Ziņas vieglajā valodā 31. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 31. martā.

Ziņas vieglajā valodā 31. martā.
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Augšdaugavas novadā satraukums plūdu dēļ

Augšdaugavas novadā amatpersonas satraucas par iedzīvotāju drošību palu dēļ.
Ūdens līmenis Daugavā turpina paaugstināties.
Zem ūdens jau ir simtiem hektāru zemes, applūduši ceļi un ūdens pietuvojies mājām.
Augšdaugavas novada dome aicinājusi valdību izsludināt ārkārtējo situāciju.
Ārkārtējā situācija ļautu iedzīvotājus evakuēt piespiedu kārtā, ja tas būs nepieciešams.
Tāpat varētu pieprasīt kompensāciju par plūdu radītajiem zaudējumiem.

Aprit gads, kopš atbrīvoja okupēto Buču

Šodien aprit gads, kopš Ukrainas armija atbrīvoja krievu okupēto Buču.
Krievu karaspēks Bučā noslepkavoja 1400 cilvēkus.
Tā ziņo Ukrainas prokuratūra.

Karavīri Bučas iedzīvotājus spīdzināja un nežēlīgi noslepkavoja.
Par to ziņoja visas pasaules mediji.

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis paziņoja, ka Ukraina "nekad nepiedos" Maskavai Bučas okupāciju un tur pastrādātos kara noziegumus un civiliedzīvotāju slepkavības.

Somija kļūs par NATO dalībvalsti tuvāko dienu laikā

Somija kļūs par oficiālu NATO dalībvalsti tuvāko dienu laikā.
Tā paziņoja NATO ģenerālsekretārs Jenss Stoltenbergs.
Vakar Somijas pieteikumu ratificēja Turcijas parlaments.
Līdz ar to visas NATO dalībvalstis ir atbalstījušas Somijas pievienošanos aliansei.
Zviedrijas pieteikumu vēl nav ratificējušas divas valstis – Ungārija un Turcija.
Stoltenbergs cer, ka arī Zviedrija drīzumā kļūs par NATO dalībvalsti.

Latvijā vairs nekompensēs elektrības cenu pieaugumu visiem juridiskajiem lietotājiem

Latvijā no rītdienas valsts vairs nekompensēs elektroenerģijas izmaksu pieaugumu visiem juridiskajiem lietotājiem.
Tas nozīmē, ka šo atbalstu vairs nesaņems uzņēmumi un arī valsts iestādes, izglītības iestādes, slimnīcas.

Mājsaimniecībām valsts kompensācija pienākas līdz 30. aprīlim.
Daļa klientu izmaiņas īpaši nesajutīs.
 Jau tagad elektrība ir tik lēta, ka valsts kompensāciju nepiešķir.

Sarežģītā situācijā ir tie, kas noslēdza līgumus ar augstu fiksētu cenu.
Tagad viņiem par elektrību jāpārmaksā.
Speciālisti saka, ka valsts neiejauksies, bet klientiem pašiem jārunā ar elektroenerģijas tirgotāju par līguma pārskatīšanu.

Nedēļas nogalē notiks Putnu dienas

Nedēļas nogalē, 1. un 2. aprīlī, norisināsies Putnu dienas. Latvijas Ornitoloģijas biedrība iecerējusi vairāk nekā 40 pasākumus dažādās Latvijas vietās.

Paredzēts vērot putnus, gatavot putnu būrus. Notiks arī lekcijas par putniem un izstādes. Ornitologi uzsver, ka šobrīd ir aktīvākais putnu atgriešanās laiks.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti