Ziņas vieglajā valodā 11. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 11. janvārī.

 

Ziņas vieglajā valodā 11.janvārīDace Simanoviča

Latvijā sāk visu mediķu vakcināciju pret Covid-19

No pirmdienas, 11. janvāra, pret Covid-19 vakcinē visus mediķus, kuri vēlas.
Tomēr pagaidām vakcinēšana notiek lēni.
Svētdien vakcīnu saņēma vien nedaudz vairāk par 300 cilvēku.
Veselības ministrs vēlas, lai nedēļā poti saņemtu 100 000 cilvēku.
Speciālisti aicina nekavēties un sākt vakcinēt arī sociālās aprūpes iestāžu klientus un darbiniekus.

Engures novadā aprūpes centrā ar Covid-19  slimo darbinieki un klienti

Engures novadā sociālās aprūpes centrā "Rauda" ar Covid-19 saslimuši nepilni divi simti klientu.
Slimo arī daudzi darbinieki.
Kopš decembra vidus šajā iestādē darbiniekus pārbauda divas reizes nedēļā, bet klientus divas reizes mēnesī.

Valsts kontrole atklāja trūkumus prokuratūras vadībā

Valsts kontrole atklāja trūkumus prokuratūras vadībā.
Tā neveic savas funkcijas efektīvi.
Valsts kontrole noslēdza līdz šim apjomīgāko revīzijas ziņojumu.
Secināja, ka daudzās lietās nav vienotas izpratnes.
Prokuroru netrūkst – to ir pietiekami, bet resursi jāizmanto efektīvāk.

Pagājušas 100 dienas, kopš strādā jaunā Rīgas dome

Pagājušas 100 dienas, kopš strādā jaunā Rīgas dome.
Cik tā labi var pieņemt lēmumus, būs redzams, kad deputāti lems par Rīgas budžetu.
To plānots pieņemt janvāra beigās.
Pašvaldības tēriņus plāno samazināt par 40 miljoniem eiro.
Vairāk naudas būs sociālajai jomai un pirmsskolas izglītībai.

Gada balvu mākslas kritikā piešķir Santai Hiršai

Normunda Naumaņa vārdā nosaukto Gada balvu mākslas kritikā piešķīra vizuālās mākslas kritiķei Santai Hiršai.
Jaunā kritiķa veicināšanas balvu saņēma Juta Ance Romberga, žurnāla "Teātra Vēstnesis" galvenās redaktores vietniece.
Ņemot vērā ierobežojumus, šogad nenotiek tradicionālā ceremonija.
Ar nominantiem šogad var iepazīties video sarunās.

Aicina ar bērniem runāt par drošību pie ūdens

Lai ziemas prieki nepārvērstos par traģēdiju, speciālisti aicina ar bērniem pārrunāt drošību ziemā un pie ūdens.
Pirmdien, 11. janvārī, varēja notikt traģēdija kāda pirmklasnieka ģimenē Grobiņā.
Tomēr drosmīga sieviete ātri reaģēja un izglāba bērnu.
Puika iekrita ūdenī un pats netika laukā.
Bērna apģērbs bija slapjš un kājas iestiga dubļos.
Viņš bija nobijies un nosalis.
Sievietei izdevās puiku izglābt un nodot mediķiem.

Kaljulaida gada beigās slēpojusi Šveicē

Igaunijas prezidente Kersti Kaljulaida Briselē, Beļģijā. 2020. gada 7. oktobris.

Igaunijas prezidente Kersti Kaljulaida gada beigās bija slēpot Šveicē.
Viņa neievēroja aicinājumu neceļot, ja tas nav ļoti svarīgi.
Prezidentes pārstāvis sacīja, ka Covid-19 izplatība Šveicē un Igaunijā ir līdzīga.
Prezidentei risks saslimt ar Covid-19 bija tikpat liels kā Igaunijā.

Eksperti šaubās par pūļa imunitātes pret Covid-19 sasniegšanu šogad

Eksperti šaubās, ka pasaulē šogad būs pūļa imunitāte pret Covid-19.
Pasaule uz vakcīnām liek lielas cerības.
Tās var palīdzēt uzveikt pandēmiju, kas turpinās jau gadu.
ASV un Eiropā iedzīvotājus sāka vakcinēt gada beigās.
Šonedēļ to sāk darīt arī Indijā un Indonēzijā.
Līdz šim visā pasaulē ir inficējušies vairāk nekā 90 miljoni cilvēku.

Maskavā apspriež miera procesu Kalnu Karabahā

Krievijas prezidents Vladimirs Putins šodien Kremlī uzņēma Azerbaidžānas un Armēnijas līderus.
Sarunās apsprieda miera procesu Kalnu Karabahā.
Tā bija abu valstu pirmā klātienes tikšanās, kopš izbeidza karadarbību Kalnu Karabahā.

Baltkrievija gatava rīkot pasaules čempionātu hokejā bez Latvijas

Baltkrievija gatava rīkot pasaules čempionātu hokejā bez Latvijas.
Tā sacīja Baltkrievijas autoritārais līderis Aleksandrs Lukašenko.
Viņš tikās ar Starptautiskās Ledus hokeja federācijas prezidentu.
Federācijas prezidents vēl nav pieņēmis lēmumu par čempionāta rīkošanu.
Viņš sacīja, ka hokejs nav saistāms ar politiku.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt