Radīta tiešsaistes spēle "Medijpratības cirks” bērniem un jauniešiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Radīta izglītojoša medijpratības spēle tiešsaistē "Medijpratības cirks” bērniem un jauniešiem no 12 gadu vecuma. Spēli papildina stundu plāni skolotājiem, tādējādi padarot to viegli integrējamu izglītības procesā. 

“Nereti medijpratība tiek saprasta ļoti šauri – tikai kā maldinošas informācijas atpazīšana medijos vai drošība internetā. Šī spēle paplašina medijpratības izpratnes robežas, aptverot arī jautājumus par stereotipiem un attēliem medijos, reklāmu, influenceru ieteikumiem, vārda brīvību, vizuālo pratību, autortiesībām, naida runu un citiem ar mediju lietošanu saistītiem aktuāliem tematiem,” norāda projekta autore medijpratības eksperte Klinta Ločmele.

Katrs no spēles 23 lauciņiem ietver kādu jautājumu par ikdienišķām dzīves situācijām, kurās ir noderīga medijpratība. Izvēloties vienu no piedāvātajām atbildēm, spēlētājs arī uzzina īsu skaidrojumu ieteicamajam risinājumam. Kopumā spēlē pieejami 36 dažādi jautājumi, kas katru reizi spēli veido citā kombinācijā.

Aplūkotās dzīves situācijas ir dažādas – klases biedra atsūtīta "WhatsApp" ziņa, naidīgi komentāri pie kāda attēla sociālajos medijos, vecumam atbilstošu filmu izvēle kinoteātrī, rakstu ilustrācijas ziņu portālos, sludinājumi pirkšanas-pārdošanas vietnēs u.c.

Spēles iedvesmas avots ir tradicionālā galda spēle “Cirks”. Cirka tematika, tostarp, staigāšana pa virvi un izcila balansa demonstrēšana, iluzionistu triki, žonglēšana vienlaikus ar vairākiem priekšmetiem, arī paļaušanās / uzticēšanās komandas biedriem, tēlainā veidā arī ilustrē daudzos izaicinājumus informācijas vidē, ar kuriem mūsdienās nākas saskarties.

Lai spēle būtu vieglāk izmantojama izglītības procesā, to papildina trīs mācību stundu (40 minūtes) apraksti par spēles tematiku pēc pētnieka Roberta Gaņjē (Robert Mills Gagné) izstrādātā mācību stundu plānošanas modeļa.

Spēle ir piemērota arī izmantošanai neformālajā izglītībā bērniem un jauniešiem no 12 gadu vecuma.

Projekta autore Klinta Ločmele ir komunikācijas zinātnes doktore, medijpratības eksperte un pasniedzēja. Projekta komandā darbojās arī komunikācijas zinātnes doktore, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas docente, projekta “Skola 2030” medijpratības satura veidotāja Sandra Murinska un Rolands Umbrovskis.

Spēle prezentēta starptautiskās konferences “Baltic MIL Summit: The Dark Side of Media and Information Literacy” ietvaros un tā saņēmusi finansējumu no Vācijas Federālās Republikas Ārlietu ministrijas atklātā konkursā, ko rīkoja "DW Akademie" un "Knowledge Economy Forum".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti