Jaunieši aicināti uz sarunu «TikTok - pratība»

9. –12. klašu audzēkņi aicināti uz bezmaksas diskusiju par lietotni "TikTok", kas pasaulē ieguvusi lielu popularitāti. Diskusijā “TikTok-pratība” tiks apspriests arī šīs lietotnes algoritms.

Diskusija notiks 3. decembrī plkst. 17.00 Latvijas Nacionālās bibliotēkā un tas būs jau otrais cikla "Medijpratējs" pasākums. 

Pasākumā “TikTok-pratība” tiks aktualizēta Latvijas "TikTok" kultūra un būs iespēja uzzināt, kas ir šī jaunā lietotne un kā tā ietekmē Latvijas mediju vidi. Apmeklētāji varēs iepazīties ar mūsu pašu latviešu tiktokeriem jeb "TikTok" lietotājiem un uzdot tiem sevis interesējošus jautājumus.

Sarunā aicināti piedalīties:

  • Līva Brice – sociālo mediju eksperte
  • Alise Mankus (@alishuksm) – TikTok lietotāja
  • Nikola Liepiņa (@nastyybishass) – TikTok lietotāja
  • Elīna Pakalne, Lidija Niznikova (@latvian_sisters) – māsas, TikTok lietotājas
  • Undīne Ozoliņa (@undixone) – TikTok lietotāja
  • Kristaps Kovaļevskis (@kristapskk) – uzņēmējs, TikTok lietotājs
  • VAS “Latvijas dzelzceļš” pārstāvji

Diskusijā apspriedīs, kāpēc "TikTok" ir guvis tik lielu popularitāti? Kā tiek veidots algoritms? Vai aiz šīs lietotnes slēpjas bizness, un kā tas ietekmē tieši lietotājus? Mediju un jauno tehnoloģiju izplatīšanās, iespējas piekļūt daudzveidīgai un liela apjoma informācijai, rada aizvien jaunus izaicinājumus jomās, kas saistītas ar cilvēku komunikācijas paradumiem. Kādas lietotnes mēs izmantojam savstarpējā saziņā? Kādai informācijai uzticamies? Kādas iespējas mums paver internets un kādus potenciālos riskus tas spēj? Zināšanām mediju un informācijas pratībā, kā arī kritiskā domāšana ir īpaši nozīmīga, ja vēlamies lielot kvalitatīvu informāciju. SZF studenti, pieaicinot nozares speciālistus, būs gatavi dalīties savās zināšanās un prasmēs, lai ikviens apmeklētājs kļūtu par “medijpratēju”.

Interesentiem dalība jāpiesaka, rakstot uz e-pastu [email protected] (norādot vārdu, uzvārdu, skolu un klasi). Pasākumu organizē Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultāte sadarbībā ar Latvijas Nacionāla bibliotēku.

Ķīnas uzņēmuma "ByteDance" radītais produkts "TikTok" dienasgaismu ieraudzīja 2017. gadā un strauji iemantoja popularitāti.

"TikTok" ir video koplietošanas lietotne, kas lietotājiem ļauj izveidot un dalīties ar līdz pat 60 sekunžu gariem videoklipiem. Viņu misija – iedvesmot uz radošumu un sagādāt prieku. 2 gadu laikā "TikTok" ir piesaistījis vairāk nekā 500 miljonus lietotāju.

Arī sabiedrisko mediju jauniešu platforma "16+" un “Latvijas dzelzceļš” izmantojuši šo platformu sociālo mediju kampaņas “Dzirdi, redzi, dzīvo!” ietvaros.

Pirmās "Medijpratējs" diskusijas "Influencerpratība" kopsavilkums: 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Medijpratība
Ziņas
Jaunākie
Interesanti