Ziņas vieglajā valodā 10. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 10. janvārī.

 

Ziņas vieglajā valodā 10.janvārī.Ģirts Auzāns

 

Rietumvalstis vaino Irānu Ukrainas lidmašīnas notriekšanā

Pie Irānas galvaspilsētas Teherānas trešdien avarējušo Ukrainas pasažieru lidmašīnu nejauši notrieca Irāna.
Šādas aizdomas turpina nostiprināties rietumvalstīs.

Pati Irāna šādus apgalvojumus apstrīd un noliedz.

Raķeti kā ticamāko aviokatastrofas iemeslu izvirzījušas Kanāda, Lielbritānija un Nīderlande.
Šīs valstis atsaucas uz izlūkošanas datiem

NATO ģenerālsekretārs Jenss Stoltenbergs piektdien vakarā norādīja, ka viņam nav pamata apšaubīt šos ziņojumus.

Arī Amerikas Savienotās Valstis apšauba Irānas versiju par lidmašīnas tehnisku kļūmi.

Ukraina piektdien paziņoja, ka ASV Ukrainai nodevusi svarīgus datus par aviokatastrofu.
Ukrainas speciālistiem Teherānā piešķirta piekļuve avarējušās lidmašīnas "melnajām kastēm".
Tā paziņoja Ukrainas Ārlietu ministrs Vadims Pristaiko.
Uz Irānu izlidojusi aptuveni 50 cilvēku komanda no Ukrainas.
Viņi jau ar tehniskiem līdzekļiem mēģinot rekonstruēt jeb atjaunot lidmašīnu, lai saprastu, kas ar to notika.

Ukrainas pasažieru lidmašīnā bija 176 cilvēki, visi gāja bojā.
Lielākā daļa upuru irāņi un kanādieši, lidmašīnā atradās arī ukraiņi, zviedri, afgāņi, briti un vācieši.

Sprādzienā uz dzelzceļa Daugavpilī cietuši 2 cilvēki

Sprādzienā uz dzelzceļa Daugavpilī cietuši divi Latvijas dzelzceļa darbinieki.
Viņi darbā izmantoja skābekļa balonu, kas sprāga.
Notikušo izmeklē Valsts darba inspekcija.

Daugavpils reģionālajā slimnīcā informē, ka viens no vīriešiem jau palaists mājās.
Otrs vīrietis stabilā stāvoklī vēl atrodas slimnīcā vispārējā nodaļā.
Ārsti prognozē, ka nākamnedēļ arī viņš varēs pamest slimnīcu.

Pērn gada inflācija bija 2,8%

Latvijā aizvadītajā gadā dzīve kļuva vidēji par 2,8% dārgāka.
Tā informē Centrālā statistikas pārvalde.

Lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām bija cenu kāpumam pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem.
Tostarp būtiskākais cenu kāpums bija gaļai un gaļas izstrādājumiem.
Cenas auga arī ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem.
To noteica vairāku komunālo pakalpojumu sadārdzināšanās.

Gada laikā dārgāka kļuva elektroenerģija, siltumenerģija, atkritumu savākšana, arī mājokļa apsaimniekošanas pakalpojumi un citi izdevumi.

Cenas auga arī ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem, veselības aprūpei, restorānu un viesnīcu pakalpojumiem.

Banku ekonomisti šogad prognozē līdzīgu patēriņa cenu kāpumu kā pērn.

Uz grants ceļiem ierobežojumi šķīdoņa dēļ

Šķīdoņa dēļ vairāk nekā 40 grants autoceļu posmos uz laiku ieviesti masas ierobežojumi.
Ierobežojumi liedz pa šiem ceļiem pārvietoties transportam, kas smagāks par 10 tonnām.
Tā informē uzņēmumā "Latvijas valsts ceļi".

Visvairāk masas ierobežojumu ir: Aizkraukles un Saldus apkārtnē, Limbažu, Valmieras un Tukuma apkārtnē, kā arī atsevišķu ceļu posmos Cēsu, Dagdas, Kuldīgas, Ogres, Rīgas un Smiltenes apkārtnē.

Sinoptiķu prognozes liecina, ka siltāks laiks ar mainīgiem laika apstākļiem saglabāsies.

Tādēļ arī citur drīzumā var tikt ieviesti masas ierobežojumi.

ASV apsūdz Krievijas kuģi agresīvās darbībās

 ASV piektdien, 10. janvārī, apsūdzēja Krievijas karafloti agresīvās darbībās Arābijas jūrā.
Tur tās karakuģis gandrīz sadūries ar ASV karaflotes mīnu kuģi.
Krievijas kuģis neesot ņēmis vērā brīdinājumus par sadursmes briesmām, pietuvojies ļoti cieši un tik tikko izvairījies no sadursmes.
Tā paziņoja ASV.

Ziemeļīrijas partijas vienojas par varas dalīšanu

Ziemeļīrijas republikāņu un unionistu partijas piektdien, 10. janvārī,  paziņoja, ka ir vienojušās par varas dalīšanu.
Tas ļaus atsākt reģiona valdības darbu.

Ziemeļīrijas valdība sabruka 2017. gada janvārī.
Pēdējos trīs gadus Ziemeļīriju pārvaldīja ierēdņi bez ministru vadības.

Martins Dukurs izcīna sudrabu

Martins Dukurs

Latvijas skeletonists Martins Dukurs piektdien, 10. janvārī,  Laplaņas trasē Francijā izcīnīja otro vietu Pasaules kausa ceturtā posma sacensībās.
Posmā uzvarēja Krievijas skeletonists Aleksandrs Tretjakovs.

Bet Martins Dukurs izvirzījās vadībā kopvērtējumā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti