Ziņas vieglajā valodā 1. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 1. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 1. septembrīAgnese Vasermane

 

 

Rīgas domē varētu būt mazāk vicemēru

Jaunajā Rīgas domē varētu atcelt vienu vicemēra jeb priekšsēdētāja vietnieka amatu.

Tā plāno Rīgas domē ievēlētās partijas.

Pašlaik Rīgas mēram ir divi vicemēri.

Pārveidos arī vairākas komitejas, kas atbild par noteiktām jomām.

Strīdīgu jautājumu izlemšanai plāno veidot īpašu Sadarbības padomi.

 

Daži rīdzinieki palika bez balsošanas iespējas

Vēlēšanu komisijas pārstāvji Rīgas domes ārkārtas vēlēšanu dienā neieradās pie vairākiem cilvēkiem, kuri bija pieteikuši balsošanu savā dzīvesvietā.

Nav apmeklēti apmēram astoņi cilvēki.

Šonedēļ apkopos visas sūdzības par vēlēšanām.

Tās izskatīs Vēlēšanu komisijas sēdē un pētīs iemeslus, kāpēc tā notika.

 

Izvēlēts jauns vadītājs Konkurences padomei

Par Konkurences padomes jauno vadītāju varētu kļūt Juris Gaiķis.

Viņš ir bijušais Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu pārvaldes direktors.

Gaiķi izvēlējās kā labāko konkursā.

Par Gaiķi Konkurences padomes vadītāja amatā nākamnedēļ spriedīs valdība.

Līdz šim Konkurences padomes vadītāja bija Skaidrīte Ābrama.

Viņa atkāpās no amata aprīļa vidū.

 

Ar Covid-19 vēl astoņi saslimušie

Latvijā atklāja astoņus jaunus saslimšanas gadījumus ar Covid-19.

Veica vairāk nekā divtūkstoš testu.

Četri saslimušie ir atgriezušies no citām valstīm - Krievijas, Grieķijas, Ukrainas un Baltkrievijas.

Trīs saslimušie vīrusu ieguva no citiem Covid-19 slimniekiem.

Viena cilvēka saslimšanas vieta nav zināma.

Tā ziņo Slimību profilakses un kontroles centrs.

Jaunie saslimušie dzīvo Rīgā un Jelgavā, kā arī Olaines un Ādažu novadā.

 

Krievijā vairāk nekā miljons ar Covid-19 inficēto

Krievijā ar Covid-19 inficētu cilvēku skaits pārsniedzis miljonu.

1. septembrī atklāja teju piectūkstoš jaunus saslimšanas gadījumus.

Eksperti uzskata, ka saslimušo skaits varētu būt vēl lielāks.

Lielākajā Krievijas daļā Covid-19 dēļ noteiktie ierobežojumi ir atcelti.

Krievija ir ceturtajā vietā pasaulē pēc saslimušo skaita.

Visvairāk cilvēku ar Covid-19 ir inficējušies ASV, Brazīlijā un Indijā.

 

Ziņo par aizturēto spīdzināšanu Baltkrievijā 

Daudzi Baltkrievijā pēdējās nedēļās aizturētie cilvēki ir spīdzināti.

Tā ziņo cilvēktiesību eksperti.

Viņi saņēmuši ziņojumus par 450 spīdzināšanas vai necilvēcīgas izturēšanās gadījumiem.

Eksperti informēti par vardarbību pret sievietēm un bērniem, seksuālu izmantošanu un arī izvarošanu.

Baltkrievijā joprojām nerimst protesti pret 9. augustā notikušo prezidenta vēlēšanu rezultātu viltošanu.

Protestu gaitā tūkstošiem cilvēku ir aizturēti, vairāki simti ir ievainoti.

 

Japānā spēcīga viesuļvētra

Typhoon Maysak hits southern Japan

Japānu sasniedza spēcīga viesuļvētra.

Tās nosaukums ir „Mayasak”.

Vētrā cieta vairāki cilvēki.

Iespējami arī zemes nogruvumi, plūdi, spēcīgas vēja brāzmas un lieli viļņi.

Okinavas salās vētrā vēju ātrums sasniedza 55 metrus sekundē.

Tas ir ļoti stiprs vējš.

Vētras dēļ atcelti daudzi lidmašīnu lidojumi.

Slēgta arī Okinavas lidosta.

 

Notiks riteņbraucēju Vienības brauciens

Siguldā notiks riteņbraucēju Vienības brauciens.

Grupu braucienā par valsts čempiona titulu piedalīsies arī Emīls Liepiņš, Māris Bogdanovičs un Andris Vosekalns.

Tā ziņo Latvijas Riteņbraukšanas federācija.

Vienības brauciens notiks svētdien visu dienu.

Sacensības notiks četrās distancēs.

Centrālās sacensības būs Tautas šosejas brauciens.

Šis brauciens būs 36 kilometrus garš.

Tas sāksies Cēsu un Gaujas ielu krustojumā pulksten pusdivos dienā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt