Ziņas vieglajā valodā 17.maijā

 Ziņas vieglajā valodā 17.maijā

Stradiņa slimnīca trūks medmāsu

Paula Stradiņa slimnīcā trūkst 100 māsu.
Trūkst arī sanitāru un darbinieku ātrajā palīdzībā.

Medmāsu trūkums apgrūtina operāciju plānošanu.
Šobrīd Stradiņa slimnīcā operācijas pārplāno.
Dažas no tām atliek par dienu, bet citas var pārcelt par mēnesi.

Vidējā ārsta alga Stradiņa slimnīcā ir vairāk nekā tūkstotis eiro, bet medmāsas – nedaudz mazāk par 800 eiro.
Māsas palīgam un sanitāram vēl mazāka.

Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrība aicina uz protesta akciju.
Tādā veidā uz mēnesi mediķi atteiksies strādāt pagarināto darba laiku.
Stradiņa slimnīcā katrs darbinieks lēmumu par protestēšanu pieņems patstāvīgi.

Rīgas Dzemdību namā vairs nestrādā ilgākas stundas

Rīgas Dzemdību namā jau ir atcelts pagarinātais normālais darba laiks.
Palīdzību slimnīcā var saņemt bez pārtraukuma un pilnā apmērā.

Arī Dzemdību nams jūt vairāku speciālistu trūkumu.
Dzemdību namā no aprīļa alga ir palielināta kā solīts iepriekš.
Strādājot vairāk par vienu slodzi, darbiniekiem maksā dubultā.

 Putins piedāvā publiskot Trampa un Lavrova sarunu

Krievijas prezidents Vladimirs Putins piedāvājis publiskot ASV prezidenta Donalda Trampa un Krievijas ārlietu ministra Sergeja Lavrova sarunas atšifrējumu.

Šādi Putins reaģē uz ASV mediju vēstīto par slepenas informācijas atklāšanu šajā sarunā.
Pagājušajā nedēļā Tramps ar Lavrovu tikās Baltajā namā.

Tramps otrdien, 16.maijā, paziņoja, ka viņam bijušas "absolūtas tiesības" atklāt informāciju Krievijas amatpersonām.
Laikraksts "Washington Post" ziņoja, ka Tramps Lavrovam un Krievijas vēstniekam Vašingtonā atklājis ārkārtīgi slepenu informāciju par teroristu grupējumu "Islāma valsts".

Atklāj Kannu kinofestivālu

Šodien atklāj 70. Kannu kinofestivālu.
Tas notiks pastiprinātas drošības apstākļos.
Bruņoti policisti patrulē Franču Rivjēras kūrorta lidostā un dzelzceļa stacijā, kā arī festivāla norises vietās.
Tas darīts, ņemot vērā Nicas terorakta traģisko pieredzi pagājušā gada vasarā.

Kannu kinofestivālā rādīs gandrīz 50 filmas no gandrīz 30 valstīm.

Labākās filmas cīnīsies par festivāla galveno balvu – Zelta palmas zaru.
Par godu festivāla 70. gadskārtai, zelta palmas zarā iestrādāti vairāk nekā simts dimanti.
Plānoti arī vairāki grezni pasākumi.

Nedēļas nogalē sola ļoti siltu laiku

Nedēļas nogalē Latvijā būs īsta vasara, tā liecina laika prognozes.
Sestdien un svētdien vietām gaidāmas pērkona lietusgāzes.
Sestdien temperatūra pakāpsies līdz +22..+27 grādiem, spirgtāks laiks būs piekrastē.

Saulainā laikā ir augsta saules radiācija.
Cilvēkiem ar jutīgu ādu saulē jāievēro piesardzība.
Šādā laikā ārā var apdegt 15-20 minūtēs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt