Ziņas vieglajā valodā 27.maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem un 4 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 27.maijā.

Gada laikā iedzīvotāju skaits Latvijā samazinājies par 17 000

Latvijā jau ceturto gadu palielinās dzimstība.

Pagājušajā gadā Latvijā piedzima par 200 bērnu vairāk nekā 2014.gadā.

Tomēr iedzīvotāju skaits turpina sarukt.

Aizvadītā gada laikā iedzīvotāju skaits samazinājās par aptuveni 17 tūkstošiem.

Tādi ir Centrālās statistikas pārvaldes jaunākie dati.

Iedzīvotāju skaits sarucis straujāk nekā gadu iepriekš.

Visvairāk iedzīvotāju pametuši Latgali – 5500.

 

Labklājības ministrija plāno slēgt trīs valsts sociālās aprūpes centru filiāles

Labklājības ministrija domā slēgt vēl trīs valsts sociālās aprūpes centru filiāles.

Ministrija skaidro, ka kļuvis mazāk bērnu, kuriem nepieciešama aprūpe šādos centros.

Līdz šī gada 1.oktobrim pārtrauks aprūpes centra "Vidzeme" filiāles "Allaži" darbību.

Līdz nākamā gada 1.septembrim tiks slēgta aprūpes centra "Rīga" filiāle "Teika".

Pēc trijiem gadiem - 2019.gadā darbu beigs aprūpes centra "Latgale" filiāle "Kalkūni".

Šajās filiālēs dzīvojošie pieaugušie ar garīga rakstura traucējumiem gatavosies dzīvot patstāvīgi.

Daži no viņiem turpinās saņemt pakalpojumus citās filiālēs.

Savukārt bērniem bez vecākiem papildus meklēs iespējas dzīvot ģimenēs.

 

Latvijas bankas četros mēnešos nopelnījušas 142 miljonus eiro

Latvijas bankas šī gada pirmajos četros mēnešos nopelnījušas 142 miljonus eiro.

Tā liecina banku uzrauga - Finanšu un kapitāla tirgus komisijas informācija.

Gada pirmajos četros mēnešos ar peļņu darbojās 16 Latvijas bankas un piecas ārvalstu banku filiāles.

 

Latvijas simtgades kultūras projektiem sadala pusmiljonu eiro

Latvijas simtgades svinēšanas pasākumu konkursā atbalstīti 58 projekti.

To īstenošanai piešķirs pusmiljonu eiro.

Pasākumus vēlas rīkot daudzi.

Bija pieteikti 280 projekti.

Labākos izvēlējās Valsts kultūrkapitāla fonds.

Atbalstīti gan jauniešu projekti, gan vairāki kino un teātra projekti, kā arī sadarbības projekti ar latviešiem ārvalstīs.

 

Krievija vēl vismaz pusotru gadu neļaus ievest produktus no Eiropas Savienības

Krievija vēl pusotru gadu neļaus Eiropas Savienības valstīm ievest lauksaimniecības produktus.

Tā nolēmis Krievijas premjerministrs Dmitrijs Medvedevs.

Aizliegums būs spēkā līdz nākamā gada beigām.

Medvedevs šādu lēmumu pieņēma, jo to darīt aicināja Krievijas ražotāji.

Viņi ir neapmierināti, ka nedrīkst savus produktus ievest Eiropas Savienības valstīs.

Eiropa šādu aizliegumu noteica pēc Krievijas agresīvās rīcības Ukrainā.

Latvijas uzņēmējiem nekādu kompensāciju saistībā ar Krievijas lēmumu nebūs.

Ministru prezidents Māris Kučinskis skaidro, ka jau bijis zināms, ka Krievija nav stabils partneris.

Līdz ar to jāturpina meklēt jaunus tirgus.

 

Igaunija aicina Baltijas valstīs izvietot raķetes

Baltijas valstīm ir nepieciešamas pretgaisa aizsardzības raķetes "Patriot".

Tās varētu atturēt Krieviju no iebrukuma.

To intervijā laikrakstam "Financial Times" paziņoja Igaunijas Aizsardzības spēku komandieris Riho Terrass.

NATO vadība līdz jūlijam plāno izlemt, kā stiprināt Austrumeiropas aizsardzību.

Ja attiecības ar NATO vēl vairāk pasliktinātos, Latvijai, Lietuvai un Igaunijai Krievija atriebties varētu vispirms.

Tā brīdina laikraksts "Financial Times".

 

ASV prezidents Hirosimā apliecina cieņu atomsprādziena upuriem

Baraks Obama ir pirmais ASV prezidents, kurš apmeklējis Japānas pilsētu Hirosimu, kopš ASV uz tās nometa atombumbu.

Obama nolika vainagu Hirosimas piemiņas memoriālā.

Viņš aicināja uz pasauli bez kodolieročiem.

ASV prezidents arī paziņoja, ka viņa vizītes mērķis ir pieminēt visus nevainīgos, kas zaudēja dzīvību karā.

Tomēr par ASV rīcību, nometot atombumbu, Obama neatvainojās.

1945.gadā, Otrā pasaules kara laikā, ASV nometa atombumbu Japānas pilsētā Hirosimā.

Tā nogalināja apmēram 140 tūkstošus cilvēku. 

Trīs dienas vēlāk vēl vienu bumbu nometa citā Japānas pilsētā.

 

Sola mazākus sastrēgumus Brīvības ielā

Uzņēmums "Rīgas siltums" pabeidzis lielāko daļu siltumtīklu remontdarbu Rīgā - Brīvības un Pērnavas ielas krustojumā.

Tas varētu samazināt satiksmes sastrēgumus.

Satiksmes ierobežojumi saglabāsies tikai divās vietās.

Ierobežojumi būs Brīvības ielas vienā joslā virzienā uz centru un vienā joslā Senču ielā virzienā uz Valdemāra ielu.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti