Ziņas vieglajā valodā 10. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 10. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 10. septembrīMatīss Rutks

     

    Nevienojas par atkritumu apsaimniekošanu Rīgā

    Valdība šodien nevienojās par atkritumu apsaimniekošanu Rīgā.

    Politiķi arī neizsludināja ārkārtas situāciju galvaspilsētā.

    To darīt aicināja pašvaldību ministrs Juris Pūce no partiju apvienības "Attīstībai/Par!".

    Deputātu skatījumā tas ietekmēs Konkurences padomes lēmumu.

    Tas neiesaka slēgt līgumus ar uzņēmumu "Tīrīga”.

    Valdība Rīgas domei norāda uz konkurences uzraugu lēmumu.

    Tomēr dome to pārsūdzēs tiesā.

    Tikmēr pašreizējie atkritumu apsaimniekotāji sola darbu arī pēc līguma beigām.

    Četras dažādas kompānijas patlaban to dara par dažādiem tarifiem.

    Nākotnē atkritumu apsaimniekošanu plāno tikai "Tīrīga".

     

    Latvijā sievietes pelna mazāk nekā vīrieši

    Latvijā sievietes pelna mazāk nekā vīrieši.

    Atšķirība ir vidēji par 20% ar vienādu augstākās izglītības pakāpi.

    Savukārt sievietēm ar vidējo izglītību ienākumi ir gandrīz par 30% mazāki.

    Tā liecina Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas pētījums.

    Vēl organizācija apzināja lielo studentu atbirumu Latvijā.

    To saistīja ar nepareizu programmas izvēli, nepietiekamām finansēm un ģimenes atbalstu.

    Bakalaura studijas savlaicīgi pabeidz tikai aptuveni puse no studentiem.

    Tā liecina organizācijas ziņojums.

     

    Aptauja liecina, ka normālai dzīvošanai mēnesī vajag 1466 eiro

    Latvijā cilvēkiem normālai dzīvei nepieciešami 1446 eiro.

    Tā liecina pētījumu aģentūras SKDS veiktā aptauja.

    Nākotnē normālai dzīvei cilvēkiem vajadzēs vēl vairāk naudu.

    Tā prognozē SKDS vadītājs Arnis Kaktiņš.

    Datus pētījumu centrs ievāca par vairāk nekā tūkstoš cilvēkiem.

     

    Spānijā iespējamas atkārtotas vēlēšanas 

    Spānijā palielinās atkārtotu vēlēšanu varbūtība.

    Politiķi šodien nepanāca progresu valdības sarunās.

    Tādējādi sociālisti un galēji kreisie nonāca strupceļā.

    Viņiem jāpanāk kompromiss divu nedēļu laikā.

    Pretējā gadījumā gaidāmas pirmstermiņa vēlēšanas.

     

    Britu parlaments noraida ārkārtas vēlēšanas 

    Britu parlamentā noraidīja ieceri par ārkārtas vēlēšanām.

    To rosināja premjers Boriss Džonsons.

    Tas notika pēdējā sēdē pirms parlamenta pārtraukuma.

    Deputāti arī pieprasīja valdībai publisku bezvienošanās "Brexit" izvērtējumu.

    Britu politiķi parlamentā atgriezīsies oktobra vidū.

    Bet 31. oktobris joprojām ir noteiktais "Brexit" datums.

     

    Iepazīstina ar jauno Eiropas Komisijas sastāvu 

    Urzula fon der Leiena nosauca jaunās Eiropas Komisijas sastāvu.

    Tajā Valdis Dombrovskis būs izpildviceprezidents finanšu pakalpojumu un ekonomikas jomā.

    Leiena 1. novembrī kļūs par komisijas prezidenti.

    Viņas komandas prioritātes paredz stiprāku likuma varu un progresīvu klimata politiku.

     

    ASV vērtēs "Google" monopolstāvokli.

    Šogad interneta kompānijai gandrīz pusotru miljardu eiro sodu jau noteica Eiropas Komisija.

    To piemēroja par konkurences pārkāpumiem.

    Arī ASV pārbaudīs "Google" uzņēmējdarbības praksi.

     

    Laika ziņas

    Šonakt Latvijas galējos rietumu rajonos gaidāms ilgstošs lietus, jūras piekrastē nokrišņi būs spēcīgi.

    Vietām nakts otrajā pusē vēja brāzmas no dienvidu puses sasniegs 20... 23 metrus sekundē.

    Gaisa temperatūra naktī būs no +11 līdz +16 grādiem.

    Rīt Kurzemē un Vidzemes rietumu daļā pa laikam gaidāms lietus, vietām stiprs.

    Pūtīs lēns līdz mērens dienvidu puses vējš līdz astoņiem metriem sekundē. Piekrastē vējš būs spēcīgāks.

    Gaisa temperatūra būs no +17 līdz +22 grādiem.

    Kurzemē +15…+17 grādi.

    Rīgā pēcpusdienā būs īslaicīgs lietus.

    Pūtīs lēns līdz mērens dienvidu puses vējš līdz 9 metriem sekundē.

    Dienā tas pastiprināsies.

    Gaisa temperatūra būs ap +20 grādiem.

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti