Ziemas riepu kontrolēs šogad konstatē vairāk auto ar teju nolietotām riepām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Šogad pieaudzis to vadītāju skaits, kuri ziemā pārvietojas ar teju nolietotām riepām, savukārt ar nodilušām riepām brauc tikpat daudz, cik iepriekšējā gadā. Kādas sekas varbūt autovadītājiem, un ko par ziemas riepām autovadītāji saka?

Ziemas riepu kontrolēs šogad konstatē vairāk auto ar teju nolietotām riepām
00:00 / 03:31
Lejuplādēt

"Re, kur digitālajam [mērītājam] var redzēt, [ka ir] 3,10 [milimetru biezs riepas protektors]." Rīgā kādam automobiļa vadītājam Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) speciālisti konstatēja ziemai neatbilstošas riepas. Lai gan protektoru biezums nav kritiski zems, automašīnai ir atņemta tagadējā tehniskā apskate. Tās vietā speciālisti izsnieguši atļauju uz mēnesi, kura laikā saimniekam riepas ir jānomaina.

Līdzīga situācija ir fiksēta arī kādam citam autovadītājam, kuram viena no riepām bija vasaras, bet viena ziemas riepa bija nodilusi. "Izsakiet brīdinājumu. Viss taču ir normāli. Izsakiet brīdinājumu, ka ir dažādi riteņi," aicināja autovadītājs.

Savukārt kāda sieviete satiksmē piedalījusies ar kritiski sliktām riepām.

CSDD pārstāvis: "2,5 milimetri."

Latvijas Radio: "Kas vadītājam šajā gadījumā draud?"

CSDD pārstāvis: "Tik bīstamam transportlīdzeklim uz Latvijas ceļiem nav jāatrodas. Jāmeklē evakuators, un tas auto jāved [projām, lai] uzliktu ziemas riepas."

Ziemas riepu kontroles
Ziemas riepu kontroles

Pārsvarā visi autovadītāji pret pārbaudi izturējušies saprotoši. To vidū arī kāds vīrietis, kurš braucis ar nodilušām riepām.

Tehniskās kontroles reidā Krasta ielā un pie Spilves lidlauka dažu stundu laikā pārbaudīja vairāk nekā 120 transportlīdzekļus. No tiem diviem ir atņemta spēkratu reģistrācijas numurzīme un vēl trim vadītājiem ir piešķirta pagaidu atļauja piedalīties satiksmē.

CSDD norādīja, ka katrā reģionā statistika ir atšķirīga, taču salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu situācija nav īpaši mainījusies. No aptuveni 250 pārbaudītām mašīnām vidēji trīs paliek bez numura, bet līdz sešām bez tehniskās apskates. Direkcijas pārstāvis Uldis Zandbergs atzina, ka Rīgā un Pierīgā autovadītāji pret savu transportlīdzekli attiecas vieglprātīgāk.

Šogad speciālisti novērojuši, ka krietni pieaudzis vadītāju skaits, kuriem riepas jau drīz būs nolietotas. "Ja pagājušajā gadā tie bija 5%–6%, šogad tie jau ir 10%–12%. Jūrmalā šie dati bija pat 20%, katra piektā mašīna brauca ar protektoru, kas šobrīd vēl ir [atbilstošs], bet diezvai šo ziemu izbrauks," stāstīja CSDD pārstāvis.

Tagadējos laika apstākļos braukt ar riepām, kuru protektoru biezums ir nedaudz virs atļautiem 4 milimetriem, ir neprātīgi, uzskata speciālists, iesakot braukt vismaz ar 5–8 milimetru bieziem protektoriem. Tas attiecas uz vieglajiem transportlīdzekļiem, savukārt uz lielāka gabarīta auto riepas ir plānākas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti