Ziņas vieglajā valodā 1. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 1. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 1. janvārīPārsla Saktiņa

 

 

 

Gadu mijā pirotehnikas dēļ gūst traumas

Saspringtā darbā gadumiju aizvadīja mediķi un ugunsdzēsēji.

Nelaimes lielākoties saistītas ar pirotehniku.

Ar to neuzmanīgi rīkojoties, smagas traumas guvuši deviņi cilvēki.

Viņi zaudējuši pirkstus, guvuši smagus acu bojājumus, plēstas brūces plaukstās, ilgstoši ārstējamus apdegumus.

Arī daļa ugunsdzēsēju izsaukumu bija saistīti ar nevērīgu izturēšanos pret pirotehniku.

Bija aizdegušies atkritumi, kuros iemesti pirotehnikas iepakojumi.

 

Vācijā ugunsgrēks zoodārzā

Vācijā Jaungada naktī ugunsgrēkā zooloģiskajā dārzā gājuši bojā vairāk nekā 30 dzīvnieki.

Policija uzskata, ka ugunsgrēku izraisīja ķīniešu lukturi, kuros dega liesma un kurus bija palaiduši Jaungada svinētāji.

Šie lukturi nokrituši zoodārza teritorijā.

Ķīniešu lukturu palaišana gaisā daudzviet Vācijā ir aizliegta.

Policija aicina vainīgos un lieciniekus pieteikties policijā.

 

Austrālijā ugunsgrēkos 17 upuri

Austrālijā savvaļas ugunsgrēku sezonā bojāgājušo skaits pieaudzis līdz 17.

Sadeguši vairāk nekā 1400 mājokļu.

Izdeguši apmēram seši miljoni hektāru zemes.

Ūdeni un pārtiku cilvēkiem, kas patvērušies pludmalēs, piegādā jūras spēku kuģi.

Cilvēku evakuācijā no apdzīvotajām vietām, kuras no ārpasaules izolējuši ugunsgrēki, iesaistīti militārie helikopteri.

 

Indonēzijā plūdos deviņi upuri

Plūdos Indonēzijas galvaspilsētā Džakartā gājuši bojā deviņi cilvēki.

Plūdus izraisījis ilgstošs lietus.

Savas mājas spiesti atstāt vairāk nekā 19 tūkstoši cilvēku.

Applūdušas tūkstošiem ēku, daudzviet nav elektrības un paralizēta satiksme.

Slēgta vietējās aviosatiksmes lidosta, jo applūdis tās skrejceļš.

 

Honkongā plaši protesti turpinās

Honkongā vairāki simti tūkstošu demokrātijas atbalstītāju devās gājienā pa pilsētas centra ielām.

Gājiena laikā notika sadursmes starp radikālajiem protestētājiem un policistiem.

Tika aizturēti vairāki simti cilvēku.

Varasiestādes gājienu bija atļāvušas.

Kopš jūnija Honkongā notiek protesti, kuros pilsoņi pieprasa plašāku demokrātiju un tiesības.

 

Ziemeļkoreja maina raķešu izmēģinājumu politiku

Ziemeļkoreja pārtrauc moratoriju, ko tā bija noteikusi kodolizmēģinājumiem un starpkontinentālo raķešu izmēģinājumiem.

Par to paziņoja Ziemeļkorejas līderis Kims Čenuns.

Kims arī brīdinājis, ka tuvākajā laikā pasaule redzēs Ziemeļkorejas jauno stratēģisko ieroci, tomēr detalizētāk par to neizteicās.

Viņš arī atzinis, ka starptautiskās sankcijas būtiski kaitē Ziemeļkorejas ekonomikai un mudinājis valsts iedzīvotājus „savilkt jostas”.

 

Horvātija - uz pusgadu prezidējošā ES valsts

Par Eiropas Savienības (ES) prezidējošo valsti kļuva Horvātija.

Viens no tās galvenajiem uzdevumiem būs pārraudzīt Lielbritānijas izstāšanos no ES un sarunu norisi par bloka un Apvienotās Karalistes turpmākajām attiecībām.

Svarīgs jautājums būs arī vienošanās panākšana par ES daudzgadu budžetu.

Prezidējošās valsts pienākumus Horvātija pārņēmusi no Somijas, bet 1. jūlijā tos nodos Vācijai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti