Ziņas vieglajā valodā 10. oktobrī.

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 10. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 10. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Aug interese par vakcināciju

Pie gandrīz visiem vakcinācijas punktiem turpinās pastiprināta cilvēku interese par iespēju vakcinēties.

Vakcinācijas projekta nodaļa skaidro, ka ziņas par vakar potēto cilvēku skaitu iesnieguši tikai daļa vakcinācijas punktu.

Dati rāda, ka cilvēku interese ir krietni lielāka nekā citās nedēļas nogalēs.

Mediķi atgādina, ka poti pret Covid-19 iespējams saņemt arī pie sava ģimenes ārsta.

 

Būs plašākas iespējas potēties

Nākamās nedēļas laikā tiks atvērti papildu desmit vakcinācijas centri visā Latvijā.

Vakcinācijas punkti tirdzniecības centros tiks pielāgoti jaunajām prasībām.

Nepieciešamības gadījumā tiks izvietoti arī pārvietojamie vakcinācijas punkti.

Intensīvi arī tikšot turpināta izbraukuma vakcinācija apdzīvotās vietās, kurās ir zemi vakcinācijas rādītāji.

Uzmanība tiks pievērsta vietām, kur cilvēkiem ir liels attālums līdz ģimenes ārsta praksei vai vakcinācijas punktam.

Aktīvāk notiks arī senioru vakcinācija mājās.

 

No rītdienas ārkārtējā situācija

No rītdienas Latvijā uz trīs mēnešiem ir izsludinātā ārkārtējā situācija.

Stājas spēkā vairāki ierobežojumi. Tie būs, lai mazinātu nevakcinētu cilvēku saskarsmi.

Darba vietās klātienē strādās tikai tie, kuri nevar strādāt attālināti. Publiskajā sektorā strādājošajiem ir obligāti jāpotējas pret Covid.

15. novembrī visiem, uz kuriem attiecas prasība potēties, jābūt Covid-19 sertifikātam.

Ja tāda nav, tad atstādina no darba.

Savukārt privātajā sektorā darba devējs var noteikt obligātu prasību pēc sertifikāta.

Skolās turpinās mācības klātienē.

Taču visiem jāvalkā maskas.

No rītdienas bez vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāta ir pieejamas tikai pirmās nepieciešamības preces.

Tikai cilvēki ar sertifikātu drīkst turpināt sniegt un saņemt pakalpojumus klātienē.

Sabiedriskajā ēdināšanā maltīti, arī terasēs, var ieturēt cilvēki ar sertifikātu.

Ēdienu līdzņemšanai drīkst pārdot gan vakcinētiem, gan nevakcinētiem cilvēkiem.

Visiem ir pieejams sabiedriskais transports.

 

Gatavi aiziet no skolas potes dēļ

No darba Ķekavas novadā gatavi aiziet vairāk nekā 60 pedagogu, ja skolu darbiniekiem būs obligāta vakcinēšanās.

Šie dati apkopoti septembra beigās un šobrīd varētu būt mainījušies.

Vērtējot situāciju, Ķekavas novada mērs Juris Žilko, aicina atcelt normu par obligātu skolu darbinieku vakcinēšanos.

Tāpat vairāki uzņēmēji aicina valdību mainīt domas un ļaut strādāt ar negatīviem testiem.

 

 

Modernizēs biļetes

Mēneša laikā Rīgas sabiedriskajā transportā parādīsies modernāka biļešu sistēma.

Tie būs ar mobilo telefonu skenējami kvadrātkodi.

Jaunās sistēma būtība – mobilajai lietotnei piesaistīta bankas karte.

 

Lubāna ezeram vajag ūdeni

Dabas aizsardzības pārvalde brīdina, ka zemā ūdens līmeņa dēļ Lubāna ezerā var sākt slāpt zivis.

Lubāna ezers šobrīd sāk atgādināt purvu.

Karstās vasaras dēļ tajā ir kritiski zems ūdens līmenis.

Ezera vidējais dziļums ir 1,6 metri, šobrīd vidēji 80 centimetri.

Glābt situāciju var vien lietavas.

Tuvākajās diennaktīs Latvijā nokrišņu būs maz.

Vairāk līs Kurzemē, un ūdens līmenis upēs un ezeros saglabāsies zems.

 

Rīt Igaunijā jauns prezidents

Rīt Igaunijas prezidenta amatā stājas Alars Kariss.

Viņš līdz šim bija Igaunijas Nacionālā muzeja vadītājs.

Kariss amatā nomaina Kersti Kaljulaidu.

Karisa pirmā ārvalstu vizīte būs Latvijā un tā notiks ceturtdien.

 

Austrijas kanclers atkāpjas

Austrijas kanclers Sebastians Kurcs ir paziņojis par atkāpšanos no amata.

Šādi Kurcs cer saglabāt pašreizējo koalīciju un izvairīties no otrdien paredzētā neuzticības balsojuma.

Pret līdzšinējo kancleru notiek izmeklēšana aizdomās par mediju uzpirkšanu.

 

Čehijas prezidents slimnīcā

Čehijas prezidents Milošs Zemans šodien nogādāts slimnīcā neilgi pēc tikšanās ar savu sabiedroto – premjerministru Andreju Babišu.

Tas radījis pamatīgu apjukumu par to, kā turpmāk notiks nākamā valdības vadītāja izvēle.

Babiša partija zaudējusi vakar notikušajās parlamenta vēlēšanās.

Zemans cieš no aknu problēmām.

Pirms nepilna mēneša viņš jau uz pāris dienām nokļuva slimnīcā.

 

Francija vēlas pasauli bez nāvessodiem

Francijas prezidents Emanuels Makrons paziņoja, ka nākamgad valsts rīkos starptautisku konferenci, lai visā pasaulē aizliegtu nāvessodu.

Francija iesniegs arī projektu.

Saskaņā ar to, valstīm, kuras nav atcēlušas nāvessodu, būs jāiesniedz informācija par piespriesto un izpildīto nāvessodu skaitu.

 

Polijā demonstrācijas par palikšanu Eiropas Savienībā

Polijā šovakar demonstrācijas par labu valsts palikšanai Eiropas Savienībā.

Tās rīko Polijas lielākās opozīcijas partijas līderis, kādreizējais premjerministrs Donalds Tusks.

Viņš brīdinājis par izstāšanās briesmām.

Polijas Konstitucionālais tribunāls ceturtdien nolēma, ka daži Eiropas Savienības līguma panti nav savienojami ar Polijas konstitūciju.

Tas vairojis runas par Polijas iespējamo izstāšanos no Eiropas Savienības.

 

Krievijā avarējusi lidmašīna

Krievijā, Tatarstānā avarējusi lidmašīna ar izpletņlēcējiem.

No 22 pasažieriem un apkalpes locekļiem izdzīvoja tikai 6.

Vairāki no tiem atrodas kritiskā stāvoklī.

Lidmašīna avarēja īsi pēc pacelšanās.

Piloti mēģināja veikt ārkārtas nolaišanos, tomēr aizķēra ar spārnu stāvošo automašīnu un nogāzās.

 

Londonā protestē dabas aktīvisti

Londonā, pie Bekingemas pils, ANO klimata samita priekšvakarā pulcējušies daudzi dabas draugi, arī skolēni.

Viņi pieprasa, lai karaliskā ģimene savos īpašumos un teritorijās atjaunotu savvaļas dzīvniekus, pārtrauktu tur medīt, iestādītu vairāk koku.

Karaliskajai ģimenei pieder 800 tūkstoši hektāru zemes – tas ir gandrīz pusotrs procents Apvienotās Karalistes.

 

Laika ziņas

Naktī: Mākoņains, brīžiem skaidrosies.

Vietām īslaicīgs lietus.

Vietām valsts austrumos veidosies migla.

Dienvidu puses vējš 2-6 m/s.

Minimālā gaisa temperatūra +1…+6°, dienvidaustrumu rajonos +1…-2°, Kurzemes ziemeļos +7…+9°.

Dienā: Neliels mākoņu daudzums.

Bez nokrišņiem.

Dienvidu puses vējš 2-7 m/s.

Maksimālā gaisa temperatūra +11…+14°.

Rīgā naktī +5…+7°, dienā +12...+13°.

Laika tips 2. - labvēlīgs

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti