Panorāma

Par ugunsgrēku Rīgas pilī - 3 aizdomās turamie

Panorāma

«Panorāmas» žurnālistam A.Volmāram -- Triju Zvaigžņu ordenis

«Maxima» vēl izjūt boikotu, taču tā apmērs samazinās

Zolitūde māca: «Maxima» vēl izjūt boikotu, taču tā apmērs samazinās

Pirms Zolitūdes traģēdijas veikalu tīkls "Maxima" bija viens no visiecienītākajiem zīmoliem Latvijā. Reklāmas aģentūras DDB veidotajā Latvijas 50 visvairāk mīlēto zīmolu sarakstā 2012.gadā "Maxima" ieņēma augsto septīto vietu. Kāda tā varētu būt pērn, speciālisti neņemas spriest. Viens gan ir skaidrs - Zolitūdes traģēdija, kas īpaši spilgti iezīmēja veikalu tīkla attieksmi pret klientiem un darbiniekiem, būs atstājusi nopietnas un paliekošas sekas. Spilgtākās no tām - novembrī sāktais veikalu tīkla boikots. Lai gan tā apmēri iet mazumā, uzņēmuma pārdošanas rādītāji joprojām ir mazāki kā pirms gada.

Jau pavisam drīz pēc Zolitūdes traģēdijas izskanēja aicinājumi uz veikalu tīkla „Maxima” boikotu. Taču tagad tā vien šķiet, ka šī protesta forma ir paplēnējusi. Lai arī veikalu tīkla pārstāvji atzīst, ka pārdošanas apjomi nav sasnieguši cerēto, veikalā sastaptie pircēji norāda, ka šādai protesta formai nav jēgas.

Bijušā „Maxima Latvija” valdes locekļa Gintara Jasinska atbilde uz jautājumu, vai, uzņemoties atbildību par Zolitūdes traģēdiju, kādam no uzņēmuma vadības nebūtu jāatkāpjas, radīja sprādzienam līdzīgu efektu. „Bet priekš kam? Priekš kam? Atkāpjas tie, kas jūt reālu atbildību. Es zinu, ka mēs izdarījām visu un nemeklēsim grēkāzi,” toreiz sacīja Jasinskis.

Ne Jasinskim, ne uzņēmumam pircēji to nepiedeva  un atbildēja, metot līkumu „Maxima” veikaliem. Novembra mēnesī to apgrozījums vien saruka par 20%, bet decembrī, neraugoties uz Ziemassvētku iepirkšanos, samazinājās vēl par 15%. Lai arī kopš traģēdijas pagājis teju pusgads un kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums aug, "Maximas" veikalos aizvien redzama negatīva tendence. „Sekas izjūtam joprojām. To rāda arī finansiālie rādītāji. Ja, piemēram, salīdzinām ar laika periodu pērn pirmos mēnešus un pirms gada, tad apgrozījuma kritums saglabājas 5% robežās. Šī tendence ir saglabājusies visus trīs mēnešus. Kā būs tālāk, skatīsimies,” norāda "Maxima Latvija" pārstāvis Jānis Beseris.

Reklāmas speciālisti atzīst, ka šādai parādībai nevar būt ilgstošs raksturs. „Krīzes ir ļoti nopietns un vērtīgs tests uzņēmumam, jo tad cilvēki bieži vien novērtē, cik lielā mērā šis konkrētais veikals ir neaizstājams. Ja to var aizstāt ar jebkuru citu, tad boikots var būt ilgs. Ja cilvēki secina, ka veikals ir tuvākais un izvēle ir labākā, bet cenas ir zemākās, tad mūsu slinkums un ieradums, un vēlme iegūst  virsroku,” vērtē reklāmas aģentūras DDB vadītājs Andris Rubīns.

Eksperts ir pārliecināts, ka pirmie no boikota varētu atteikties cilvēki ar zemiem ienākumiem, kuriem varētu būt grūti aizstāt "Maxima" veikalu piedāvājumu. To, ka boikots nav risinājums, atzīst arī Latvijas Televīzijas sastaptie pircēji. „Vai jūs piedalījāties „Maxima” veikalu boikotā? - Nē, nepiedalījos. - Kāpēc? - Tāpēc, ka neredzēju jēgu. Man nav izdevīgi, ka jābrauc tālu,” saka Maija. „Nu nav nekāda jēga.  Jādod cilvēkiem dzīvot, un gan jau viss būs kārtībā,” piebilst Jānis.

Uz ātru situācijas uzlabojumu cerēt gan  ir pāragri. To, ka zaudētās reputācijas atgūšanai būs nepieciešams liels darbs un nevarēs izlīdzēties ne ar zīmola maiņu vai reklāmām medijos, atzīst visas puses. Te vajadzīgi reāli padarītie darbi. Pirmie pozitīvie rezultāti jau ir. Uzņēmums pēc traģēdijas ir būtiski pārkārtojis veikalu drošības sistēmas, sniedzis palīdzību traģēdijā cietušajiem, kā arī turpina darbu pie apstākļu uzlabošanu veikala darbiniekiem. Tiesa, tagad veikalu tīklam būs nopietni jādomā, kā par veiktajiem uzlabojumiem pavēstīt sabiedrības viedokļu līderiem, kuri aizvien ir spējīgi pārliecināt cilvēkus turpināt vai pārtraukt uzsākto boikotu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt