Ziņas vieglajā valodā 10. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 10. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 10. janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Karā Ukrainā par karstāko punktu kļuvusi Soledara

Krievijas karā Ukrainā pēdējās dienās par frontes viskarstāko punktu kļuvusi Soledaras pilsēta.

Tur Krievija uzbrūk vairāk nekā pie Bahmutas.

Vismaz daļu pilsētas kontrolē iebrucēji.

Ukraiņi darot visu, lai nosargātu Soledaru.

Pilsēta ir pamatīgi nopostīta.

 

Ukrainas karavīri guvuši panākumus pie Kreminnas

Ukrainas karavīri turpina uzbrukumu krievu okupantiem un guvuši panākumus pie Luhanskas apgabala Kreminnas.

Tā teikts ASV Kara izpētes institūta jaunākajā ziņojumā.

Pat Krievijas propagandisti jau runājot par to, ka Ukrainas aizstāvji gatavojas uzbrukumam Luhanskas iecirknī.

 

Mariupolē situācija tuvu "humānajai katastrofai"

Krievijas okupētajā Mariupolē situācija ir tuvu "humānajai katastrofai".

Tā pavēstījis pilsētas mēra padomnieks Petro Andrjuščenko.

Pilsētā astoņkārt pieaugusi mirstība, nav pieejams ūdens un elektrība.

Lielākajā daļā pilsētas neesot atjaunota centrālā apkure.

 

Rīga ziedo desmit autobusus Kijivai

"Rīgas satiksme" autobusi Ukrainai
"Rīgas satiksme" autobusi Ukrainai

Šorīt uz Kijivu no Latvijas devušies vēl 10 autobusi.

Tos uzņēmums "Rīgas satiksme" pēc 20 gadu kalpošanas nolēmis ziedot Ukrainai.

Pirms tam Latvijas iedzīvotāji bija aicināti autobusus piepildīt ar ziedojumiem.

Autobusu, pārtikas un ģeneratoru ziedojumi Ukrainai dod iespēju ietaupīt naudu armijas vajadzībām.

To transporta pavadīšanas pasākumā uzsvēra Ukrainas vēstnieks Latvijā Oleksandrs Miščenko.

 

TV kanāls "Doždj" tiesā apstrīdējis licences atņemšanu

Krievijas opozīcijas televīzijas kanāls "Doždj" tiesā apstrīdējis Latvijas mediju uzrauga lēmumu par apraides licences atņemšanu.

Tā vēsta "Telegram" kanāls.

Vakar kļuva zināms, ka Nīderlande piešķīrusi "Doždj" apraides licenci uz pieciem gadiem.

Tas varētu nozīmēt, ka licences saņemšana Nīderlandē atkal ļaus kanālam raidīt savu saturu kabeļtelevīzijā visās Eiropas Savienības valstīs, arī Latvijā.

 

Plāno pārtraukt Repatriācijas likuma darbību

Valdība uzdevusi Iekšlietu ministrijai sagatavot grozījumus, lai pārtrauktu Repatriācijas likuma darbību.

Pēdējā laikā pieaugusi Krievijas pilsoņu interese izceļot no Krievijas, lai pārceltos uz pastāvīgu dzīvi Latvijā.

Repatriācijas likumu pagājušā gadsimta 90. gadu vidū Latvijā pieņēma ar citu mērķi.

Lai palīdzētu tautiešiem atgriezties gan no austrumiem, gan rietumiem pēc trimdas jeb dzīvošanas citās zemēs.

Tā pavēstījis ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs ("Jaunā Vienotība").

Pēdēja gada laikā esot ļoti pieaudzis repatriācijas pieprasījumu skaits no Krievijas pilsoņiem, kuriem saistības ar Latviju neesot.

 

Latvijas upēs arvien paaugstinās ūdens līmenis

Iestājoties atkusnim, Latvijas upēs arvien paaugstinās ūdens līmenis.

Sagaidāms, ka šodien pie Jēkabpils tiks pārsniegtas ūdens līmeņa atzīmes, kas atbilst ļoti augstām jeb oranžajam brīdinājumam.

Varētu applūst Sakas sala.

Pēdējās diennakts laikā Jēkabpils pusē ūdens līmenis jau ir paaugstinājies par vairāk nekā metru.

 

Jelgavā notiks ledus skulptūru festivāls

Jelgavā no 3. līdz 5. februārim norisināsies 24. starptautiskais ledus skulptūru festivāls.

Šogad mākslas darbus veidos 32 profesionāli tēlnieki no 12 valstīm.

Viņi ledū atklās unikālu skatījumu uz senajām dievībām un to nozīmi dažādās kultūrās.

 

Laika ziņas

Sinoptiķi prognozē, ka šonakt Latvijā gaidāms apmācies laiks.

Brīžiem nokrišņi – rietumos galvenokārt lietus, austrumos – sniegs, vietām arī atkala.

Būs slideni ceļi.

Rietumu un centrālajos rajonos veidosies migla.

Mērens dienvidu, dienvidrietumu vējš.

Gaisa temperatūra 0…+4 grādi, austrumos 0…-4 grādi.

Rīt būs lielākoties mākoņains laiks.

Pēcpusdienā Kurzemē nokrišņi, galvenokārt lietus, slapjš sniegs.

Būs slideni ceļi.

No rīta vietām rietumos saglabāsies migla.

Mērens dienvidu vējš, piekrastē brāzmās līdz 18 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra 0…+4 grādi, austrumos 0…-2 grādi.

 

Rīgā būs apmācies laiks.

Naktī un rīt no rīta brīžiem neliels lietus.

Būs slidenas ietves un brauktuves.

Naktī veidosies migla.

Mērens dienvidu vējš, brāzmās līdz 14 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra naktī un rīt dienā +1…+2 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti