Ziņas vieglajā valodā 1. aprīlī

Ziņas vieglajā valodā 1. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 1. aprīlī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Daugavā aizvien kāpj ūdens līmenis

Daugavā ūdens līmenis turpina kāpt.

Latvijas austrumos applūst palienes un zemākās vietas.

Augšdaugavas novadā ir slēgti satiksmei vairāki pašvaldības un viens valsts ceļš.

Dažām mājsaimniecībām līdz sauszemei iespējams nokļūt tikai ar laivu.

Atbildīgie dienesti uzrauga situāciju.

Augšdaugavas novada dome lūgusi valdību izsludināt ārkārtējo situāciju vairākos pagastos.

 

Latvijas Zemnieku savienību vadīs Valainis

Latvijas Zemnieku savienība neatbalstīs Egila Levita kandidatūru gaidāmajās Valsts prezidenta vēlēšanās.

Tāds lēmums pieņemts politiskā spēka kongresā.

Kongresā pieņēma vairākas rezolūcijas un ievēlēja vadību.

Partijas priekšsēdētājs būs Viktors Valainis.

Viņš ir Zaļo un zemnieku savienības Saeimas frakcijas vadītājs.

Patlaban partija nav pie varas.

Latvijas Zemnieku savienība kopā ar Latvijas Sociāldemokrātisko strādnieku partiju veido politisko apvienību Zaļo Zemnieku savienību, kurai ir noslēgts sadarbības līgums ar partiju "Latvijai un Ventspilij".

 

Krievija pārņem ANO Drošības padomes vadību

Krievija no vienu mēnesi vadīs ANO Drošības padomi.

Šī ir pirmā reize, kad ietekmīgo organizāciju vadīs valsts, kuras līderis apsūdzēts kara noziegumu pastrādāšanā.

Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam izdots aresta orderis par kara noziegumiem.

ANO Drošības padomes uzdevums ir novērst un risināt konfliktus.

Taču tieši Krievija uzbruka Ukrainai un turpina karu.

Ukraina ir ļoti sašutusi par situāciju Apvienoto Nāciju organizācijā.

Ukrainas Ārlietu ministrs Dmitro Kuleba Krievijas vadošo lomu ANO Drošības padomē nosaucis par sliktu joku.

 

ASV gatavo apjomīgu atbalstu UKrainai

Amerikas Savienotās Valstis (ASV) gatavo jaunu militāro palīdzību Ukrainai 2,6 miljardu dolāru apmērā, vēsta mediji.

Tajā varētu būt radari, pretgaisa aizsardzības raķetes un prettanku ieroči.

Gaidāms, ka par šo palīdzību Baltais nams paziņos jaunnedēļ.

ASV arī izskata variantus par tālā darbības rādiusa ieroču piegādēm Ukrainā.

Līdz šim ASV sniegtā palīdzība Ukrainai jau sasniedz 30 miljardus dolāru.

 

ASV vairākos štatos vētra

ASV vairākos štatos plosās vētra un viesuļvētra.

Ir vairāki bojāgājušie un daudz ievainoto.

Daudz cilvēku cieta, kad vējš norāva kādai koncertzālei jumtu. Tas notika Ilinoisas štatā.

Koncertzālē notika smagā metāla grupas koncerts, un līdz ar to atradās daudz apmeklētāju.

Slimnīcā nokļuva pieci cilvēki.

 

Pāvestu izraksta no slimnīcas

Pāvests Francisks pēc izrakstīšanas no slimnīcas, 01.04.2023.
Pāvests Francisks pēc izrakstīšanas no slimnīcas, 01.04.2023.

Pāvests Francisks ir izrakstīts no slimnīcas, kur viņam trīs dienas ārstēja bronhītu.

Pāvests sagaidītājiem teica, ka ar viņu viss ir kārtībā.

Pāvests apstiprināja, ka vadīs Pūpolsvētdienas misi Svētā Pētera laukumā.

Lieldienu nedēļā Franciskam ir jāvada dažādi dievkalpojumi un jāpiedalās citos baznīcas pasākumos.

Francisku pēdējā gada lakā skārušas dažādas veselības problēmas.

Tas ir izraidījis runas, ka viņš varētu doties pensijā, nevis palikt pāvesta amatā uz mūžu.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti