Ziņas vieglajā valodā 10.novembrī

Ziņas vieglajā valodā 10. novembrī. 

 

Ziņas vieglajā valodā 10.novembrīDace Simanoviča

Valsts atbalstīs Covid-19  cietušos uzņēmumus

Tiem uzņēmumiem, kuriem krīzē klājas grūti, valsts palīdzēs.
Uzņēmumi varēs saņemt dīkstāves pabalstus.
Pabalsts nebūs mazāks par 330 eiro un nebūs lielāks par tūkstoš eiro.
Tiem uzņēmumiem, kurus skāra krīze, palīdzēs arī samaksāt darbiniekiem algas.
Atbalsts vēl jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju.


Uzņēmēju domas par valsts atbalstu krīzes laikā atšķiras.
Viņi vēlētos palīdzību ilgāku laiku.
Svarīgs būtu arī nodokļu samazinājums.

Samazinās rindas uz Covid-19  testiem

Cilvēku uz Covid-19 izmeklējumiem ir mazāk.
Tagad Rīgā tos var veikt jau nākamajā dienā pēc pieteikšanās.
Pirms kāda laika kārtība mainījās.
Pārbaudīties var doties ar ģimenes ārsta nosūtījumu.
Daudzi nezina, ka pārbaudi veic arī tad, ja ir nosūtījums uz kādu plānotu izmeklējumu vai operāciju.
Turklāt tagad Austrumu slimnīcas mājaslapā testam var pieteikties arī elektroniski.

Ar Covid-19  slimo arī medicīnas darbinieki

Ar Covid 19 slimo arī medicīnas darbinieki.
Pagājušā nedēļā saslimšanu atklāja 136 mediķiem.
Tāpat saslimstība pieaug vecu cilvēku vidū.
Tas ir bīstami, jo šie cilvēki var slimot smagi.
Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja vēl 208 jaunus Covid-19 gadījumus.
Divi pacienti miruši.
Lietuvā ir vēl 1109i jauni Covid 19 gadījumi, vienpadsmit cilvēki miruši.
Igaunijā – vēl 128 jauni gadījumi.

Ar elpceļu slimībām saslimušajiem darba nespējas lapu valsts apmaksās no pirmās dienas 

Cilvēkiem, kuriem būs elpceļu slimības, slimības lapu apmaksās jau no pirmās dienas.
Turklāt pirmās trīs dienas apmaksās valsts.
Valdība tā izlēma, lai novērstu Covid-19 saslimstības pieaugumu.
Tāpēc, lai cilvēki neriskētu un neietu uz darbu slimi.

Kariņš aicina Lāčplēša dienu svinēt mājās

Premjerministrs Krišjānis Kariņš. 2020. gada rudens.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš aicina trešdien, 11. novembrī,  Lāčplēša dienā nepulcēties, bet svinēt svētkus mājās.
Arī pašvaldības aicina iedzīvotājus nepulcēties.
Tiem, kuri tomēr dosies uz kritušo piemiņas vietām, jāievēro distance un jālieto sejas maska.
Arī policija uzraudzīs, vai nepulcējas daudz cilvēku.
11. novembrī godina Latvijas Brīvības cīņas un uzvaru pār Bermonta armiju.

Darbu pārtrauca Astravjecas AES Baltkrievijā

Darbu pārtrauca Astravjecas atomelektrostacija Baltkrievijā.
Tas notika tikai dažas dienas pēc atklāšanas.
Minskā saka, ka tas notika tehnisku problēmu dēļ.
Lietuva par to satraucas, jo atomelektrostacija atrodas pavisam netālu no Viļņas.
Ne Lietuvā, ne Latvijā nekonstatēja paaugstinātu radiāciju.

Kalnu Karabahā ierodas Krievijas karavīri

Vairāki simti Krievijas karavīru otrdien, 10. novembrī, ieradās Kalnu Karabahā.
Tas notika, lai nodrošinātu mieru pēc tam, kad Armēnija un Azerbaidžāna vienojās pārtraukt karadarbību.
Kalnu Karabahā paredzēts izvietot vismaz 2000 Krievijas karavīru.
Krievijas spēki reģionā paliks vismaz piecus gadus.
Šī vienošanās izbeidza cīņas starp Armēniju un Azerbaidžānu.
Tās ilga sešas nedēļas.
Azerbaidžānā to uzskata par uzvaru, Armēnijā - par kapitulāciju.

Baidens vēl nav oficiāli atzīts par ASV prezidenta vēlēšanu uzvarētāju  

Jaunais ASV prezidents Džo Baidens. 2020. gada 9. novembris.


ASV vēlēšanās demokrātu kandidāts Džo Baidens vēl nav oficiāli atzīts par uzvarētāju.
Inaugurācijas ceremonija būs janvārī.
Tomēr līdz tam viņam pakāpeniski jāpārņem vara.
Pašreizējais prezidents Donalds Tramps gan neplāno padoties un Balto namu pamest mierīgi.
Baidena komanda varētu tiesāties par kavēšanos atzīt viņa uzvaru.


Lietuvā aizliedz smēķēt uz balkoniem

Lietuvā uz daudzdzīvokļu māju balkoniem nedrīkstēs smēķēt.
Par to būs jāmaksā soda nauda.
Smēķēt nedrīkstēs arī pieturās, bērnu laukumos un citviet.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt