Ziņas vieglajā valodā 1. maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 1. maijā.

 

Ziņas vieglajā valodā 1.maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Aprit 100 gadu kopš Satversmes sapulces sanākšanas

Piektdien, 1. maijā, aprit 100 gadu kopš Satversmes sapulces sanākšanas.
Tas ir Latvijas valstiskumam ļoti svarīgs notikums.
Satversmes sapulce bija pirmais tautas vēlētais likumdevējs Latvijā.

Tās sanākšanu 1920. gada 1. maijā ļaudis svinēja ar sajūsmu, izejot ielās.
Satversmes sapulcē bija ievēlēti 150 deputātu no 16 sarakstiem.
Deputātiem bija jāizstrādā valsts pamatlikums jeb Satversme.
To viņi paveica pēc diviem gadiem.

Satversme joprojām ir mūsu valsts pamats.

Šajās brīvdienās būs vēl viena Latvijai nozīmīga un svinama diena.

Ceturtajā maijā atzīmēsim 30. gadadienu kopš balsojuma par Latvijas neatkarības atjaunošanu.

 Pie Brīvības pieminekļa aiztur 3 piketētājus

Piektdien Rīgā pie Brīvības pieminekļa policija aizturēja trīs cilvēkus.
Viņi ir organizācijas “Tautas varas frontes” dalībnieki.
Viņi skaļi protestēja pret valdības izsludināto ārkārtas stāvokli.
Viņi arī turēja plakātu un nogūlās priekšā policijas automašīnai.

Ārkārtas situācijas laikā protesti ir aizliegti.
Protestētājus aizturēja, pieprasīja paskaidrojumus un vēlāk atbrīvoja.

Viņiem par ārkārtējās situācijas ierobežojumu pārkāpšanu draud naudas sods līdz 2000 eiro.

Valsts policija brīdina, ka arī brīvdienās pārbaudīs, vai cilvēki ievēro pulcēšanās un citus ierobežojumus.

Latvijā miris vēl viens Covid-19 pacients   

Pēdējās diennakts laikā Latvijā miris vēl viens Covid-19 slimnieks.
Saslimšana atklāta 12 cilvēkiem.
Tā liecina Slimību profilakses un kontroles centra apkopotie dati.

Līdz šim saslimuši 870 cilvēku.
No viņiem 348 izveseļojušies, bet 16 miruši.

Šogad 1. maijs lielākoties bez demonstrācijām

Katru gadu 1. maija Darba svētkos visā pasaulē arodbiedrības rīko plašas demonstrācijas darba ļaužu atbalstam.
Šogad koronavīrusa pandēmijas dēļ demonstrācijas ir atceltas vai ierobežotas.

Ķīna atver Aizliegto pilsētu apmeklētājiem

Pekina, 28.04.2020
Pekina, 28.04.2020

Pēc vairāk nekā trim mēnešiem apmeklētājiem atkal atvērta Aizliegtā pilsēta Pekinā un Lielais Ķīnas mūris.
Tos slēdza pēc koranavīrusa uzliesmojuma.

No sestdienas, 2. maija, atkal atvērti arī parki un muzeji.

Apmeklētāju skaits ir stingri ierobežots.
Apmeklētājiem jāvalkā sejas maskas un jāturas atstatus vienam no otra.

 Pasniedz Latvijas Literatūras gada balvas

Noskaidroti un apbalvoti Latvijas Literatūras gada balvas jeb ''LALIGABA'' saņēmēji.
Žūrijas komisija par "Labāko dzejas darbu" atzina Jāņa Vādona dzejoļu krājumu "Klusuma forma".

Par "Labāko prozas darbu" atzīts Ingas Gailes romāns "Skaistās".
Sadaļā "Labākais ārvalstu literatūras tulkojums" uzvarēja Ulda Bērziņa no senspāņu valodas latviskotais varoņeps "Dziesma par manu Sidu".
"Labākais oriģinālliteratūras darbs bērniem" šogad ir Viestura Ķerus grāmata "Meža meitene Maija".
Par "Spilgtāko debiju" Latvijas rakstniecībā atzīts Rvīna Vardes prozas krājums "Kas te notiek".

Nākamā gada pasaules čempionātu hokejā nepārcels uz Šveici

Nākamā gada pasaules čempionātu hokejā nepārcels uz Šveici.
Tādējādi meistarsacīkstes norisināsies Rīgā un Minskā.
Tā paziņoja Starptautiskā Ledus hokeja federācija.
Iepriekš virmoja baumas, ka nākamā gada čempionātu varētu pārcelt uz Šveici.
Rīgai un Minskai tiktu 2022. gada meistarsacīkstes.
Šveices Ledus hokeja federācija izlēmusi nepieteikties pārcelt čempionātu uz 2021.gadu.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti