Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 1. augustā

Ziņas vieglajā valodā 1. augustā.

Ziņas vieglajā valodā 1. augustāAigars Rozenbergs

 

 

Izmaiņas autobusu maršrutos

No 1. augusta ir lielas izmaiņas 11 autobusu maršrutos Pierīgā, 28 maršrutos Latgalē, kā arī Kurzemē un Zemgalē.

Ar visām autobusu kustības izmaiņām var iepazīties Autotransporta direkcijas mājaslapā un uzziņu vietnē „1188.lv.”

 

Covid-19 testi būs par maksu

No 1. augusta par Covid-19 testiem iedzīvotājiem jāmaksā pašiem.

Valsts tos apmaksās tikai tad, ja cilvēkam būs slimības pazīmes.

Šobrīd vakcinācija pret Covid-19 ir plaši pieejama ikvienam cilvēkam.

Tāpēc testus tik plašā mērogā valsts vairs neapmaksās.

 

Slimnīcās ārstējas 44 Covid-19 slimnieki

Latvijas slimnīcās aizvadītajā diennaktī ievietoti pieci Covid-19 pacienti. Divi izrakstīti.

Pavisam slimnīcās ārstējas 44 jaunā koronavīrusa slimnieki.

Astoņiem slimniekiem ir smaga slimības gaita.

Latvijā reģistrēti vēl 36 inficēšanās ar Covid-19 gadījumi. Mirušo no lipīgā vīrusa nav.

Veikti nedaudz vairāk nekā astoņi tūkstoši testu. Pozitīvi bijuši 0,4%.

Saslimstības ar Covid-19 divu nedēļu kumulatīvais rādītājs Latvijā patlaban ir 39,1 gadījums uz 100 000 iedzīvotāju.

 

Igaunijā un Lietuvā vairāk nekā simt Covid-19 inficēto

Igaunijā pagājušajā diennaktī inficēšanās ar jauno koronavīrusu atklāta 128 cilvēkiem. Mirušo no Covid-19 nav.

Lietuvā inficēšanās ar bīstamo slimību apstiprināta vēl 184 cilvēkiem. Viens saslimušais ar Covid-19 miris.

 

Eiropā daudz plašu meža ugunsgrēku

Somijā meža ugunsgrēks uz dienvidiem no nelielās Botnijas līča ostas pilsētiņas Kalajoki, 2021.gada jūlijs.

Turcijā tūkstošiem ugunsdzēsēju un citu dienestu darbinieku turpina cīņu ar plašiem mežu ugunsgrēkiem.

Šie ugunsgrēki apdraud arī vairākus tūristu iecienītus reģionus Vidusjūras un Egejas jūras piekrastē.

No tiem evakuē jeb izved atpūtniekus.

Pieci lieli ugunsgrēki turpinās Antaljā un Muglā.

Vairāk nekā simt ugunsgrēku izdevies ierobežot. Dažos atsākas degšana.

Liesmu dzēšanā iesaistīti ne tikai helikopteri, bet pat policijas ūdensmetēji.

Palīdzēt cenšas arī vietējie brīvprātīgie.

Grieķijā ap 300 ugunsdzēsēju šodien turpina cīņu ar mežu ugunsgrēku, kurā cietuši astoņi cilvēki un nopostītas 20 ēkas.

Vēl 16 cilvēku nogādāti slimnīcās stipra karstuma radītu veselības problēmu dēļ.

 

Lietuvā turpinās migrantu plūsma

Lietuvā diennakts laikā aizturēti vēl 144 migranti, kas nelikumīgi šķērsojuši valsts robežu ar Baltkrieviju.

Lielākā daļa no viņiem apgalvo, ka ir Irākas pilsoņi.

Kopš gada sākuma aizturēto nelegālo migrantu skaits pārsniedzis jau trīs ar pusi tūkstošus.

 

Mjanmā pusgads kopš apvērsuma

Tieši pirms pusgada varu Mjanmā sagrāba militārā hunta jeb armija.

Tās līderis Mins Auns Hlains paziņojis, ka ir gatavs divu gadu laikā sarīkot daudzpartiju vēlēšanas.

Viņš arī paziņoja, ka līdz 2023. gada augustam atcels ārkārtējo stāvokli valstī.

Pusgada laikā varas iestāžu mēģinājumi apklusināt iedzīvotāju neapmierinātību ir noveduši pie 900 cilvēku bojāejas.

Vēl lielāks skaits cilvēku ir nonākuši cietumos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt