Zem jaunā ceļa pārvada nokļuvušie daugavpilieši tomēr saņems «sāpju naudu»

Pēc vairāk nekā gadu ilgas gaidīšanas daugavpilieši, kuru īpašumu ietekmējusi Smiltenes ielas pārvada būvniecība, saņems kompensācijas jeb "sāpju naudu". Tā to nodēvējuši domes deputāti, kuri par kompensāciju piešķiršanu varētu lemt jau šonedēļ. Kopējais plānoto kompensāciju apjoms pārsniedz 153 tūkstošus eiro, un tos saņems 17 nekustamo īpašumu saimnieki.

Zem jaunā ceļa pārvada nokļuvušie daugavpilieši saņems «sāpju naudu»Silvija Smagare

Vērienīgā, 13,5 miljonus eiro vērtā Daugavpils transporta satiksmes būve – Smiltenes ielas divlīmeņu ceļu pārvads – ekspluatācijā tika nodota pagājušā gada maijā. Taču gan būvniecības laikā, gan pēc satiksmes atklāšanas tajā apkaimes iedzīvotāji nemitīgi vērsās Būvniecības valsts kontroles birojā (BVKB), domē un Daugavpils pilsētplānošanas un būvniecības departamentā ar sūdzībām par savas dzīves kvalitātes pasliktināšanos un mēģināja pat apstrīdēt pārvada būvatļauju.

Iedzīvotāju sūdzības un vēlme apstrīdēt pārvada nodošanu ekspluatācijā nevainagojās ar rezultātu. To jau iepriekš Latvijas Radio apliecināja galvenās uzraugošās institūcijas, BVKB Būvniecības kontroles departamenta, direktors Māris Demme:

„Mums bija ienākušas sūdzības par objektu, ka vajadzētu atcelt pieņemšanas ekspluatācijā aktu. To mēs nedarījām. Tam pamata nav. Jo mēs, kontrolējot būvdarbus un pieņemot objektu ekspluatācijā, kontrolējam būves atbilstību būvprojektam. Nekādas problēmas mēs tur nesaskatījām. To, vai būvprojekts ir akceptēts, ievērojot visas intereses, mēs nepārvērtējam.”

Iedzīvotāji vērsās tiesā, arī Daugavpils pilsētplānošanas un būvniecības departamentā apliecināja, ka tikšanās ar iedzīvotājiem par šīm problēmām notikušas vismaz piecas reizes, taču līdz šim risinājuma nebija. Tikai tagad Daugavpils domes Finanšu komiteja atbalstīja priekšlikumu izmaksāt iedzīvotājiem "sāpju naudu", kā to nodēvējuši paši deputāti.

„Šā jautājuma risināšana ir ieilgusi jau kādus divus gadus. Tiekoties ar iedzīvotājiem vairākkārt, redzot viņu sāpes par viņu īpašumiem, viegli tas nebija. Bet galvenais, ka ir sasniegts rezultāts. Kompensācijas saņems 17 nekustamo īpašumu saimnieki 153 400 eiro apmērā,” norādīja departamenta vadītāja Santa Pupiņa,

Izmaksāt kompensācijas iedzīvotājiem bija politiskā atbildība, tā lēmumu komentēja Daugavpils domes priekšsēdētājs Andrejs Elksniņš ("Saskaņa").

„Tika saņemts Juridiskā departamenta atzinums, kurā norādīts, ka 2015. gadā, faktiski pirms diviem domes sasaukumiem, dome ar atbildīgajiem politiskajiem kuratoriem pieņēma šo projektu tādā kvalitātē, kad nebija saņemti saskaņojumi no iedzīvotājiem. Mans uzdevums ir to labot, domei ir jābūt godīgai, un iedzīvotājiem nodarītais kaitējums ar pārvadu, uzbūvējot to metra attālumā no iedzīvotāju logiem, ir jāatlīdzina,” izteicās Elksniņš.

Kompensāciju apmērs katram no 17 nekustamajiem īpašumiem būs individuāls, atkarībā no pārvada ietekmes.

„Katram īpašumam tika veikts individuāls novērtējums. Sākumā to veica SIA “Latio”, tad pēc atzinuma saņemšanas par gaisa piesārņojumu, trokšņa un insolācijas jeb aptumšošanas līmeni atkārtoti novērtējumu veica SIA “Eiroeksperts”,” stāstīja Pupiņa.

Pēc šiem novērtējumiem ceļu pārvada pakājē nekustamo īpašumu tirgus vērtība samazinājās no 35% līdz pat 68%.

Tagad kompensācija tiem vairāk nekā 153 000 eiro apmērā būs jāsedz no pilsētas budžeta līdzekļiem, izmantojot budžeta programmas “Nekustamo īpašumu iegāde, nojaukšana, teritoriju attīstība” un „Izdevumi neparedzētiem gadījumiem”. Kompensācijas tiks izmaksātas uzreiz pēc lēmuma tuvākajā Daugavpils domes sēdē, kas varētu notikt jau šonedēļ.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt