Ziņas vieglajā valodā 10. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 6 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 10. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 10. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Stipri pieaugs „Latvijas gāzes” dabasgāzes tarifi

No jūlija strauji pieaugs „Latvijas gāzes” dabasgāzes tarifi mājsaimniecībām.

Tarifa pieaugums būs atkarīgs no patērētā, taču tas sasniegs no gandrīz 66% līdz 90%.

Maksājuma fiksētā daļa otrajā pusgadā nemainīsies.

Piedāvā kompensēt pusi no energocenu pieauguma

Pusi no siltumenerģijas, elektrības un dabasgāzes tarifu pieauguma valsts varētu kompensēt.

Šādu atbalstu iedzīvotājiem rosina Labklājības ministrija.

Atsevišķi pabalsti varētu būt senioriem un personām ar invaliditāti.

Latvijas Banka: Inflācija būs 14,8%

Šogad inflācija būs 14,8%.

Tā prognozē Latvijas Banka.

Iepriekš to prognozēja zemāku.

Tik augsta inflācija saistīta ar karu Ukrainā – ir grūtāk pieejami resursi un tāpēc viss ir dārgāks.

Ekonomiskā izaugsme Latvijā varētu būt augstāka

Arī iekšzemes kopprodukts (IKP) šogad varētu būt augstāks, nekā prognozēja iepriekš.

Centrālā banka pieaugumu pieļauj par 2,9%.

Martā prognozes bija par 1,8%.

Arī ekonomikas izaugsmi karš ietekmē, bet, tā kā pirmajā ceturksnī IKP pieauga straujāk nekā gaidīts, arī gada prognozes uzlabojās.

Garas rindas pie Latvijas-Krievijas robežas

Kravas automašīnu šoferiem vairākas diennaktis jāstāv rindā, lai tiktu pāri Latvijas-Krievijas robežai.

Rinda ir vairāk nekā divus kilometrus gara.

Katru dienu tajā stāv 400 līdz 600 kravas mašīnu.

Dziesmu svētkiem vajadzēs vēl naudu

Ar nākamā gada Dziesmu svētkiem atvēlētajiem 6,5 miljoniem eiro nepietiks.

Kultūras ministrs saka, ka vajadzēs vairāk naudas.

Tie varētu būt vēl aptuveni 3,5 miljoni eiro.

Kultūras ministrs Nauris Puntulis
Kultūras ministrs Nauris Puntulis

Atklāj kaulaudu laboratoriju

Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcā Rīgā atklāta kaulaudu laboratorija.

Tur būs īpaša iekārta, kas ļaus sagatavot dabīga materiāla transplantātus ortopēdiskajām operācijām.

Baltijā šobrīd tā ir vienīgā.

Rēzeknē avārijā miris bērns

Rēzeknē ceturtdien notika traģiska autoavārija.

Tajā gāja bojā šogad dzimis bērns, vairāki cilvēki cieta.

Sākotnējā informācija liecina, ka zīdainis automašīnā bija ratu kulbā, kas nebija piesprādzēta.

Vienam no autovadītājiem nebija transportlīdzekļa vadīšanas tiesību.

Ukraina dod triecienus Hersonā

Ukrainas armija īstenojusi triecienus Krievijas bruņoto spēku pozīcijām Hersonā.

Tas ir viens no pirmajiem reģioniem, ko Krievija sagrāba pēc iebrukuma sākuma februāra beigās.

Sīvākās cīņas joprojām turpinās ap austrumu pilsētu Severodonecku.

Ukrainas militārais eksperts saka, ka Krievijas armija plāno ieņemt Severodonecku līdz 22. jūnijam.

Iepriekšējais termiņš bija 10. jūnijā, bet Krievijai tas neizdevās.

Izlūki brīdina par holeras uzliesmojumu Mariupolē, ko okupējusi Krievija.

Tur trūkst ūdens un medikamentu piegādes.

Francijā sākas parlamenta vēlēšanas

Francijā svētdien sākas parlamenta vēlēšanu pirmā kārta.

Tajās prezidenta Emanuela Makrona pārstāvētie centristi cer saglabāt vairākumu.

Ar jaunizveidoto kreiso partiju koalīciju cīņa būs sīva.

NATO ārkārtas samits Briselē. 2022. gada 24. marts.
NATO ārkārtas samits Briselē. 2022. gada 24. marts.

Peldvietās ūdens kvalitāte laba

Visās 58 Latvijas oficiālajās peldvietās ūdens kvalitāte ir atbilstoša.

Tā saka Veselības inspekcijā.

Jūnija sākumā tās pārbaudīja, un piesārņojumu neatklāja nevienā ūdens paraugā.

Atvērs Prāgas ielas tuneli

Rīgā Prāgas ielas pārvada tuneli gājējiem plāno atvērt pirmdien.

Satiksmes ierobežojumi gan tur turpināsies līdz nākamās nedēļas beigām.

Tikpat ilgi satiksmei un gājējiem būs ierobežots arī Dzirnavu ielas pārvada tunelis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti