Ziņas vieglajā valodā 13.jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 13. jūnijā.

 

Ziņas vieglajā valodā 13.jūnijāMatīss Rutks

    Sāks remontēt Jūrmalas šoseju

    Latvijā sākas aktīva ceļu remontu sezona.

    No ceturtdienas, 13. jūnija, būtiski satiksmes ierobežojumi ir uz Jūrmalas šosejas.
    Šo ceļa posmu atjaunos līdz nākamā gada rudenim.
    Patlaban šosejas tehniskais stāvoklis ir kritisks.

    Pēc remonta maksimālais atļautais braukšanas ātrums tur būs 110 kilometri.
    To ceturtdien sacīja Satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
    Viņš pārstāv „Jauno konservatīvo partiju”.

    Jūrmalas šosejas remontdarbi maksās vairāk nekā 22 miljonus eiro.

    Banku uzrauga padome būs 3 cilvēki

    Banku uzrauga padomē turpmāk darbosies trīs cilvēki.
    Iepriekš to pārstāvēja pieci cilvēki.
    Šādas izmaiņas pieņēma Saeima.

    Tās arī paredz banku uzraugiem pielaidi valsts noslēpumam.
    Vēl padomes locekļiem maksās kompensāciju.
    Taču tikai amata atstāšanas gadījumā līdz augustam.

    Jaunus padomes locekļus apstiprinās Saeima.
    Turklāt viņus izvēlēsies konkursā.

    Parlamenta deputāti izmaiņas dēvē par „kapitālo remontu finanšu sistēmā”.

    Savukārt banku uzrauga vadītājs tās uzskata par politisku iejaukšanos.

     Veselības apdrošināšanas sistēmu atliek vēl uz 2 gadiem

    Saeima atlika veselības apdrošināšanas sistēmu uz diviem gadiem.
    Sākotnēji politiķi plānoja tā dēvēto divu grozu pakalpojumu.

    Taču Veselības ministrei Ilzei Viņķelei no „Attīstībai/Par!” ir cits piedāvājums.|
    Tas paredz vienotu veselības aprūpes pakalpojumu Latvijā.

    Tagad deputāti pie tā strādās līdz nākamā gada martam.

    Rosina paplašināt centralizētu siltumapgādi

    Vides ministrija rosina centralizētas siltumapgādes paplašināšanu.
    Iecerē Rīgas, Rēzeknes un Liepājas iedzīvotāji atsakās no malkas apkures.

    Tas nepieciešams līdz 2027. gadam.

    Ar šo plānu nav apmierināti galvaspilsētas iedzīvotāji.
    Tāpat ideju kritizē nevalstiskās organizācijas.

     Vadībā balsojumā par britu premjeru – Boriss Džonsons

    Vadībā uz britu premjera amatu ir bijušais ārlietu ministrs Boriss Džonsons.

    Politiķis pirmajā kārtā ieguva 114 balsis.

    Tuvākais sekotājs, tagadējais ārlietu ministrs Džeremijs Hants, saņēma 70 balsu mazāk.

    Nākamā kārta notiks jaunnedēļ.

    Omānas līcī noticis uzbrukums tankkuģiem

    Omānas līcī ceturtdien, 13. jūnijā, uzbruka diviem tankkuģiem.

    Uz Norvēģijas un Japānas transportlīdzekļiem izcēlās ugunsgrēks.
    No abiem kuģiem izglāba 44 apkalpes locekļus.

    Eksplozijas iemels nav zināms.

    Tomēr Savienotās Valstis norāda uz Irānas atbildību.
    Tādējādi abu valstu attiecības pasliktinās.

    Sentluisas „Blues” hokejisti ieguvuši Stenlija kausu

     Sentluisas „Blues” hokejisti ieguva Stenlija kausu.
    Izšķirošajā spēlē komanda ar 4 pret 1 pārspēja Bostonas „Bruins”.

    Tādējādi vienība pirmo reizi vēsturē kļuva par trofejas īpašniekiem.

    Mūziķi neiesaka celt Rīgas koncertzāli  uz AB dambja

    Jauno koncertzāli Rīgā neiesaka celt uz AB dambja.
    Atklātā vēstulē šādu aicinājumu pauda vairāki mūzikas industrijas pārstāvji.

    Viņu skatījumā jāsamazina arī būvniecības izmaksas.

    Iniciatīvas autori vēstuli nosūtīja valdībai un Kultūras ministrijai.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti