Ziņas vieglajā valodā 22. maijā

Ziņas vieglajā valodā 22. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 22. maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Vēl nevienojas par jaunām sankcijām pret Krieviju

Eiropas Savienības (ES) valstu vidū vēl nav vienprātības par jaunām sankcijām pret Krieviju.

Briselē tikās dalībvalstu ārlietu ministri.

Viņi sprieda par jaunām sankcijām pret Krieviju un Baltkrieviju.

Sankcijas paredzēts vērst pret tiem uzņēmumiem, kas palīdz apiet jau pašlaik ieviestos ierobežojumus.

Krievija aizvien saņem dažādas militārai ražošanai nepieciešamās preces.

Tas notiek caur Kazahstānu, Armēniju, Baltkrieviju vai Ķīnu.

Vairākas ES dalībvalstis sadarbojas ar šīm valstīm, tāpēc nevēlas tās sodīt.

Diskusijas par 11. sankciju kārtu pret Krieviju joprojām turpinās

 

Baltkrievijā apžēlo Protasēviču

Baltkrievu blogeris Romāns Protasevičs neilgi pēc aresta 2021. gadā
Baltkrievu blogeris Romāns Protasevičs neilgi pēc aresta 2021. gadā

Baltkrievijā apžēlots žurnālists Romans Protasēvičs.

Viņu pirms diviem gadiem arestēja pēc lidmašīnas reisa piespiedu nosēdināšanas Baltkrievijā.

Šogad maija sākumā viņam piesprieda astoņus gadus cietumā.

Protasevičs ir opozīcijas medija "Nexta" dibinātājs un bijušais galvenais redaktors.

Baltkrievijā viņu apsūdzēja terorismā un par aicinājumiem gāzt valsts varu.

Pēc apžēlošanas Protasevičs Baltkrievijai un tās prezidentam pauda pateicības vārdus.

Eksperti uzskata, ka žurnālistu piespieda kļūt labvēlīgam pret Lukašenko režīmu.

 

Vēlēšanās Grieķijā uzvarējusi konservatīvā partija

Parlamenta vēlēšanās Grieķijā pārliecinoši uzvarēja konservatīvā partija "Jaunā demokrātija".

Tās līderis ir premjerministrs Kirjaks Micotakis.

Taču Micotakis atteicās veidot jauno valdību.

Viņš vēlas jaunas parlamenta vēlēšanas.

Premjera partija neieguva parlamentā absolūto vairākumu.

Tas nozīmē, ka valdība būtu jāveido kopā ar kādu citu partiju.

Micotakis to nevēlas.

Jaunas vēlēšanas notiktu pēc jaunas sistēmas.

Partijai, kas tajās uzvarēs, pienāksies vairāki desmiti papildu deputātu vietas parlamentā.

Tas dotu iespēju partijai vienai veidot valdību.

 

Zemkopības ministrs vēl gaida pielaidi valsts noslēpumam

Latvijā pielaidi darbam ar valsts noslēpumu vēl aizvien nav saņēmis zemkopības ministrs Didzis Šmits no "Apvienotā saraksta".

Pielaidi nav saņēmuši vairāki Saeimas deputāti.

Pielaide ir jāsaņem visiem deputātiem Saeimas Nacionālās drošības komisijā.

Pašlaik komisija darbojas nepilnā sastāvā, jo pielaidi nav saņēmis Igors Judins no frakcijas "Stabilitātei!".

Taču komisijas darbs tādēļ nav kavēts.

Satversmes aizsardzības birojs, kas izsniedz pielaidi valsts noslēpumam, skaidrību sola jūlija sākumā.

 

Cer drīzumā atjaunot tramvaja satiksmi pār Brasas tiltu

Rīgā pēc mēneša plāno atjaunot tramvaja satiksmi pār Brasas tiltu.

Tramvajs kursēs tikai pa vienu tilta pusi.

Tas nozīmē, ka būs vienas sliedes, bet tramvajs kursēs abos virzienos.

Tilta remontu paredzēts pabeigt rudenī.

Vēl pērn cerēja tilta remontu pabeigt līdz Dziesmu svētkiem, būvdarbu laikā radās dažādi sarežģījumi.

Remonts tāpēc ieilga. Pieauga arī izmaksas.

Aprēķināts, ka tilta remonts izmaksās vismaz 14,5 miljonus eiro.

 

Muzeju biedrība piešķir Gada balvu

Latvijas Muzeju biedrības Gada balva šogad piešķirta Eduarda Veidenbauma muzejam "Kalāči" un tā pērnā gada ekspozīcijai "Vairāk gaismas!".

Balvu par mūža ieguldījumu saņēma Latvijas Nacionālā mākslas muzeja direktore Māra Lāce.

Lāce savu darbu muzejā uzsāka pirms 50 gadiem kā gide. Patlaban viņa ir Latvijā nozīmīgākās vizuālās mākslas institūcijas direktore.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti