Ziņas vieglajā valodā 10. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 10. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 10. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Aizdomas par spiegošanu Krievijas labā

Spiegošanas lietā apsūdzētais bijušais Saeimas deputāts Jānis Ādamsons ("Saskaņa")
Spiegošanas lietā apsūdzētais bijušais Saeimas deputāts Jānis Ādamsons ("Saskaņa")

Saeima piekrita, ka Saeimas deputātu Jāni Ādamsonu apcietina un pārmeklē viņa mantas.

Ir aizdomas, ka viņš spiegojis Krievijas labā.

Neoficiāli zināms, ka Valsts drošības dienests viņu tur aizdomās vairāk nekā 40 epizodēs.

Deputāts pats saka, ka nezina, kāpēc viņu grib apcietināt.

Savu vainu viņš noliedz.

 

Aiztur uzņēmēju saistībā ar degušo hosteli

Uzņēmēju Ernestu Riekstu aizturēja un apcietināja.

Viņu meklēja saistībā ar traģisko ugunsgrēku nelegālajā hostelī Rīgā, Merķeļa ielā 8.

Līdz šim policija kopumā aizturējusi sešas personas.

Joprojām notiek izmeklēšana.

Pagaidām izdevās atpazīt septiņus no deviņiem cilvēkiem, kuri gāja bojā ugunsgrēkā.

 

Plašākas iespējas cilvēkiem ar Covid-19 sertifikātu

Ar Covid-19 sertifikātu drīkstēs apmeklēt krogus un restorānus arī iekštelpās.

Uz kafejnīcām varēs ņemt līdzi arī bērnus līdz 11 gadu vecumam.

Viņiem sertifikātu nevajadzēs.

Tagad arī būs iespēja sportot telpās un atļaus sporta sacensības ārā.

Šie noteikumi stāsies spēkā no 15. jūnija.

 

Latvijā miruši vēl 15 Covid-19 slimnieki

Aizvadītajā diennaktī Latvijā bija 196 jauni Covid-19 gadījumi.

Miruši 15 saslimušie ar Covid-19.

Divu nedēļu saslimstības rādītājs turpina mazināties.

 

Neapstiprinās cilvēku nāves saistība ar vakcīnām

Latvijā nav neviens miris no Covid-19 vakcīnas.

Tā informēja Zāļu valsts aģentūra.

Bija 17 nāves gadījumi, par kuriem ziņoja.

Tajos cilvēki nomira vairākas dienas pēc tam, kad saņēma poti.

Tomēr izpētīja, ka tas nav saistīts ar vakcīnu.

Iemesli bija citi.

 

Izmaiņas Rīgas budžetā

Rīga veica izmaiņas miljarda eiro lielajā budžetā.

Izdevumi palielināsies straujāk par ieņēmumiem.

Dome plāno būtiski uzlabot satiksmes infrastruktūru un labiekārtot skolas un bērnudārzus.

 

Bija vērojams Saules aptumsums

Ceturtdien, 10. jūnijā, dienas vidū visā Latvijā varēja redzēt daļēju Saules aptumsumu.

Aptumsuma maksimālajā brīdī bija aizsegta trešdaļa no Saules diametra.

Latvijā šādi daļējie Saules aptumsumi ir novērojami reizi divos līdz sešos gados.

 

Brīdina par Covid-19 uzliesmojuma risku rudenī

Lai gan Covid-19 izplatība Eiropā mazinās, ir liels risks, ka rudenī atkal būs vīrusa uzliesmojums.

Tā brīdina Pasaules Veselības organizācija.

Kā iemeslus tam min vakcinācijas tempus, ierobežojumu atcelšanu un Covid-19 lipīgākā paveida izplatību.

Organizācijā mudina saglabāt piesardzību arī vasarā un neatkārtot pagājušā gada kļūdas.

 

Igaunijā mazinās ierobežojumus

Igaunijā mazināsies dažādi ierobežojumi.

Varēs notikt publiski pasākumi telpās un ārā.

Tāpat strādās muzeji un izstāžu zāles.

Cilvēku skaitu gan ierobežos.

Tāpat no 11. jūnija atjaunos prāmju satiksmi maršrutā Tallina–Stokholma.

 

Tiksies 7 ietekmīgu valstu līderi

Lielbritānijā sāksies G7 līderu sanāksme.

Tajā piedalās pasaules attīstītākās valstis.

Sanāksme notiks trīs dienas, un tajā apspriedīs vairākus būtiskus jautājumus.

Tomēr Ziemeļīrijas konflikts aizēno to.

Šī iemesla dēļ Londonas un Briseles attiecības ir sarežģītas.

Par šo strīdu Lielbritānijas premjeram būs jārunā gan ar ASV prezidentu, gan arī Eiropas Komisijas prezidenti un citiem.

 

Nesaskaņas par Ukrainas futbola komandas krekliem

Eiropas Futbola asociāciju apvienība prasa Ukrainai no krekliem noņemt uzrakstu “Varoņiem slava!”.

Par to sūdzējās Krievija.

Krievija uzskata, ka Ukraina pārkāpj noteikumus, kas nosaka, ka nedrīkst paust politiskos uzskatus.

Nedēļas sākumā Ukraina prezentēja formastērpus, ar kuriem spēlēs futbola čempionāta futbolā finālturnīrā.

Uz krekliem bija lozungi, kurus lietoja protestos Ukrainā pirms septiņiem gadiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti