Mirusi Lielbritānijas karaliene Elizabete II
96 gadu vecumā ir mirusi Lielbritānijas karaliene Elizabete II.
Viņa mirusi savā lauku rezidencē Skotijā, klāt esot daudziem karaliskās ģimenes locekļiem.
Pie Bakingemas pils Londonā karogs ir nolaists pusmastā.
Pasaules valstu līderi sākuši izteikt līdzjūtību gan karaliskajai ģimenei, gan britu tautai.
Cenu kāpums saglabājas
Gada laikā cenas Latvijā pieaugušas vairāk nekā par piektdaļu jeb 21,5%.
Tieši tāda inflācija bija arī pirms mēneša.
Augustā visvairāk cenu kāpumu ietekmēja ar mājokli saistītās preces un pakalpojumi, veselības aprūpe un pārtika.
Tomēr nedaudz lētāki bija dārzeņi.
Ekonomisti saka, ka turpmākajos mēnešos dārdzība vēl pieaugs.
Eiropas Centrālā banka palielina procentlikmi
Arī aizņemties būs dārgāk un vairāk būs jāmaksā par banku kredītiem.
Eiropas Centrālā banka būtiski palielināja galveno bāzes procentlikmi.
Tik straujš pieaugums eirozonas vēsturē nav bijis.
Ir bažas, ka tas var palēnināt ekonomikas attīstību.
Saeima sāk pēdējo darba sesiju pirms vēlēšanām
Saeimas deputāti sanāca uz pirmo sēdi rudens sesijā.
Šādam deputātu sastāvam tā ir pēdējā sesija, jo oktobrī būs vēlēšanas.
Deputātus uzrunāja Valsts prezidents Egils Levits.
Viņš teica, ka Saeimas nestabilā koalīcija izrādījās pārsteidzoši stabila.
Prezidents uzsvēra vairākus pareizus lēmumus, piemēram, aizsardzības jomā un pabeigto novadu reformu.
Kritiskāks viņš bija par energoresursu izmaksām un zaļā kursa jautājumiem.
Nosaka Latvijas Pareizticīgā baznīca neatkarību
Latvijas Pareizticīgā baznīca turpmāk darbosies pilnībā patstāvīgi un neatkarīgi.
Līdz šim tā bija cieši saistīta ar Maskavas patriarhātu, kas atbalsta Krievijā valdošo režīmu un tā karadarbību pret Ukrainu.
Soli tuvāk pārejai uz mācībām tikai latviski
Latvijā turpmākajos trīs gados pakāpeniski pāries uz mācībām tikai valsts valodā.
No nākamā gada septembra tikai latviešu valodā mācīsies 1., 4. un 7.klasē.
Vēl pēc gada 2., 5. un 8.klasē, bet no 2025. gada 1. septembra - 3., 6. un 9.klasē.
Tas skar 17% pedagogu un nepilnu ceturto daļu skolēnu, kuri bērnudārzā vai pamatskolā mācās pēc mazākumtautību programmas.
Vēl gan deputātiem par to jālemj galīgajā lasījumā.
Kijivā viesojas ASV valsts sekretārs
Iepriekš neizziņotā vizītē Ukrainas galvaspilsētā Kijivā ieradās ASV valsts sekretārs Entonijs Blinkens.
Viņš arī paziņoja par jaunu militāro palīdzību Ukrainai.
Savukārt ASV gaisa spēku bāzē Vācijā Ukrainas sabiedrotie sprieda par turpmāko atbalstu Ukrainai.
Ukrainai palīdzība nepieciešama, jo tur turpinās Krievijas sāktais karš.
Eiropā karstas vasaras rekords
Eiropā šī bija karstākā vasara novērojumu vēsturē.
Ir runa par trīs vasaras mēnešiem – jūniju, jūliju un augustu.
Zinātnieki saka, ka klimata pārmaiņu dēļ karstuma un sausuma periodi ir arvien biežāk un stiprāki.
Divi pretendenti vadīt Latvijas Tenisa savienību
Uz Latvijas Tenisa savienības valdes priekšsēdētāja amatu kandidē divi pretendenti.
Tie ir Latvijas vīriešu tenisa pirmā rakete Ernests Gulbis un ilggadējais Diplomātu tenisa kluba prezidents, arhitekts un uzņēmējs Mārcis Apsītis.
Oficiāli pieteikties uz šo amatu var līdz rītdienai.
Biedru sapulce paredzēta nākampiektdien.