Žurnālisti diskusijā atbalsta lēmumu aizliegt RTR

Žurnālisti diskusijā Latvijas Televīzijas raidījumā „Skats no malas” pauda atbalstu Nacionālās elektronisko plašsaziņu līdzekļu padomes (NEPLP) lēmumam uz trīs mēnešiem apturēt Krievijas oficiālā televīzijas kanāla „Rossija RTR” retranslēšanu.

Portāla „Delfi” galvenais redaktors Ingus Bērziņš uzsvēra, ka tas ir labs signāls, jo „mēs dzīvojam informatīvā kara apstākļos”. 

„Ir svarīgs mūsu valstiskajai pašapziņai šis žests, ka līdzšinējā auditorija ieraudzīs tā vietā kanālu K2 vai melnu bildi uz kādu laiku un sapratīs, ka šeit ir cilvēki, kuri spēj pieņemt stingrus lēmumus,” sacīja Bērziņš.

Arī Latvijas Televīzijas žurnāliste Inga Spriņģe atbalsta šo lēmumu, jo tas ir uz trim mēnešiem, nevis ilgāku laiku.

„Mēs dzīvojam demokrātiskā valstī, kur ir vārda brīvība un satura ierobežošana nav īsti atbalstāma, tai pašā laikā ir jāparāda mugurkauls, nevis jāizliekas, ka mēs neko nedzirdam,” viņa norādīja.

Vienlaikus viņa atzina, ka šī lēmuma mērķis – aizliegt propagandas ziņas Latvijas cittautiešiem - netiks sasniegts, jo topā galvenie ir „Pirmā Baltijas kanāla” ziņu raidījumi.

Žurnālists Askolds Rodins savukārt norādīja – svarīgi, lai padomes lēmums būtu rūpīgi sagatavots, bet raidījuma vadītājs Kārlis Streips atzina, ka šajā lēmumā nesaredz cenzūru, jo tas ir ārzemju produkts.

Tai pat laikā žurnālisti atzina, ka lēmums neliks mainīties RTR saturam.

„Situāciju, kas ir briedusi gadiem, pāris mēnešos labot nevar, ir jābūt precīzam mērķim, ko mēs gribam.. Vai tāds RTR spēj laboties? Es ļoti šaubos,” sacīja Rodins.

Lai informatīvo vidi uzlabotu, ir jāpopularizē LTV7 un Latvijas Radio 4, Latgalē iedzīvotājiem jāiedod bezmaksas dekoderi, tāpat atbalstāma ideja veidot Baltijas valstu kanālu krievu valodā ar spēcīgām žurnālistu personībām, pausts diskusijā.

Jau ziņots, ka pirmdien stājas spēkā aizliegums uz trīs mēnešiem Latvijā retranslēt kanālu „RTR Rossija”. Vairākos „Rossija RTR" ziņu un citos raidījumos no 2.  līdz 17.martam NEPLP konstatēja, ka notikumi atspoguļoti ļoti tendenciozi un tiek interpretēti atbilstoši Krievijas Federācijas ārpolitikas pamatnostādnēm, attaisnojot pret suverēnu valsti vērstu militāru agresiju, kuru ir nosodījušas lielākā daļa pasaules demokrātisko valstu. Ziņu sižetos dominē viedoklis, ka pretēji starptautisko tiesību normām Krievijas Federācijas prezidentam ir visas tiesības ievest Ukrainā karaspēku, lai aizsargātu krievvalodīgos iedzīvotājus.

Savukārt Drošības policija uzskata, ka programma "Rossija RTR" vienlaikus ar citiem Krievijas Federācijas kontrolētajiem televīzijas kanāliem izplata tendenciozu informāciju, kura negatīvi ietekmē Latvijas nacionālās drošības intereses.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt