Ziņas vieglajā valodā 10. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 10. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 10. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Rīt pašvaldību vēlēšanas divos novados

Iepriekšējā balsošanā pirms rītdienas pašvaldību vēlēšanām Varakļānu novadā nobalsoja ceturtā daļa balsstiesīgo iedzīvotāju.

Rēzeknes novadā nobalsoja 9% iedzīvotāji.

Vēlēšanas abos šajos novados notiek trīs mēnešus vēlāk nekā citās pašvaldībās.

To ietekmēja Satversmes tiesas lēmums, kas liedza Varakļānus pievienot Rēzeknes novadam.

Saņem "finanšu poti"

Latvija saņēma pirmo Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda maksājumu.

Tie bija 237 miljoni eiro.

Kopā mūsu valstis no šī fonda varēs saņemt 1,8 miljardus eiro.

Tas nav aizņēmums un šī nauda nebūs jāatdod.

Grib aizliegt audzēt kažokzvērus

Pēc pieciem gadiem grib aizliegt audzēt kažokzvērus ar mērķi iegūt kažokādas.

Likuma izmaiņas Saeimā iesniedza gan koalīcijas, gan opozīcijas deputāti.

Šāda rīcība sekoja pēc tam, kad izziņoja kārtējo protesta akciju.

Nākamnedēļ pie Saeimas ēkas protestēs organizācija "Dzīvnieku biedrība".

Jauns atbalsts pusaudžiem

Būs jauns uzticības tālrunis pusaudžiem.

Tas sāks darboties septembra otrajā pusē.

Līdzīgs tālrunis gan ir jau Bērnu tiesību aizsardzības inspekcijai.

Tas darbojas jau 15 gadu un, uz to zvanot, pusaudži var saņemt psihologa palīdzību.

Tuvojas apkures sezona

"Rīgas namu pārvaldnieks" sola vairumam ēku apkuri pieslēgt laikus.

Situācija ar parādiem gan ir mainīga.

Ap 200 ēku uzrunās papildus, lai tās mazinātu parādus un nekavētos apkures pieslēgšana.

Būs "drošie" vilcienu vagoni

No septembra vidus atsevišķu vilcienu maršrutu reisos būs speciāli vagoni, kur varēs nelietot sejas masku.

Tajos varēs braukt tikai pasažieri ar Covid-19 sertifikātu.

Aug saslimstība

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja 489 jaunus Covid-19 gadījumus, 4 saslimušie miruši.

Divu nedēļu kumulatīvais rādītājs turpina palielināties.

Vīruss skolās

Covid-19 skāris jau pusi no Rīgas skolām.

Galvaspilsētā patlaban attālināti mācās 82 klases.

Kaimiņvalstu statistika

Kaimiņvalstī Igaunijā atklāja vēl 540 jaunu Covid-19 gadījumu, divi miruši.

Lietuvā jauno gadījumu skaits tuvojas tūkstotim un šobrīd ir 922, desmit cilvēki miruši.

Viļņā protesti

Lietuvā, Viļņā šodien vairāki tūkstoši cilvēku pilsētas centrā protestēja pret Covid-19 ierobežojumiem.

Šī protesta akcija notiek tieši mēnesi pēc līdzīga mītiņa pie Seima.

Toreiz izcēlās vardarbīgas nekārtības.

Dānijā dzīve sāk ritēt ierastajās sliedēs

Dānijā no šodienas visus Covid-19 dēļ noteiktos ierobežojumus atcēla.

Tas tāpēc, ka vairums valsts iedzīvotāju ir vakcinējušies.

Tā ir pirmā Eiropas Savienības dalībvalsts, kas pilnībā atgriezās pirmspandēmijas dzīvē.

Ļaus izmantot vakcīnu no 5 gadu vecuma

Vācijas uzņēmums "BioNTech" lūgs ļaut Covid-19 vakcīnu izmantot piecus līdz 11 gadus veciem bērniem.

Patlaban tā ir apstiprināta bērniem no 12 gadiem.

"BioNTech" šo vakcīnu izstrādāja kopā ar ASV farmācijas lieluzņēmumu "Pfizer".

Sākas mācības "Zapad"

Baltkrievijā un Krievijā sākas kopīgās militārās mācības "Zapad".

Tajās piedalās bruņoto spēku pārstāvji no Baltkrievijas, Krievijas un arī Kazahstānas.

Šīs ir lielākās militārās mācības Eiropā gandrīz 40 gadu laikā.

Laika ziņas

Un vēl par gaidāmo laiku.

Būs daļēji mākoņains, naktī bez nokrišņiem.

Rīt pēcpusdienā vietām Kurzemes pusē īslaicīgi līs un iespējams pērkona negaiss.

Daudzviet veidosies migla.

Pūtīs lēns vējš.

Gaisa temperatūra naktī 8..+13, dienā 20..+25, piekrastē par dažiem grādiem vēsāks.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti