Ziņas vieglajā valodā 11. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 11. jūlijā. 

Ziņas vieglajā valodā 11. jūlijā
00:00 / 04:53
Lejuplādēt

Ukrainas prezidents uzdevis armijai atbrīvot valsts dienvidus

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis uzdevis armijai atbrīvot Krievijas okupētos Ukrainas dienvidus. 

Krievija ir daļēji okupējusi Hersonas un Zaporižjas apgabalus. 

Šo apgabalu iedzīvotājus aicina evakuēties, jo gaidāmas ļoti smagas cīņas.

Krievijas spēku apšaudes Ukrainā nerimst

Krievijas karaspēks turpina apšaudīt ar raķetēm Ukrainas pilsētas. 

Pirmdien raķetes sasniedza Ukrainas otru lielāko pilsētu Harkivu. 

Ir nogalināti un ievainoti cilvēki. 

Cietuši arī bērni. 

Raķetes trāpīja tirdzniecības centram un dzīvojamām mājām.

Krievija aptur gāzes piegādi Vācijai pa "Nord Stream"  cauruļvadu

Vācija nesaņem Krievijas dabasgāzi pa cauruļvadu "Nord Stream". 

Krievija gāzes piegādi apturējusi uz 10 dienām. 

Krievija aizbildinās ar gāzes vada remontu. 

Vācijas amatpersonas satraucas, ka Krievija vairs neatjaunos gāzes piegādi. 

Vācijas rūpniecībā ļoti daudz izmanto Krievijas dabasgāzi.

Pastiprinātas Eiropas Savienības sankcijas pret Krieviju 

No pirmdienas pastiprinātas Eiropas Savienības sankcijas pret Krieviju. 

Tās skar Krievijas pilsoņu tūrisma braucienus un vairāku preču importu un eksportu. 

Piemēram, no Krievijas tagad aizliegts ievest alkoholiskos dzērienus, cementu, minerālmēslojumu un vēl virkni citu preču.

Eiropas Savienību brīdina par jaunu migrantu vilni

Eiropas Savienībai jāgatavojas jaunam migrantu pieplūdumam. 

Sagaidāms, ka uz Eiropu dosies cilvēki no Āfrikas un Tuvajiem austrumiem. 

Šajos reģionos cilvēkiem draud bads, jo no Ukrainas vairs nepiegādā graudus. 

Bēgļu skaits pasaulē ir pieaudzis līdz 100 miljoniem. 

Apvienoto Nāciju Organizācija brīdina, ka Ukrainas kara dēļ bēgļu būs vēl vairāk.

"Rīgas siltums", "Rīgas ūdens" un "Rīgas namu pārvaldnieks" vēl nevieš skaidrību par līgumsodiem

Rīgas pašvaldības komunālo pakalpojumu sniedzēji – "Rīgas siltums", "Rīgas ūdens" un "Rīgas namu pārvaldnieks" – atjaunojuši līgumsodus par kavētiem maksājumiem. 

Uzņēmumos skaidroja, ka kovida pandēmija beigusies, un parādi jāsamaksā. 

"Rīgas siltumam" iedzīvotāji nav samaksājuši 5,4 miljonus eiro. 

Pagaidām nav skaidrs, kas notiks rudenī, kad par apkuri un elektrību būs jāmaksā vēl vairāk.

Liepājas Universitāte piedāvā veidot Kurzemes Universitāti, bet Ventspilī iebilst   

Liepājas Universitāte piedāvā veidot Kurzemes Universitāti. 

Kurzemes universitātē ietilptu Liepājas un Ventspils augstākās izglītības iestādes. 

Ventspils šādai iecerei nepiekrīt. 

Arī eksperti ir skeptiski. 

Augstākās izglītības iestādes vajadzīgas gan Ventspilī, gan Liepājā. 

Augstskolas veicina reģionu attīstību, taču apvienošana vienu no pilsētām varētu vājināt.

Rīgā sākta bijušā tirdzniecības centra "Titānika" demontāža 

Tirdzniecības centra "Titāniks" nojaukšanas darbi

Rīgā pirmdien sāka nojaukt tirdzniecības centru "Titāniks" pretī autoostai. 

Šeit atradās gan veikali, gan autostāvvieta. 

Ēku nojauc, lai varētu būvēt "Rail Baltica" dzelzceļa līniju. 

Tirdzniecības centru "Titāniks" pilnībā plāno nojaukt tikai pēc diviem mēnešiem. 

Būvnieki norādīja, ka nojaukšana ir sarežģīta, jo objekts atrodas pilsētas centrā.

Latvijā trīs dienās atklāti vairāk nekā 1200 Covid-19 gdījumi

Trijās dienās jauno Covid-19 gadījumu skaits pārsniedz 1200. 

Infekciju atklāja 1286 cilvēkiem. 

Divi inficēti cilvēki nomira. 

Aizvadītajā nedēļas nogalē palielinājies kovida pacienu skaits slimnīcās. 

Patlaban tajās ārstējas 144 inficēti cilvēki.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt