Ziņas vieglajā valodā 12. augustā
Apšauda Krimas tiltu
Sestdien ir noticis raķešu uzbrukums Krimas tiltam. Tilts savieno Krievijas okupēto Krimas pussalu ar Krievijas teritoriju. Krievija ziņo, ka raķetes notriektas un tilts nav cietis. Internetā publiskotajos video redzami dūmi virs tilta. Satiksme pa tiltu vairākas reizes ir apturēta. Krievija uzbrukumā tiltam vaino Ukrainu. Ukraina to nekomentē.
Krievijas karaspēks uzbrūk daudziem Ukrainas apgabaliem
Krievijas karaspēks aizvadītajā diennaktī uzbrucis desmit Ukrainas apgabalos. Nogalināti vismaz pieci cilvēki un vēl daudzi ievainoti. Raķetei trāpot kādā privātmājā, nogalināts astoņus gadus vecs zēns.
Savvaļas ugunsgrēkos Havaju salās 80 cilvēki gājuši bojā
80 cilvēki gājuši bojā savvaļas ugunsgrēkos Havaju salās. Ugunsgrēks izcēlās otrdien. Tas strauji pārņēma piejūras pilsētu Lahainu Maui salā. Uguns izplatīšanos veicināja sausais un vējainais laiks. Šī ir lielākā dabas katastrofa Havaju salās, kopš tās kļuva par ASV štatu.
Jūrā starp Angliju un Franciju noslīkuši seši migranti
Lamanša šaurumā starp Franciju un Lielbritāniju apgāzusies migrantu laiva un gājuši bojā seši cilvēki. Vairāk nekā 50 izglābti. Pazudušos meklē ar kuģiem, helikopteru un lidmašīnu. Kopš 2018. gada Lamanšu mazās laivās no Francijas uz Lielbritāniju šķērsojuši vairāk nekā 100 tūkstoši migrantu. Ir ziņas par noslīkušiem un pazudušiem cilvēkiem. Lamanša šaurums ir viens no pasaulē noslogotākajiem kuģošanas ceļiem. Straumes šaurumā ir spēcīgas, tāpēc brauciens mazās laivās ir bīstams.
Daugavpilī notiks Zemessardzes mācības
Līdz 19. augustam Daugavpilī norisināsies Zemessardzes mācības. To laikā izmantos mācību munīciju, kas rada troksni, bet neapdraud cilvēku dzīvību un veselību. Zemessardze aicina cilvēkus nesatraukties, redzot militāro transportu, zemessargus un karavīrus.
Sākas ūdensputnu medības
Sākusies ūdensputnu medību sezona. Tā ilgs līdz novembra beigām. Mēnesi līdz 14. septembrim ūdensputnus atļauts medīt trešdienās, sestdienās un svētdienās, bet pēc tam – katru dienu. Valsts meža dienests aicina medniekus ievērot pastiprinātas biodrošības prasības, jo savvaļas putniem izplatīta ir putnu gripa. Ar putnu gripu var saslimt mājputni, mājdzīvnieki un cilvēki.
Pļaviņu ūdenskrātuvē būs pazemināts līmenis
No pirmdienas līdz septembra beigām Pļaviņu hidroelektrostacijas ūdenskrātuvē būs pazemināts ūdenslīmenis. Ūdenslīmeņa svārstības būs novērojamas arī Aizkraukles, Jēkabpils, Salas un Sēlpils novadā. Iedzīvotājiem un uzņēmumiem, kuru nodarbošanās saistīta ar ūdens izmantošanu, jārēķinās ar ūdenslīmeņa pazemināšanos.
Latvijas basketbola izlase uzvar pārbaudes spēlē
Latvijas vīriešu basketbola izlase sestdien vakarā uzvarēja Dominikānas Republikas izlasi. Cīņa laukumā bija ļoti spraiga. Spēles rezultāts ir 74:69 Latvijas labā. Gatavojoties Pasaules kausa finālturnīram, Latvijas izlase līdz šim nav zaudējusi nevienā pārbaudes spēlē.
Debesīs varēs vērot "krītošās zvaigznes"
Naktī uz svētdienu debesīs varēs vērot "krītošās zvaigznes". Tā būs meteoru plūsma. To vislabāk redz, ja ir labvēlīgi laika apstākļi - skaidras debesis. Šoreiz tā varētu būt ļoti krāšņa, jo to vērot netraucēs Mēness. Mēness būs izgaismots ļoti vāji, tāpēc zvaigznes būs labi redzamas.
Laika ziņas
Naktī Latvijā gaidāms skaidrs laiks, dienā debesis apmāksies. Naktī Latvijas galējos austrumos īslaicīgs lietus, vietām veidosies migla. Lēns vējš 1-5 metri sekundē. Gaisa temperatūra naktī 9…+14 grādi, austrumu rajonos līdz 16 grādiem. Dienā 20…25 grādi.
Rīgā naktī skaidrs laiks, dienā pakāpeniski apmāksies. Bez nokrišņiem. Lēns vējš 1-5 metri sekundē. Gaisa temperatūra naktī 12.. 13 grādi, dienā 23.. 25 grādi.