Ziņas vieglajā valodā 10. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 10. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 10. jūnijāDace Simanoviča

    Apstiprina novadu reformu

    Nākamā gada vidū Latvijā būs 42 pašvaldības līdzšinējo 119 vietā.

    Saeima trešdien, 10. jūnijā, nobalsoja par novadu reformu.

    Reforma tapa ilgi un ar daudz diskusijām.

    Balsojumā to atbalstīja 58 deputāti, pret bija 12, savukārt 20 - atturējās.

    Latvijas pilsētas turpmāk iedalīs valstspilsētās un novadu pilsētās.

    Likums arī nosaka kultūrvēsturiskos novadus.

    Tie būs: Kurzeme, Vidzeme, Zemgale, Latgale un Sēlija.

    Varakļānu iedzīvotāji neapmierināti ar nokļūšanu Rēzeknes novadā

    Varakļānu iedzīvotāji nav apmierināti, ka Varakļānus iekļāva Rēzeknes novadā.

    Iedzīvotāji aicinās Valsts prezidentu neizsludināt šo likumu un vērsīsies Satversme tiesā.

    Vēlmi iekļauties Madonas novadā Varakļānu iedzīvotāji pauda arī otrdien traktoru gājienā.

    Tomēr Saeima lēma citādi.

    Varakļāni. Attēls ilustratīvs.

    Budžetā iekasē par 6% mazāk, nekā plānots

    Valsts budžetā šogad pirmajos piecos mēnešos iekasēja par 6% mazāk, nekā plānots.

    Kopumā iekasēti 3,9 miljardi eiro.

    Nauda nav iekasēta koronavīrusa radītās krīzes dēļ.

    Ēnu ekonomikas līmenis - līdzīgs kā pērn

    Ēnu ekonomika valstī ir līdzīgā apjomā kā iepriekšējā gadā.

    Pētījums atklāj, ka tā valstī sasniedz nepilnu piekto daļu.

    Tie ir ienākumi, par kuriem nemaksā nodokļus.

    Visvairāk ēnu ekonomika izplatīta Rīgā, bet vismazāk – Latgalē.

    No nozarēm visvairāk tā atklāta būvniecībā, arī mazumtirdzniecībā un vairumtirdzniecībā.

    Beidzas ārkārtējā situācija Latvijā

    Trešdien, 10. jūnijā, beidzās ārkārtējā situācija Latvijā

    Tā bija spēkā gandrīz trīs mēnešus.

    To izsludināja koronavīrusa pandēmijas dēļ.

    Trešdien, 10. jūnijā, daudzas iestādes sāka pieņemt klientus klātienē.

    Tā tas bija Nodarbinātības valsts aģentūrā, Valsts ieņēmumu dienestā un citās iestādēs.

    Lai saņemtu konsultācijas, ir iepriekš jāpierakstās.

    Daudzi cilvēki gan trešdien ieradās bez iepriekšējā pieraksta.

    Sabiedriskajā transportā jāturpina valkāt mutes un deguna aizsegu

    Sabiedriskajā transportā arī turpmāk biļetes pie transportlīdzekļa vadītāja nevarēs nopirkt.

    Arī iekāpšana vai izkāpšana turpmāk autobusos un trolejbusos notiks pa vidējām vai aizmugurējām durvīm.

    "Rīgas satiksme" aicina pasažierus būt saprotošiem.

    Turklāt sabiedriskajā transportā jāturpina valkāt mutes un deguna aizsegu.

    Lietuvā atcels karantīnu

    Lietuvas valdība nākamtrešdien atcels valstī Covid-19 dēļ noteikto karantīnu.

    Joprojām būs spēkā valstī izsludinātā ekstremālā situācija, ko izsludināja februāra beigās.

    Šāds lēmums pieņemts, jo saslimstība ar koronavīrusu kopš aprīļa beigām samazinās.

    Vācijā varēs iebraukt strādnieki

    Vācijā sezonas strādniekiem valstī iebraukt būs vieglāk.

    Lauksaimniecībā strādājošie no Eiropas Savienības un Šengenas zonas valstīm varēs brīvi pārvietoties, lai palīdzētu novākt ražu.

    Tā nolēma Vācijas valdība.

    Vācijā ik gadu strādā gandrīz 300 tūkstoši sezonas strādnieku.

    Pārsvarā viņi ir no Polijas un Rumānijas.

    Koronavīrusa pandēmijas dēļ valdība robežas slēdza un viesstrādnieku skaits būtiski samazinājās.

    Horvātijā vīndari lūdz atbalstu

    Horvātijā būtiski sarucis tūristu skaits.

    To īpaši izjūt šīs valsts vīndari.

    Vietējie ražotāji stāsta, ka zaudējumi ir milzīgi.

    Vīndari lūdz valdības atbalstu.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti