Liels aukstums Latvijā
Latvijas austrumu daļā pagājušajā naktī aukstums pastiprinājies līdz -28...-30 grādiem.
Tas bijis lielākais sals Latvijā kopš 2021. gada 17. janvāra.
Tādi ir Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra dati.
Astoņos no rīta gaisa temperatūra Zosēnos bija -27,9 grādi, bet Daugavpilī -28,1 grāds.
Tie tomēr nav Latvijas aukstuma rekordi.
Valsts centrālajā un austrumu daļā joprojām spēkā ir dzeltenais un oranžais brīdinājums par stipru salu.
Savukārt otrdien visā Latvijā gaiss iesils līdz -2..+3 grādiem.
Tā prognozē sinoptiķi.
Ūdens kustība pie Pļaviņām apstājusies
Lielā aukstuma dēļ ūdens kustība Daugavā pie Pļaviņām ir apstājusies.
Tomēr joprojām pastāv satraukums par to, ka, aukstumam atkāpjoties, arī ūdens kustība var atkal kļūt draudīga.
To Latvijas Radio atzina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrā.
Jēkabpilī situācija mierīga
Augšpus Jēkabpils Daugavā turpinās vižņu kustība.
Jēkabpilī šobrīd situācija esot mierīga.
Tas tāpēc, ka sala dēļ ūdens līmenis nekāpj strauji.
Šobrīd Daugavā ūdens līmenis ir augsts, bet stabils.
Ap 5,7 metriem.
Par to Latvijas Radio informēja Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis no Zaļās partijas.
Viss būšot atkarīgs no tā vai ledus masa, kas tuvojas Jēkabpilij, sasals un apstāsies.
Jūtami pirmie ņirgāšanās novēršanas programmas "KiVa" rezultāti
Latvijā jau dažus mēnešus darbojas ņirgāšanās novēršanas programma "KiVa".
To izmanto 60 Latvijas skolās.
Skolās atzīst, ka pirmie rezultāti ir jau jūtami.
Tajā pašā laikā skolās atzīst, ka nopietnām pārmaiņām būs vajadzīgi daudzi gadi.
Piemēram, Somijā ievērojamu ņirgāšanās samazināšanos panāca tikai pēc 15 gadiem kopš programmas ieviešanas.
Dati liecina, ka Latvijā vismaz trešā daļa skolēnu pāris reižu mēnesī cieš no ņirgāšanās.
Latvija šajos rādītājos ir pirmajā vietā Eiropā.
Trīs mēneši kopš "Hamās" asiņainā iebrukuma Izraēlā
Pagājuši jau trīs mēneši kopš teroristiskā grupējuma "Hamās" asiņainā iebrukuma Izraēlā.
Uz to Izraēla atbildēja ar plaša mēroga militārajām operācijām Gazas joslā.
Karā nogalināti tūkstošiem Gazas civiliedzīvotāju.
Vēl simtiem tūkstoši zaudējuši mājas.
Neraugoties uz starptautiskās sabiedrības aicinājumiem pārtraukt karu, Izraēlas līderi apņēmušies panākt savu mērķi – pilnībā iznīcināt "Hamās".
Turpinās karadarbība Ukrainā
Ukrainas pretgaisa aizsardzības sistēmām pagājušajā naktī izdevies notriekt 21 no 28 Krievijas raidītajiem droniem.
Tā paziņojuši Ukrainas Gaisa spēki.
Vakar vakarā Krievijas drons trāpījis daudzstāvu dzīvojamai ēkai Dnipro pilsētā.
Triecienā nopostīta daļa ēkas un vairākas pie tās novietotās automašīnas.
Ārkārtas dienestiem no mājas izdevies izvest 6 cilvēkus.
Bet vakar vakarā notikušajā Krievijas raķešu uzbrukumā Doneckas apgabala Pokrovskas rajonā nogalināti vismaz 11 cilvēki, tostarp 5 bērni.
Ģērmanei izcils panākums kalnu slēpošanā
Negaidīti izcilu panākumu kalnu slēpošanā šodien sasniegusi 20 gadus vecā Dženifera Ģērmane.
Viņa Pasaules kausa slaloma sacensībās Slovēnijā izcīnījusi 12. vietu.
Tas ir Latvijas lielākais sasniegums kalnu slēpošanā kopš neatkarības atjaunošanas.
Laika ziņas
Sinoptiķi prognozē, ka šonakt Latvijā būs skaidrs laiks.
Bez nokrišņiem.
Lēns vējš.
Gaisa temperatūra Kurzemes piekrastē -9…-14, rietumos -14…-19, centrālajos rajonos -19…-24, austrumu rajonos līdz -25-iem…-30 grādiem.
Rīt būs saulains laiks, sākot no ziemeļiem, mākoņu daudzums pakāpeniski palielināsies.
Vakarā vietām ziemeļaustrumos neliels sniegs.
Lēns vējš, piekrastē mērens rietumu vējš.
Gaisa temperatūra -5…-10, ziemeļrietumos un piekrastē 0…-5, dienvidaustrumos -10…-15.
Rīgā būs skaidrs laiks, rīt pēcpusdienā mākoņu daudzums sāks palielināties.
Bez nokrišņiem.
Lēns vējš, rīt pēcpusdienā lēns dienvidrietumu, rietumu vējš.
Gaisa temperatūra naktī -18…-20, rīt dienā -5…-7.
Laika prognoze naktī – trešā, rīt dienā – otrā.