Īpašās pārraides

CEPLIS ar Armandu Jaunzemu un K-EY

Īpašās pārraides

Roja Rodžera neveiklie jautājumi *SPOILERI PIRMAJAI SPĒLEI*

Mēs dalījām 5 eur PAR BRĪVU uz ielas

«16plus»: Mēs dalījām 5 eiro «par brīvu» uz ielas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Dati ir 21. gadsimta nafta, lai par to pārliecinātos, atliek vien apskatīties uz pasaules divu lielāko datu uzņēmumu, "Google" un "Facebook", tirgus vērtību.

"Alphabet", kas ir "Google" mātes uzņēmums, šobrīd ir 859 miljardus dolāru vērts, un "Facebook", kam pieder arī "Whatsaap" un "Instagram", ir uzņēmums 538 miljardu dolāru vērtībā. Šo kompāniju biznesa modelis balstās uz reklāmu pārdošanu un, piemēram, ASV 2018. gadā abi šie milži kopā kontrolēja 60% no interneta reklāmu tirgus. Tāpēc arī šie servisi ir par brīvu.

"Google" un "Facebook" īstais klients ir nevis lietotāji, bet reklāmdevēji. 

Un šie servisi patiesībā nav par brīvu, tu tiem atdod savus datus, no kuriem viņi mēģina paredzēt, kā tu uzvedīsies un līdz ar to kādas reklāmas tev rādīt.

Nu labi, mēs visi it kā zinām, ka šīs platformas nav pilnībā ‘’par brīvu’’, bet cik bieži mēs aizdomājamies, kā un ar ko mēs maksājam par šiem ‘’bezmaksas’’ produktiem?

"16plus" radīja sociālo eksperimentu, kurā noskaidrojās, ka ir cilvēki, kas gatavi atdot virkni datu - paroles, personas kodu, intīmas pagātnes detaļas par sevi un ģimeni - svešiniekam par 5 eiro.

Vēl viena iespēja, kā uzlabot savu kritisko domāšanu un vērību par uzticamu mediju saturu, ir "Pilnas domas" medijpratības tests. Testa uzdevums ir noskaidrot, vai tu spēj noteikt informācijas avotus un novērtēt, cik uzticami un nozīmīgi tie ir. Lasi uzmanīgi un pievērs uzmanību detaļām!

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti