Ziņas vieglajā valodā 1. decembrī

1. decembra ziņas vieglajā valodā.

Miris izcilais diriģents Mariss Jansons

Savās mājās Sanktpēterburgā miris izcilais diriģents Mariss Jansons.

Maestro bija sirds slimība.

Viņš slimoja ilgi.

Slimības dēļ šogad atcelti vairāki koncerti.

Tomēr oktobra beigās Jansons atsāka strādāt un diriģēja savu Bavārijas Radio simfonisko orķestri.

To viņš darīja pēc sešu mēnešu pārtraukuma.

Jansons vadījis daudzus slavenus orķestrus Eiropā un ASV.

Pasaulē slavenais diriģents saņēmis arī daudzas nozīmīgas balvas.

 

Šodien darbu sāk Eiropas Komisija.

Šodien oficiāli darbu sāk Eiropas Komisija.

To vadīs Urzula fon der Leiena.

Par godu šim notikumam Briselē notika svinīgs pasākums.

Uz to ieradās arī jaunie Eiropas Parlamenta, Eiropas Padomes un Eiropas Centrālās bankas prezidenti.

Eiropas Savienībā šodien ir vēl kāda svarīga jubileja.

Pagājuši 10 gadu, kopš sāka darboties Lisabonas līgums.

 

Albānijas premjerministrs lūdz citu valstu palīdzību, jo tur šonedēļ bija spēcīga zemestrīce

Albānijas premjerministrs lūdz citu valstu palīdzību, jo tur šonedēļ bija spēcīga zemestrīce.

Tajā dzīvību zaudēja 51 cilvēks un tūkstošiem palika bez mājām.

Albānijai pietrūkst naudas, lai tiktu galā ar zemestrīces sekām.

Tik spēcīga zemestrīce valstī pēdējās desmitgadēs nav bijusi.

Tai sekoja arī simtiem pēcgrūdienu.

 

Filipīnām tuvojas taifūns "Kammuri”

Filipīnās evakuēti tūkstošiem cilvēku, jo tuvojas taifūns "Kammuri”.

Prognozē, ka taifūns Filipīnas sasniegs rītvakar vai otrdienas rītā.

Paredzēts, ka vēja brāzmas būs ļoti lielas un sasniegs 47 metrus sekundē.

Vairākās pilsētās rīt un parīt būs slēgtas skolas un valdības iestādes.

 

Šodien ir Pirmā advente

Šodien ir Pirmā advente.

Tas nozīmē, ka sācies Ziemassvētku gaidīšanas laiks.

Daudzviet Latvijā iemirdzas svētku egles.

Arī Adventes vainagos šovakar iededzam pirmo svecīti.

Tomēr ugunsdzēsēji atgādina rūpēties par savu un tuvinieku drošību.

Sveces nedrīkst atstāt bez pieskatīšanas.

Šī iemesla dēļ pagājušā gadā notika 26 ugunsgrēki.

Vairāki notikuši arī šogad.

Tajos cietuši arī cilvēki.

 

Gaidāms mākoņains laiks un sniegs

Tuvākajā diennaktī būs mākoņains.

Tomēr rīt dienas otrajā pusē lēnām mākoņu daudzums samazināsies.

Daudzviet īslaicīgi snigs, gaidāms arī slapjš sniegs.

Naktī pūtīs mērens, bet piekrastē brāzmains dienvidrietumu, rietumu vējš.

Dienas laikā tas iegriezīsies no ziemeļrietumu, ziemeļu puses.

Gaisa temperatūra naktī -1…-6°, piekrastes rajonos no -1…+4iem grādiem.

Dienā jau visā Latvijā -1…+4°.

 

Rīgā pārsvarā būs mākoņains.

No rīta un dienā brīžiem sniegs, slapjš sniegs.

Ietves un brauktuves būs slidenas.

Pūtīs mērens dienvidrietumu, rietumu vējš.

Pēcpusdienā pūtīs ziemeļrietumu, ziemeļu vējš.

Gaisa temperatūra naktī -1…-2°, dienā 0…+1°.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti