Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 11. februārī 

Ziņas vieglajā valodā 11. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 11. februārīDace Simanoviča

Atceļ komandantstundu 

No rītdienas atceļ komandantstundu.

Tā ceturtdien lēma valdība.

Līdz šim tā bija spēkā piektdienu un sestdienu naktīs.

No desmitiem vakarā līdz pieciem no rīta bija jāatrodas mājās.

Policija kontroles naktīs turpinās, bet tās būs mazākas.

Stingrāka kontrole būs dienas laikā.

Latvija būs jāšķērso 12 stundu laikā 

Šķērsojot Latviju tranzītā, tas būs jāizdara 12 stundu laikā.

Šāda kārtība būs spēkā no nākamās pirmdienas.

Mērķis ir samazināt to cilvēku skaitu, kuri brauc cauri Latvijai.

Vairāk nekā 90 000 vakcīnu pieteikumi 

Jau 90 000 cilvēku pieteikušies vakcīnai pret Covid-19.

Šobrīd to var izdarīt, zvanot pa tālruni 8989, vai arī vietnē manavakcina.lv.

Tālrunis strādā katru darbadienu no deviņiem rītā līdz pieciem pēcpusdienā.

Šī ir otrā tālruņa darbības diena, un zvana ļoti daudz cilvēku.

Tāpēc var būt problēmas sazvanīt ar pirmo reizi.

Aptiekas vēlas mainīt noteikumus 

Aptiekas vēlas, lai mainītos noteikumi par to, cik cilvēku vienlaikus var tajās būt.

Šobrīd katram pircējam jānodrošina 25 kvadrātmetri.

Aptiekas aicina noteikt principu “viena kase – viens cilvēks”.

Aptiekās uzsver, ka cilvēki tajās nemēdz lieki uzkavēties.

Turklāt nav saprātīgi, ka jau tā apslimušajiem apmeklētājiem jāstāv rindā ārā aukstumā.

Spriedumu Magoņa lietā paziņos vēlāk

Bijušā "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa un Igaunijas miljonāra Oļega Osinovska krimināllietā pilno tiesas spriedumu paziņos vēlāk.

Tas notiks 15. jūnijā.

Viņus abus apsūdzēja pusmiljona eiro lielā kukuļošanā.

Pirms trim nedēļām Vidzemes rajona tiesa saīsinātajā spriedumā viņus attaisnoja.

Prokuratūra gan lūdza viņus uz 4 gadiem apcietināt.

Magonim prasīja arī konfiscēt mantu un uz pieciem gadiem atņemt tiesības ieņemt valdes locekļa amatus valsts un pašvaldības kapitālsabiedrībās.

Tuvojas Lemberga tiesas spriedums

Aivars Lembergs ("Latvijai un Ventspilij")

Noslēgumam tuvojas smagos noziegumos apsūdzētā Aivara Lemberga iztiesāšana pirmās instances tiesā.

Tā ilgst jau nepilnus 12 gadus.

22. februārī Rīgas apgabaltiesa paziņos saīsināto spriedumu krimināllietā.

Lembergu apsūdz kopā ar viņa dēlu Anriju Lembergu un biznesa partneri Ansi Sormuli.

Ārzemju vēlētāju balsis

Centrālajai vēlēšanu komisijai būs jāreģistrē tie ārzemēs esošie vēlētāji, kuri pašvaldību vēlēšanās vēlēsies balsot pa pastu.

Tam būs jāpiesakās no 27. marta līdz 24. aprīlim.

Pieteikties varēs vairākos veidos.

Vēlas apturēt Astravjecas atomelektrostaciju 

Eiropas Parlaments pieprasa apturēt Astravjecas atomelektrostacijas iedarbināšanu Baltkrievijā.

Pret šo baltkrievu projektu visvairāk iebilst Baltijas valstis.

Tās netic Minskas apgalvojumiem, ka atomstacija ir droša.

Tā atrodas tikai 50 kilometru no Lietuvas galvaspilsētas Viļņas.

Pasaule cer uz vakcīnām

Pasaule cer, ka vakcinācija pret Covid-19 palīdzēs ātrāk pārvarēt pandēmiju.

Tāpēc aizvien vairāk apsver “vakcinācijas pases”.

Tiem, kuriem tādas būtu, – iespēju būtu vairāk.

Eiropas Savienības valstīm par šādu kārtību gan viedokļi atšķiras.

Ķīna aizliedz BBC

Ķīna aizliedza savā teritorijā raidīt BBC ziņu pārraidi.Tā uzskata, ka organizācijas ziņas nav patiesas un godīgas.

Ķīna šādu lēmumu pieņēma pēc sižeta par spīdzināšanu un seksuālo vardarbību, kādai Ķīnas koncentrācijas nometnēs pakļauj uiguru sievietes.

BBC pauž nožēlu par šādu lēmumu, atgādinot, ka tā ir pasaulē visuzticamākā starptautiskā ziņu raidorganizācija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt