Vidusskolēnus izglītos medijpratībā. Cikla pirmā nodarbība - kā kļūt par influenceri

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Latvijas Universitātes (LU) Sociālo zinātņu fakultātes (SZF) komunikācijas zinātnes studenti un LU SZF UNESCO Medijpratības un informācijpratības katedra 2019./20. mācību gadā uzsāk jaunu kustību un pasākumu ciklu 9. –12. klašu audzēkņiem “Medijpratējs”. Pirmais  “Medijpratēja” pasākums ar nosaukumu “Influencerpratība” notiks 19. septembrī plkst. 17.00 Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) 1. izstāžu zālē (1. stāvā).

Mediju un jauno tehnoloģiju izplatīšanās, kā arī iespējas piekļūt daudzveidīgai un liela apjoma informācijai, rada aizvien jaunus izaicinājumus jomās, kas saistītas ar cilvēku komunikācijas paradumiem. Kādas lietotnes mēs izmantojam savstarpējā saziņā? Kādai informācijai uzticamies? Kādas iespējas mums paver internets un kādus potenciālos riskus tas rada? Zināšanām mediju un informācijas pratībā, kā arī kritiskā domāšana ir īpaši nozīmīga, ja vēlamies lielot kvalitatīvu informāciju. SZF studenti, pieaicinot nozares speciālistus, ir gatavi dalīties savās zināšanās un prasmēs, lai ikviens apmeklētājs kļūtu par “medijpratēju”.

“Influencerpratības” pasākumā 19. septembrī piedalīties visas trīs šajā nozarē iesaistītās puses – uzņēmumi, influenceri un patērētāji –, aicinot katru no viņiem dalīsies ar savu biznesa redzējumu. Apmeklētāji varēs uzzināt, kas patiesībā ir influenceri, ko nozīmē šī jaunā profesija un kā tas ietekmē tieši viņus.

Jēdziens “influenceris” ir aizgūts no angļu valodas, no vārdiem “influencer”, kam nav precīza tulkojuma latviešu valodā. “Influence” latviešu valodā tiek tulkots kā “ietekme”. Influencerus var saukt par ietekmes aģentiem vai viedokļu līderiem.

Influenceru iesaiste produktu vai pakalpojumu popularizēšanā kļūst aizvien biežāka. Lielais sekotāju loks nodrošina  iespēju ātri sasniegt plašu un mērķētu auditoriju. Tos iemīļojuši ne tikai jaunieši, bet arī reklāmas devēji, sekmējot mediju biznesa pārmaiņas. Mūsdienās gandrīz katram jaunietim ir savs influenceris jeb ietekmes aģents. Mainījies ziņu ieguves un patēriņa veids. Ziņas arvien retāk tiek meklēts tradicionālajos medijos, dodot priekšroku netradicionālajiem kanāliem, piemēram, caur influenceriem, kuri arī ietekmē indivīda domu un viedokli.

Sarunā piedalīsies:

  • Artūrs Mednis – digitālā satura mārketinga stratēģis;
  • Patrīcija Anna Vavilova – sabiedriski, politiski aktīva studente ar augstiem mērķiem, topošā juriste un uzņēmēja;
  • Emīlija Sama – studente, satura veidotāja gan "YouTube", gan "Instagram";
  • Gundars Veits – ''YouTube'' kanāla ''DorotheaTV'' menedžeris, satura veidotājs;
  • Katrīna Karele – studente, satura veidotāja, tautas mūzikas cienītāja;
  • Laura Katrīna Baumane  – Rīgas Jauniešu iniciatīvu fonda līdzdibinātāja, aktīva studente;
  • Kristofers Vallers  – Rīgas Jauniešu iniciatīvu fonda līdzdibinātājs, aktīvs students;
  • Andris Reinholds – digitālo mediju eksperts.

Gaidīs 9.-12. klases vecuma jauniešus, kā arī citus interesentus.

Dalība bez maksas, bet lūdz pieteikt savu dalību, rakstot uz e-pastu [email protected] (norādot vārdu, uzvārdu, skolu un klasi).

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti