Ziņas vieglajā valodā 31.maijā

Ziņas vieglajā valodā 31.maijā.

Vēlētāji sāk balsot pašvaldību vēlēšanās

Trešdien, 31.maijā, sākusies iepriekšējā balsošana pašvaldību vēlēšanās.

Jau nobalsojuši vairāk kā ne 33 tūkstoši cilvēku.

Ceturtdien, 1.jūnijā, nobalsot varēs no plkst.9 līdz plkst.12, bet piektdien, 2.jūnijā, no plkst.10 līdz pulksten 16.

Vēlēšanu dienā sestdien, 3.jūnijā, iecirkņi būs atvērti no plkst.7 līdz pulksten 20.

Pašvaldību vēlēšanās jābalso tajā vēlēšanu iecirknī, kura sarakstā vēlētājs ir iekļauts.

Balsošanas dokuments ir pilsoņa pase vai personas apliecība.

Balsotājs vēlēšanu zīmi var atstāt negrozītu vai tam paredzētajā laukumiņā ar plus zīmi atzīmēt tos kandidātus, kuru ievēlēšanu vēlētājs īpaši atbalsta, vai arī izsvītrot to kandidātu vārdus un uzvārdus, kuru ievēlēšanu vēlētājs neatbalsta.

 

Medmāsas sāks streiku - nestrādās virsstundas

Jau ceturtdien, 1.jūnijā, vairāki desmiti Stradiņa slimnīcas medmāsu sāk strādāt tikai normālo darba laiku.

Tas ir Darba likumā noteiktais laiks, ne vairs garās 240 stundas mēnesī.

Viņas tādējādi saņems vēl mazāku algu.

Medmāsas tam ir gatavas un cer uz politisku lēmumu, kas viņu dzīvi uzlabos.

Stradiņa slimnīcā nenotiks arī visas plānveida operācijas, par kurām valsts maksā naudu.

Vairāki mediķi Latvijā pagarināto darba laiku nestrādās no 1. līdz 31.jūlijam.

Tādā veidā mediķi sabiedrībai vēlas parādīt, cik maz novērtēts ir viņu darbs.

Stradiņa slimnīcas māsas no pagarinātā darba laika atteiksies jau jūnijā.

 

No krāpšanās ar kases aparātiem cieš valsts budžets

No krāpšanās ar kases aparātiem valsts budžets katru dienu zaudē pusmiljonu eiro.

Tā paziņojusi Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektore Ilze Cīrule.

Viņa atzīst, ka krāpšanās ar kases aparātiem ir ļoti liela problēma.

Visvairāk krāpšanos ar kases aparātiem ir sabiedriskās ēdināšanas jomā un mazajos veikaliņos.

No gada sākuma ir spēkā noteikumi par jaunām prasībām kases aparātiem.

Daļa tirgotāju vēl nespēj tām pielāgoties.

 

Sprādzienā Kabulā 90 bojāgājušie

Afganistānas galvaspilsētu Kabulu satricināja spēcīgs sprādziens.

Tas notika vēstniecību rajonā.

Sprādzienā nogalināti vismaz 90 cilvēki un aptuveni 400 ievainoti.

Sprādzienu sarīkojis terorists pašnāvnieks.

Viņš vadīja smago automašīnu, kas bija piekrauta ar sprāgstvielām.

Ap laukumu, kur notika sprādziens, atrodas daudzas valdības iestādes un ārvalstu vēstniecības, arī NATO birojs.

Sprādzienā cietušas gan Vācijas, gan Francijas vēstniecības.

Sprādzienā ievainoti vairāki Vācijas vēstniecības darbinieki.

Stikli logiem izbiruši arī Indijas un Japānas vēstniecībām.

Par šo teroraktu pagaidām atbildību neviens nav uzņēmies.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt