Ziņas vieglajā valodā 10. maijā

Ziņas vieglajā valodā 10. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 10. maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Ukrainā ieradusies Vācijas ārlietu ministre

Ukrainā negaidīti ieradās Vācijas ārlietu ministre Annalēna Bērboka.

Viņa uzsvēra, ka kara noziegumi nedrīkst palikt nesodīti.

Ukrainu pēdējās nedēļās apciemojušas vairākas Rietumu amatpersonas, bet to vidū nebija Vācijas politiķu.

Tas saistīts ar Berlīnes un Kijivas saspīlētajām attiecībām.

Attēlā Vācijas ārlietu ministre Annalēna Bērboka

Ukrainas mērķi karā mainās

Ukrainas ārlietu ministrs izteicies, ka Ukrainas mērķi karā mainās.

Gadījumā, ja Ukrainas armija uzvarēs kaujā par Donbasu, Kijiva vēlēsies atbrīvot visu valsts teritoriju.

Ukrainā trūkst degvielas

Galvaspilsētā Kijivā un citur Ukrainā veidojas garas rindas pēc degvielas.

Varas iestādes saka, ka tas saistīts ar to, ka Krievijas armija izpostījusi naftas pārstrādes infrastruktūru un glabātavas.

Tāpēc piedāvājums būtiski jāierobežo.

Lietuvas parlaments atzīst Krieviju par teroristisku valsti

Lietuvas parlaments Krievijas rīcību Ukrainā atzīst par genocīdu un Krieviju – par teroristisku valsti.

Tādu rezolūciju kaimiņvalsts parlaments šodien vienbalsīgi atbalstīja.

Līdzīgas rezolūcijas jau pieņemtas pārējās Baltijas valstīs – Latvijā un Igaunijā.

Cenas pieaugušas par 13%

Preču un pakalpojumu cenas aprīlī bija par 13% augstākas nekā pērn šajā mēnesī.

Būtiski dārgāka ir gāze, arī kurināmais, tāpat degviela un siltums.

Arī pārtika maksā vairāk.

Pagarina ārkārtējo situāciju Baltkrievijas pierobežā

 Latvija vēlreiz pagarināja ārkārtējo situāciju Baltkrievijas pierobežā.

Tā būs spēkā līdz augustam.

Lai gan ir mazāk to, kuri mēģina nelikumīgi šķērsot robežu, tomēr šādi mēģinājumi ir.

No Uzvaras pieminekļa novākti ziedi

Rīgā, pie pieminekļa Uzvaras parkā sanestos ziedus otrdienas, 10. maija, rītā aizvāca.

Tas sociālajos tīkos raisīja plašu rezonansi.

Par parku tīrību atbildīgie saka, ka nekavējās, jo to paredzēja Valsts policijas saskaņotais plāns.

Cilvēki otrdien turpināja likt ziedus Pārdaugavā.

Vairs nebūs jāvelk sejas maskas sabiedriskajā transportā

No svētdienas, 15. maija, sejas maskas sabiedriskajā transportā vairs nebūs obligātas.

Tā lēma valdība.

Lielāko daļu Covid-19 ierobežojumus Latvijā atcēla no aprīļa.

Šobrīd maskas ir obligātas sabiedriskajā transportā, ārstniecības iestādēs un ilgstošas sociālās aprūpes iestādēs.

Liepāja kļūs par Eiropas kultūras galvaspilsētu

Pēc pieciem gadiem Eiropas kultūras galvaspilsēta būs Liepāja.

Finālā par šo titulu sacentās Daugavpils, Liepāja un Valmiera.

Latvija uz pasaules hokeja čempionātu dosies ar 25 sportistiem

Latvijas valstsvienība uz pasaules hokeja čempionātu Somijā dosies ar 25 sportistiem.

Savainojuma dēļ čempionātā nepiedalīsies uzbrucējs Miks Indrašis.

Pirmā spēle latviešiem būs piektdien pret ASV.

Vārtos stāvēs Elvis Merzļikins.

Kapteinis būs Rodrigo Ābols, bet viņa asistenti – Rūdolfs Balcers un Artūrs Kulda.

Mūžībā devies aktieris Pēteris Liepiņš

Mūžībā devies ilggadējais Dailes teātra aktieris Pēteris Liepiņš.

Viņš bija tautā iemīļots aktieris.

Liepiņš filmējās tādos darbos kā „Vella kalpi Vella dzirnavās”, „Pūt, vējiņi”, „Mērnieku laiki” un vēl desmitiem citu filmu.

Viņš piedalījies simtiem radio iestudējumos.

Aktieris Pēteris Liepiņš (2016. gads)
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt