Skolās mācības vēl notiek kā ierasts. Tomēr skolas izskata veidus, kā mācības nodrošināt attālināti. Tas būtu nepieciešams, ja situācija pasliktināsies.

    Veselības ministre Ilze Viņķele uzskata, ka būtu lietderīgi pārcelt skolēnu pavasara brīvlaiku. Tas izjauktu ceļojumu plānus un mazinātu slimības izplatības riskus.

     

    Neiesaka ceļot

    Palielināts to valstu skaits, uz kurām vīrusa dēļ nevajadzētu doties. Kopumā 11 valstis.

    Šajā sarakstā tagad iekļauta arī Spānija, Francija, Vācija, Austrija un Šveice.

    Vēl šajā sarakstā ir Ķīna, Dienvidkoreja, Irāna, Japāna, Singapūra un Itālija.

    No 12. marta Malta aizliegs ceļojumus uz Vāciju, Franciju, Spāniju un Šveici. Aizliegta arī ieceļošanu no šīm valstīm.

    Visiem, kas pārkāps karantīnas noteikumus, draud 1000 eiro liels naudassods. Aizliegums jau ir spēkā attiecībā uz Itāliju.

     

    Ierobežojumi arī Austrijā

    Lai mazinātu vīrusa izplatības riskus, Austrijā slēgs visas skolas un muzejus.

    Atcels arī visus vilcienu reisus uz Itāliju.

    No nākamās nedēļas Austrijas pamatskolu un vidusskolu audzēkņiem būs jāpaliek mājās.

    Mācības attālināti notikšot līdz Lieldienu brīvdienām.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti