Prognozē apkures cenu dubultošanos
Rudenī "Rīgas siltums" klientiem par siltumu būs jāmaksā divtik vairāk.
Ja iepriekš 50 kvadrātmetru plašā dzīvoklī apkure maksāja aptuveni 70 eiro, tad tagad tie varētu būt ap 145 eiro mēnesī.
Tāpēc iedzīvotājus aicina krāt naudu apkurei.
Jau pagājušā apkures sezonā parādi palielinājās.
Tā kā daudzi nevarēs samaksāt, viņiem vajadzēs pašvaldības palīdzību.
„Rīgas siltums” cer, ka palīdzēs arī valsts.
Dažas lietas var darīt arī paši iedzīvotāji.
Mājai jāuzliek ierīces temperatūras regulēšanai.
Tās ir papildu izmaksas, bet tās var atgūt, jo par siltumu tad būs jāmaksā mazāk.
Latvijā iedzīvotāju kļūst mazāk
Latvijas iedzīvotāju skaits samazinās.
Gada laikā ir par 17 ar pusi tūkstošiem mazāk.
Tas ir tikpat, cik pašreiz iedzīvotāju Salaspilī.
Kopumā Latvijā dzīvo 1,876 miljoni iedzīvotāju.
Iedzīvotāju skaits sarūk, jo mirstība būtiski pārsniedz dzimstību.
Demogrāfs saka, ka iedzīvotāju skaits turpinās mazināties, bet ne tik strauji kā pērn.
Igaunijā iedzīvotāju skaits palielinās
Tautas skaitīšanas rezultātus publicēja Igaunija.
Iedzīvotājus skaitīja pērn, un tas nebija darīts desmit gadu.
Atšķirībā no Latvijas, Igaunijas iedzīvotāju skaits ir palielinājies.
Igaunijā reģistrēti 1,33 miljoni iedzīvotāju.
Tas ir par nepilniem 3% vairāk nekā pirms desmit gadiem.
Strīdi par skolotāju algām
Izglītības darbinieku arodbiedrība un ministrija nespēj vienoties par skolotāju algām.
Arodbiedrība pārmet ministrijai, ka tā grib uz trim gadiem iesaldēt pedagogu algas.
Arodbiedrība lems par protestiem.
Ministrija kritikai nepiekrīt un saka, ka jāpāriet uz efektīvāku sistēmu.
Protestē pret satiksmes problēmām Rīgā
Pilsētvides vides aktīvisti norāda uz satiksmes problēmām galvaspilsētā.
Viņi devās protesta gājienā.
Vicemērs pārmetumiem nepiekrīt.
Viņš saka, ka pašvaldība pilsētas attīstībai tērē simtiem miljonus eiro.
Rīdziniekiem domas šajā jautājumā ir atšķirīgas.
Karš Ukrainā turpina nest jaunus upurus
Katru dienu karā Ukrainā dzīvību zaudē no 60 līdz 100 ukraiņu karavīru.
Par to ziņo Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis.
Karš Ukrainas austrumu un dienvidu daļā joprojām turpinās.
Eksperti saka, ka ārvalstu militārajai palīdzībai varētu būt izšķiroša loma.
Tas var izmainīt kara gaitu par labu ukraiņiem.
Dažām valstīm gan ar bruņojuma piegādi ir grūtības.
Vācija pazemina sabiedriskā transporta biļešu cenas
Vācijā turpmāk varēs iegādāties nepieredzēti lētas sabiedriskā transporta mēnešbiļetes.
Tā valdība cenšas mainīt pilsoņu ceļošanas paradumus.
Tas notiek laikā, kad strauji sadārdzinās degviela.
Vācijas valdība arī ievērojami samazinās nodokli degvielai.
Atzīmē Bērnu tiesību aizsardzības dienu
1. jūnijā visā pasaulē ir Bērnu tiesību aizsardzības diena.
30 gadus Latvijā ir spēkā Apvienoto Nāciju Organizācijas Bērnu tiesību konvencija.
Tā aizstāv bērnu tiesības.
Daļai ģimeņu piešķirs jaundzimušo pūriņu
Jaundzimušo pūriņu Latvijā plāno ieviest nākamgad.
To plāno kā atbalstu tiem, kuriem tas visvairāk nepieciešams.
Tas nebūs universāls atbalsts visiem.