Ziņas vieglajā valodā 10. februārī 

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 10. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 10. februārī 
00:00 / 04:52
Lejuplādēt

 

 

 

Latvijā konstatē putnu gripu

Savvaļas putniem Latvijā konstatēta ļoti lipīga putnu gripa. 

Infekcija atklāta diviem Jūrmalā atrastiem mirušiem putniem. 

Pārtikas un veterinārais dienesta aicina jaut tagad ierobežot mājputnu iespējamo saskari ar savvaļas putniem. 

Drīzumā šie ierobežojumi būs obligāti. 

Mājputni var saslimt nonākot tiešā kontaktā ar inficētajiem savvaļas putniem. 

Saslimt var arī ar inficētu barību vai ūdeni.

Palielinājies mirušo skaits

Gada pirmajās trīs nedēļās mirušo skaits palielinājies gandrīz uz pusi, salīdzinājumā ar aizvadītā gada attiecīgo laika periodu. 

Tā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. 

Gada pirmajās nedēļās miruši gandrīz 2500 cilvēku, kamēr pirms gada gandrīz 1700 cilvēku.

Latvijā atklāti vēl 990 Covid-19 gadījumi

Aizvadītajā diennaktī 32 cilvēki miruši, atklāti 990 jauni inficēšanās gadījumi.

Kopumā veica vairāk nekā 12 000 izmeklējumu. 

Pozitīvi bija 8%.

Ceturtdien sāks vakcinēt valsts amatpersonas

Ceturtdien pret Covid-19 sāks vakcinēt valsts augstākās amatpersonas un bijušos prezidentus. 

Amatpersonu loks, kam būs iespēja vakcinēties, esot stingri izvērtēts. 

Ņemta vērā katras amatpersonas loma valsts procesu vadībā. 

Iecerēts, ka amatpersonu vakcinācija būs kā apliecinājums vakcīnu drošumam. 

Tas varētu kalpot kā pamudinājums iedzīvotājiem vakcinēties.

Valdība ceturtdien lems par komandantstundu

Iekšlietu ministrs aicinās valdību atcelt komandantstundu. 

Tā saucamo mājsēdi ieviesa, lai cilvēki nepulcētos gadu mijas brīvdienās. 

Toreiz, kā uzskata iekšlietu ministrs, komandantstundas ieviešana bija noderīga.

Tagad atceļot komandantstundu policija vairāk varētu uzraudzīt kā noteiktos ierobežojumus ievēro dienas laikā un brīvdienās.

Vienreizējs pabalsts par bērnu

Partija "Kustība "Par!"" atbalsta vienreizēja 500 eiro pabalsta izmaksāšanu par katru bērnu. 

Politiskais spēka rosina 250 eiro vienreizēju pabalstu piešķirt arī bērniem ar īpašām vajadzībām, viena vecāka ģimenēm, vientuļajiem senioriem, iedzīvotājiem, kuri kopj cilvēku ar īpašām vajadzībām, un mazo pensiju saņēmējiem. 

"Par!" aprēķini liecina, ka tam būtu nepieciešami aptuveni 260 miljoni eiro.

Vakcinācijai var pieteikties pa telefonu

Darbu sākusi bezmaksas tālruņa līnija, kur var pieteikties vakcinācijai pret Covid-19. 

Lielās iedzīvotāju intereses dēļ pieteikšanās tālrunis bija noslogots. 

Iedzīvotājiem līdz savienojumam nācās gaidīt rindā. 

Bezmaksas pieteikšanās tālrunis 8989 strādā no deviņiem rītā līdz pieciem vakarā. 

Kopumā saņemti vairāk nekā 1300 pieteikumi.

Tikmēr portālā manavakcina.lv pieteikšanās šobrīd norit bez aizķeršanās. 

Tajā pret Covid-19 vakcīnai pieteikušies gandrīz 75 000 cilvēku.

Navaļnija sieva pametusi Krieviju

Krievijā apcietinātā opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija sieva Jūlija pametusi Krieviju. 

Opozīcijas līdera sieva devusies uz Vāciju. 

Vairāki tuvākie Navaļnija līdzgaitnieki šobrīd atrodas mājas arestā un viņiem izvirzītas dažādas kriminālapsūdzības.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti